Toyota chce vyrobit deset milionů vozů. Zvyšuje plán
Japonská automobilka Toyota Motor zvýšila letošní globální plán výroby na deset milionů vozů. S odkazem na své zdroje to uvedla agentura Kjódó. Původně kvůli nejistotě kolem amerických cel firma předpokládala, že celosvětově vyrobí 9,9 milionu aut.
Odbyt automobilky se ale zatím vyvíjí lépe. Hranici deseti milionů vyrobených automobilů by Toyota překročila znovu po dvou letech. Globální produkce Toyoty přesáhla deset milionů kusů poprvé v roce 2023, kdy z jejích výrobních linek sjelo 10,03 milionu aut. V tomto roce se zmírnil dopad globálního nedostatku čipů.
Prodej celé skupiny, tedy včetně značky malých vozů Daihatsu a nákladních vozů Hino Motors, v prvním pololetí stoupl o 7,4 procenta na rekordních 5,54 milionu. Toyota, která provozuje továrnu i v českém Kolíně, by si tak mohla letos už šestým rokem udržet pozici největší automobilky světa a znovu za sebou zanechat německého rivala Volkswagen.
Americký prezident Donald Trump oznámil uzavření obchodní dohody s Japonskem, jejíž součástí je 15procentní clo uvalené na dovoz zboží do Spojených států, včetně automobilů. Japonsko také na základě této dohody podle Trumpa investuje ve Spojených státech 550 miliard dolarů (11,5 bilionu korun) a otevře svůj trh americkému zboží.
Trump si plácl s Japonci. Ti v USA investují 550 miliard dolarů
Politika
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.