Toyota a Mitsubishi spolu dokončí vývoj Lunar Cruiseru
Japonská automobilka Toyota Motor bude spolupracovat s průmyslovou korporací Mitsubishi Heavy Industries na měsíčním vozidle pro lidskou posádku. Toyota vozítko vyvíjí společně s japonskou vesmírnou agenturou JAXA. Japonsko se snaží urychlit svůj program výzkumu vesmíru.
Společnost Mitsubishi Heavy samostatně vyvíjí bezpilotní lunární průzkumné vozidlo, které chce uvést do provozu v roce 2025. Údaje a zkušenosti, které získá při jeho provozu na povrchu Měsíce, poskytne Toyotě.
Mitsubishi se podílela na stavbě části Mezinárodní vesmírné stanice (ISS). Toyotě při konstrukci vozítka s přetlakovou kabinou pro posádku nabídne i své know-how v oblasti systémů pro podporu života ve vesmíru. Vozidlo nazvané Lunar Cruiser, jehož název odkazuje na model automobilky, má být na Měsíc vysláno v roce 2029.
Toyota na oplátku přispěje svými odbornými znalosti z výroby různých typů vozidel, od závodních automobilů až po pick-upy, takže výsledný stroj bude moci pracovat i v mimořádně drsném prostředí. Automobilka uvedla, že Lunar Cruiser bude poháněn regenerativními palivovými články, které budou vyrábět elektřinu jen ze slunečního světla a vody.
Umělá inteligence sice slibuje, že obrátí svět byznysu naruby, ale ti, kdo z ní musí „vytáhnout“ peníze, jsou pořád lidé – podnikatelé, manažeři, obchodníci. Uměl by to počítačový program i bez nich? Neboli dokáže umělá inteligence přinášet zisk lidem, kteří v podnikání šikovní vůbec nejsou?
Umělá inteligence prokáže své schopnosti, až sama vydělá milion dolarů, tvrdí výzkumník a podnikatel
Enjoy
"Doufáme, že technologii, kterou jsme získali při vývoji měsíčního vozítka, dobře využijeme i na Zemi," řekl vedoucí projektu v Toyotě Ken Jamašita. Regenerativní palivové články by se mohly podle automobilky používat k výrobě elektřiny mimo jiné na odlehlých ostrovech, v uprchlických táborech či v oblastech postižených přírodními katastrofami.
V roce 2019 Toyota informovala, že bude spolu s agenturou JAXA vyvíjet vozítko pro průzkum Měsíce. Partneři tehdy uvedli, že vozidlo bude šest metrů dlouhé, 5,2 metru široké a 3,8 metru vysoké. Posádce vyčlenili prostor 13 metrů čtverečních.
Projekt Toyoty přichází v době, kdy stále více soukromých společností po celém světě zvyšuje své úsilí o průzkum vesmíru. Modul společnosti SpaceX se v roce 2020 úspěšně připojil k ISS, a stal se tak první komerční vesmírnou lodí s posádkou, které se to podařilo. Do odvětví průzkumu vesmíru vstoupily i další japonské společnosti, například Nissan či Honda.
ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.
Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka.
O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.
Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.
Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.