Poláci uvedou na trh parfém s vůní brambor
Polská kosmetická firma Bohoboco uvede na trh parfém s vůní brambor, který oslavuje základní polskou potravinu.
Pro zakladatele společnosti je to odkaz na farmářské trhy a návrat do dětství, kdy zatoužil vyrábět vlastní parfémy, napsal web Notes from Poland. Prodej tohoto parfému začne ve středu. Cena za 50mililitrový flakon bude 665 zlotých (přes 3900 korun).
Vůně brambor je „poctou realistickému a drsnému kouzlu polských trhů, kde s každým krokem objevujeme kouzlo jedinečnosti v jednoduchosti,“ říká zakladatel a kreativní ředitel společnosti Bohoboco Michal Gilbert Lach, který vyrůstal v jihopolském městě Žywiec. Brambory mu připomínají dětství, kdy chodil na místní trhy a objevoval různé zemědělské produkty a vůně. Právě tehdy začal snít o výrobě parfémů.
„Parfém Polské brambory v sobě snoubí zemitost s výraznou sladkostí a vzdává hold zemi, která je počátkem všeho. (...) Kombinace balsamikové vonné esence, smyslné ambry, sladké vanilky, zlatého medu a hřejivého sena vytvářejí výraznou a smyslnou esenci,“ píše se v popisu produktu. V parfému jsou také tóny červené řepy, pšenice, trávy, kůže a borovice.
Lach založil Bohoboco v roce 2016 a získal řadu ocenění. Po čtyřech letech se dostal do užšího výběru v kategorii nejlepší nováček na prestižních cenách FiFi známých jako „Oscary parfémového průmyslu“, které se udělují od roku 1973. Jeho produkty se prodávají v parfémových salonech po celém světě, včetně New Yorku, Los Angeles, Paříže, Říma, Vídně, Berlína a Dubaje.
Firma prodává také například parfémy s vanilkovou, karamelovou, kávovou či šafránovou vůní.
Notino má za sebou další úspěšný rok. Obrat internetovému prodejci kosmetiky a parfémů vzrostl o víc než pětinu. Největší obrat dělá v Polsku. Klíčovým trhem je ale také Itálie. Notino zároveň usiluje o to se etablovat i ve Francii, v kolébce parfémů.
E-shop Notino vyrostl o 28 procent. Dělá miliardový obrat, v eurech
Zprávy z firem
ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.
Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka.
O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.
Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.
Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.