Na Zátopka přijde letos nejvíc českých diváků. Na to, aby vydělal, je to pořád málo
                            Film Zátopek režiséra Davida Ondříčka má našlápnuto stát se nejnavštěvovanějším filmem letošního roku. Ani to ale nebude stačit, aby se zaplatil. Musí se prodat do zahraničí.
V nejisté filmové sezoně si film Zátopek skvěle poradil se startem v kinech. Za první dny na něj přišlo k 29. srpnu 110 866 diváků. Je to desátý nejlepší start českého filmu od roku 1990.
Zátopek měl premiéru při zahájení Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech a do kin šel 26. srpna. Stotisícovou hranici návštěvnosti překonal hned v prvním víkendu. Odborný web Kinomaniak k tomu napsal: „Předpovídat v aktuální době celkové číslo je hodně nejisté, ale zdá se, že minimálně půl milionu by mohl film Zátopek přinést a tím pádem si tak zajistit zřejmě i celkové první místo pro letošní rok.“
Zda se to povede, uvidíme v příštích týdnech. Největší možnou překážkou mu v tom podle všeho nebude nezájem diváků, ale případné další koronavirové omezení, ke kterému snad ale nedojde.
V boji o nejnavštěvovanější film roku v českých kinech konkuruje Zátopkovi komedie Prvok, Šampón, Tečka a Karel, která už nasbírala přes 433 tisíc diváků. Vysoká čísla se rovněž očekávají od odložené nové bondovky Není čas zemřít (No Time to Die), který má mít v Česku premiéru 30. září.
U Zátopka je pak ale důležitá dlouhá výdrž v kinech, protože dílo stálo 120 milionů korun a nebude jednoduché ho zaplatit. Bude se muset prodat také do zahraničí.
Data Asociace producentů v audiovizi ukazují, že se během pandemie objem peněz utracených filmaři v Česku propadl zhruba o pětinu. Nejvíc se omezilo natáčení reklam, a to téměř o polovinu.
	Filmy se v Česku točí dál. Za propadem trhu stojí zejména omezení reklam
		Money
		
Podívejme se ještě na návštěvnost filmů v Česku za rok 2021 k 29. srpnu, která ukazuje, že Zátopek má rozhodně dobře našlápnuto, stát se nejnavštěvovanějším filmem letošního roku.
1. Prvok, Šampón, Tečka a Karel (premiéra 29. července, Česko, komedie, distributor CinemArt) – 433 141 diváků; tržby 69,2 milionu
2. Matky (24. června, Česko, komedie, Bontonfilm) – 266 158 diváků; 39,8 milionu
3. Black Widow (8. července, USA, komiksový, Falcon) – 222 932 diváků; 39 milionů
4. Rychle a zběsile 9 (17. června, USA, akční, CinemArt) – 154 787 diváků; 26 milionů
5. Gump – pes, který naučil lidi žít (22. července, Česko, komedie, Bioscop) – 145 163 diváků; 21 milionů
6. Zátopek (26. srpna, Česko, životopisný, Falcon) – 110 866 diváků; 17,2 milionu 
Všechny ostatní filmy měly letos zatím menší návštěvnost než 100 tisíc diváků. Například na letošního vítěze Oscarů film Země nomádů (USA, Německo), který měl premiéru v českých kinech 3. června, přišlo pouhých 3 821 diváků, což je kolosální propadák.
Přes určité zlepšení situace je tedy filmová sezona pořád nejistá, protože opatření spojená s koronavirem ještě úplně neskončila a do kin zatím chodí méně lidí než před vypuknutím koronavirové pandemie.
>>>>>>Zajímate se o umění, film či architekturu? Čtěte rubriku Enjoy<<<<<<
Na pobídky jde z rozpočtu 800 milionů korun ročně. Ministr kultury Lubomír Zaorálek (ČSSD) chtěl navýšení o 500 milionů, nakonec musel souhlasit "jen" s 300 miliony korun navíc pro filmaře.
	Pobídky fungují, světové štáby tu točí jako před pandemií. Dostanou víc peněz
		Money
		
Koronavirové restrikce vlády zasáhly kina nesmírně tvrdě. Byla zavřená téměř osm měsíců. Teď se snaží tento marasmus, který provozovatelům biografů, distributorům i filmovým tvůrcům přinesl obrovské finanční ztráty, překonat. Ale jde to ztuha.
	Kina se probírají z koronavirové letargie, jde to ztuha. Hitem může být Zátopek
		Money
		
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.