GALERIE: Hvězdy LinkedInu: Českým ekonomům vévodí slavná trojice
Tři nejvlivnější ekonomové na českém LinkedInu mají velký odstup proti ostatním. V desítce ekonomů s největším zobrazení je jen jedna žena, Helena Horská z Raiffeisenbank, vyplývá z žebříčku společnosti Future Sales, který má newstream.cz exkluzivně k dispozici.
Mezi českými ekonomy vyniká desítka těch, jejichž příspěvky mají na sociální síti LinkedIn největší počet zobrazení. Vyplývá to z žebříčku, který pro newstream.cz sestavila firma Future Sales. Podle Jiřího Jambora z Future Sales firma sledovala příspěvky 71 tuzemských ekonomů v průběhu dubna až června letošního roku.
FOTOGALERIE: Desítka nejsledovanějších českých ekonomů
Tuzemským ekonomem s nejvyšším počtem zobrazení příspěvků je David Navrátil z České spořitelny. V druhém kvartále se nad jeho příspěvky minimálně na 2 vteřiny zastavilo přes 500 tisíc lidí. Na druhém místě je ekonomka Raiffeisenbank Helena Horská, která je zároveň jedinou ženou v první desítce nejvlivnějších ekonomů. „Pro LinkedIn je klíčová tvorba vlastního obsahu. Cokoliv, co přesdílíte, pomáhá především autorovi původního příspěvku. Z tohoto pohledu, pokud by se pan Singer zaměřil na tvorbu vlastních příspěvků, pravděpodobně by poskočil na první příčky žebříčku. Ve vizuálním obsahu vyniká především paní Horská, která se nebojí jít se svou tváří ven. Zároveň je dobré střídat formáty, možností na LinkedIn je spousta," uvádí Jiří Jambor.
Nejvíce sledujících má Sedláček
Zobrazení příspěvků nekoresponduje zcela s počty sledujících. Nejvíce sledujících, přes 42 tisíc lidí, má ekonom Tomáš Sedláček, nicméně v žebříčku zobrazení příspěvků je až na třetím místě. Druhým v pořadí dle počtu sledujících je Helena Horská, třetí je Navrátil, čtvrtý ekonom Trinity Bank Lukáš Kovanda.
„Pan Sedláček má největší potenciál z hlediska počtu sledujících z vybraných ekonomů. Paní Horská je na 2. místě, pan Navrátil na 3. místě. Pan Kovanda a pan Seidler mají rovněž velkou síť sledujících, avšak pan Kovanda měl příliš málo příspěvků. Obsah pana Seidlera by zasloužil i posty, které jsou mířené na většinovou populaci," komentuje výsledky Jambor.
Nejúspěšnější analytik Navrátil měl za čtvrtletí 284 příspěvků. To je podle Jambora zbytečně moc. „Ideálně je mít měsíčně do 12 příspěvků. V této hranici je paní Horská, pánové Sedláček, Seidler, Singer a Gürtler. Ostatní jsou naopak pod hranicí," říká Jambor.
David Navratil | Česká spořitelna | 501862 |
Helena Horská | Raiffeisenbank | 458134 |
Tomáš Sedláček | Metropolitní univerzita Praha | 346143 |
Jakub Seidler | Česká bankovní asociace | 96950 |
Lukáš Kovanda | TRINITY BANK a.s. | 73932 |
Miroslav Singer | GENERALI CEE HOLDING B.V | 28616 |
Petr Bartoň | Natland | 10338 |
Martin Gürtler | Komerční banka | 9891 |
Michal Hrubý | International Sustainable Finance Centre (ISFC) | 9802 |
Štěpán Křeček | BH Securities a.s | 9700 |
LinkedIn je podle Jambora specifická sociální síť, od Facebooku, Instagramu a Tiktoku se liší tím, že jde o profesní sociální síť. LinkedIn má v Česku dva miliony uživatelů, Twitter 1,1 milionu. „Klíčový je vlastní obsah. Celkově v ČR tvoří alespoň jeden příspěvek měsíčně v průměru 2,7 procenta všech uživatelů za rok 2022. Opakovaný příspěvek, tedy alespoň dva příspěvky, pak tvoří pouze jedno procento všech uživatelů. Tedy, když to velmi zjednoduším, tak dvacet tisíc uživatelů v Česku ovlivňuje 1,98 milionu uživatelů," dodal Jambor.
Magazín newstream CLUB
Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.
Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba.
Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.
Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.