Toyota chce vyrobit deset milionů vozů. Zvyšuje plán

Japonská automobilka Toyota Motor zvýšila letošní globální plán výroby na deset milionů vozů. S odkazem na své zdroje to uvedla agentura Kjódó. Původně kvůli nejistotě kolem amerických cel firma předpokládala, že celosvětově vyrobí 9,9 milionu aut.
Odbyt automobilky se ale zatím vyvíjí lépe. Hranici deseti milionů vyrobených automobilů by Toyota překročila znovu po dvou letech. Globální produkce Toyoty přesáhla deset milionů kusů poprvé v roce 2023, kdy z jejích výrobních linek sjelo 10,03 milionu aut. V tomto roce se zmírnil dopad globálního nedostatku čipů.
Prodej celé skupiny, tedy včetně značky malých vozů Daihatsu a nákladních vozů Hino Motors, v prvním pololetí stoupl o 7,4 procenta na rekordních 5,54 milionu. Toyota, která provozuje továrnu i v českém Kolíně, by si tak mohla letos už šestým rokem udržet pozici největší automobilky světa a znovu za sebou zanechat německého rivala Volkswagen.
Americký prezident Donald Trump oznámil uzavření obchodní dohody s Japonskem, jejíž součástí je 15procentní clo uvalené na dovoz zboží do Spojených států, včetně automobilů. Japonsko také na základě této dohody podle Trumpa investuje ve Spojených státech 550 miliard dolarů (11,5 bilionu korun) a otevře svůj trh americkému zboží.
Trump si plácl s Japonci. Ti v USA investují 550 miliard dolarů
Politika
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.