Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Na Zátopka přijde letos nejvíc českých diváků. Na to, aby vydělal, je to pořád málo

Zátopek
ČTK
Viliam Buchert

Film Zátopek režiséra Davida Ondříčka má našlápnuto stát se nejnavštěvovanějším filmem letošního roku. Ani to ale nebude stačit, aby se zaplatil. Musí se prodat do zahraničí.

Reklama

V nejisté filmové sezoně si film Zátopek skvěle poradil se startem v kinech. Za první dny na něj přišlo k 29. srpnu 110 866 diváků. Je to desátý nejlepší start českého filmu od roku 1990.

Zátopek měl premiéru při zahájení Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech a do kin šel 26. srpna. Stotisícovou hranici návštěvnosti překonal hned v prvním víkendu. Odborný web Kinomaniak k tomu napsal: „Předpovídat v aktuální době celkové číslo je hodně nejisté, ale zdá se, že minimálně půl milionu by mohl film Zátopek přinést a tím pádem si tak zajistit zřejmě i celkové první místo pro letošní rok.“

Zda se to povede, uvidíme v příštích týdnech. Největší možnou překážkou mu v tom podle všeho nebude nezájem diváků, ale případné další koronavirové omezení, ke kterému snad ale nedojde.

V boji o nejnavštěvovanější film roku v českých kinech konkuruje Zátopkovi komedie Prvok, Šampón, Tečka a Karel, která už nasbírala přes 433 tisíc diváků. Vysoká čísla se rovněž očekávají od odložené nové bondovky Není čas zemřít (No Time to Die), který má mít v Česku premiéru 30. září.

U Zátopka je pak ale důležitá dlouhá výdrž v kinech, protože dílo stálo 120 milionů korun a nebude jednoduché ho zaplatit. Bude se muset prodat také do zahraničí. 

Natáčení, ilustrační foto

Filmy se v Česku točí dál. Za propadem trhu stojí zejména omezení reklam

Data Asociace producentů v audiovizi ukazují, že se během pandemie objem peněz utracených filmaři v Česku propadl zhruba o pětinu. Nejvíc se omezilo natáčení reklam, a to téměř o polovinu.

Přečíst článek

Podívejme se ještě na návštěvnost filmů v Česku za rok 2021 k 29. srpnu, která ukazuje, že Zátopek má rozhodně dobře našlápnuto, stát se nejnavštěvovanějším filmem letošního roku.

1. Prvok, Šampón, Tečka a Karel (premiéra 29. července, Česko, komedie, distributor CinemArt) – 433 141 diváků; tržby 69,2 milionu
2. Matky (24. června, Česko, komedie, Bontonfilm) – 266 158 diváků; 39,8 milionu
3. Black Widow (8. července, USA, komiksový, Falcon) – 222 932 diváků; 39 milionů
4. Rychle a zběsile 9 (17. června, USA, akční, CinemArt) – 154 787 diváků; 26 milionů
5. Gump – pes, který naučil lidi žít (22. července, Česko, komedie, Bioscop) – 145 163 diváků; 21 milionů
6. Zátopek (26. srpna, Česko, životopisný, Falcon) – 110 866 diváků; 17,2 milionu 

Všechny ostatní filmy měly letos zatím menší návštěvnost než 100 tisíc diváků. Například na letošního vítěze Oscarů film Země nomádů (USA, Německo), který měl premiéru v českých kinech 3. června, přišlo pouhých 3 821 diváků, což je kolosální propadák.

Přes určité zlepšení situace je tedy filmová sezona pořád nejistá, protože opatření spojená s koronavirem ještě úplně neskončila a do kin zatím chodí méně lidí než před vypuknutím koronavirové pandemie.

>>>>>>Zajímate se o umění, film či architekturu? Čtěte rubriku Enjoy<<<<<<

Natáčení filmu - ilustrační foto

Pobídky fungují, světové štáby tu točí jako před pandemií. Dostanou víc peněz

Na pobídky jde z rozpočtu 800 milionů korun ročně. Ministr kultury Lubomír Zaorálek (ČSSD) chtěl navýšení o 500 milionů, nakonec musel souhlasit "jen" s 300 miliony korun navíc pro filmaře.

Přečíst článek

Kino, ilustrační foto

Kina se probírají z koronavirové letargie, jde to ztuha. Hitem může být Zátopek

Koronavirové restrikce vlády zasáhly kina nesmírně tvrdě. Byla zavřená téměř osm měsíců. Teď se snaží tento marasmus, který provozovatelům biografů, distributorům i filmovým tvůrcům přinesl obrovské finanční ztráty, překonat. Ale jde to ztuha.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Culinary Cinema

Culinary Cinema: Když se spojí gastronomie a umění, je to zážitek na druhou

Přečíst článek
The Batman

Distribuční revoluce. HBO Max uvede nového Batmana už 45 dní po filmové premiéře

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme