Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Shakespeare přilákal 90 tisíc diváků

Bouře na letošních Letních shakespearovských slavnostech
zdroj: © AGENTURA SCHOK, foto: Pavel Hejný
Stanislav Šulc

I přes covidová opatření a rozmary počasí se Letním shakespearovským slavnostem podporovaným skupinou PPF podařilo dosáhnout návštěvnosti srovnatelné s předpandemickou érou.

Letošní ročník Letních shakespearovských slavností je minulostí. Letošní premiérou byla magická komedie Bouře režijního dua SKUTR, které svými inscenacemi Sen noci svatojánské a Romeo a Julie zaujalo diváky již v minulých letech. A Skutři zabodovali i letos.

Imaginace, humor, poezie, muzikálnost a výkony Davida Prachaře, Elišky Křenkové, Zdeňka Piškuly, Marka Daniela, Josefa Poláška, Ondřeje Malého, Csongora Kassaie a dalších herců nadchly diváky i kritiky. Představení byla pravidelně vyprodána a Facebook a Instagram zaplavily návštěvnické vtípky o sledování Bouře v bouřlivém počasí.

Johnny Depp

Depp, Bartoška i elita českého byznysu uzavřeli Vary

V průběhu festivalu se uskutečnilo 456 filmových představení a bylo prodáno celkem 111 203 vstupenek. To je méně než v předpandemických ročnících, kdy se hladina prodaných vstupenek pohybovala kolem 140 tisíc.

Přečíst článek

Pandemie i počasí

Letošní ročník byl komplikovaný hned z několika důvodů. Kromě omezení spojených s životem v pandemické době ho provázela nepřízeň počasí. Chladnější teploty a častý déšť naštěstí diváky neodradily – pláštěnky byly v pohotovosti a ve výsledku byla zrušena jen čtyři představení. Dvě v Praze a po jednom v Brně a v Ostravě.

„Vliv počasí a hygienická opatření nicméně jednu zásadní změnu přeci jen přinesly. Přibylo diváků, kteří vyčkávají a nakupují vstupenky na poslední chvíli. Tento trend se objevil v loňském roce, a letos byl ještě výraznější,“ prpzrazuje umělecký ředitel Slavností Libor Gross.

Během léta navštívilo festival celkem 90 748 diváků, z toho 48 408 v Praze, 14 055 v Brně, 15 156 v Ostravě a 13 129 v Bratislavě.

Zátopek

Na Zátopka přijde letos nejvíc českých diváků. Na to, aby vydělal, je to pořád málo

Film Zátopek režiséra Davida Ondříčka má našlápnuto stát se nejnavštěvovanějším filmem letošního roku. Ani to ale nebude stačit, aby se zaplatil. Musí se prodat do zahraničí.

Přečíst článek

„Přes počáteční obavy z velmi pozvolného rozjezdu předprodeje jsme nadšeni, že byla návštěvnost velmi dobrá. V Praze je toto nadšení navíc ještě podtrženo, neboť kdo hraje v Praze divadlo, tak letos v létě hrál. Venku, uvnitř, všude. Zcela logický trend překreslil letní divadelní nabídku metropole, a proto jsme upřímně rádi, že jsme potvrdili pozici plenérového leadera,“ dodává Gross.

Jaký bude ročník 2022?

Pořadatelé věří, že radostný a normální. Že bude možné normálně nazkoušet novou inscenaci, že na ni diváci budou moci normálně zajít a že se vše usadí do klidu, pohody a radosti. Snad tomu přispěje i návrat na Purkrabství, kam se již všichni několik let upřímně těší. Na programu a jeho novinkách se pracuje, a jak je zvykem, pořadatelé zatím nic neprozrazují.

Napůl skartovaný obraz Banksyho

Banksyho poničené dílo jde znovu do aukce. A výrazně dražší

V roce 2018 se po úspěšném prodeji na aukci začalo "samo" ničit jedno dílo. Za tři roky jeho cena výrazně narostla.

Přečíst článek

Nord Stream 2

Ceny plynu letí vzhůru. Zdraží kvůli tomu vše. I potraviny

Evropě letos hrozí „plynový hladomor“ – ceny zemního plynu dramaticky rostou, do Evropy jej proudí málo, takže se nestačí doplňovat zásobníky. Zdraží kvůli tomu i potraviny.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Fantastická světelná show s akrobaty rozzářila jezírko na noční Letné. Festival poběží až do konce prázdnin

Přečíst článek

Air Bank rozšiřuje možnosti pro investory. Nově mohou koupit dluhopisy TV Nova

Přečíst článek
Doporučujeme