Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Smažené kuře z Kentucky je passé. KFC se stěhuje do Texasu, jsou tam nižší daně

Smažené kuře z Kentucky je passé. KFC se stěhuje do Texasu, jsou tam nižší daně
KFC, užito se svolením
 ČTK

Americký řetězec restaurací s rychlým občerstvením KFC se stěhuje z Kentucky do Texasu. Tento stát řízený republikánským guvernérem láká firmy na nižší daně a dobré podmínky pro podnikání. O stěhování sídla společnosti informoval mateřský podnik Yum Brands. Politování nad rozhodnutím vedení vyjádřil podle agentury AP guvernér státu Kentucky Andy Beshear. Připomněl, že firma dříve známá jako Kentucky Fried Chicken v Kentucky vznikla a je synonymem jejího kulturního dědictví.

Podnik se přestěhuje z Louisville v Kentucky do Plana v Texasu. Rozhodnutí společnosti Yum Brands je součástí plánu mít dvě sídla pro své hlavní značky - KFC a Pizza Hut budou sídlit v Planu, zatímco Taco Bell a Habit Burger & Grill zůstanou v Irvine v Kalifornii.

„Jsem tím rozhodnutím zklamán a věřím, že zakladatel společnosti by byl zklamán také,“ uvedl Beshear. „Název podniku začíná na Kentucky a při prodeji svých výrobků firma propagovala dědictví a kulturu našeho státu,“ uvedl guvernér Beshear, který je z Demokratické strany.

Počátky společnosti KFC v Kentucky sahají do třicátých let 20. století, kdy její zakladatel plukovník Harland Sanders začal prodávat smažené kuře na čerpací stanici v Corbinu. Dnes je Sandersova tvář vyobrazena na výlohách více než 24 tisíc restaurací KFC ve více než 145 zemích a teritoriích po celém světě včetně České republiky, kde firma začala působit v roce 1994.

Fastfoodový řetězec Popeyes chce v ČR do roku 2033 otevřít 60 nových restaurací

Fastfood Popeyes chce v Česku otevřít 60 restaurací

Americký řetězec s rychlým občerstvením Popeyes plánuje v Česku do roku 2033 otevřít 60 restaurací. Aktuálně má v Praze a ve Středočeském kraji tři, v následujících měsících otevře pobočku v Brně a další pobočky v hlavním městě. První restauraci v Česku řetězec otevřel před rokem na pražském Václavském náměstí.

Přečíst článek

Fastfood Wendy’s

Češi dostanou další porci kalorií. Na trh vstoupí americký řetězec Wendy’s

Na český trh vstoupí další světový řetězec s rychlým občerstvením Wendy’s, od roku 2023 se jedná už o třetí globální značku nabízející převážně hamburgery, která otevře pobočku v Česku.

Přečíst článek

Svíčková je nejoblíbenějším českým jídlem

Češi šetří. Obědvají v kanceláři, fastfoody a restaurace jsou na ústupu

Téměř polovina Čechů obědvá přímo v kanceláři a do firemních jídelen jich chodí jen pětina, ukazuje nový průzkum společnosti In Catering. Do restaurací chodí přibližně desetina Čechů a při výběru místa jsou nejdůležitějšími faktory kvalita jídla a cena, přičemž nejsilnějším motivátorem pro změnu oblíbené restaurace jsou akční ceny a slevy.

Přečíst článek

Starbucks má problémy, supi se slétají. Poradí si s nimi nový šéf? Zkušený je na to dost

Kavárenský řetězec se rozhodl problémům s akcionáři čelit výměnou svého šéfa. Zachránit ho má fastfoodový matador Brian Niccol.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme