Poláci uvedou na trh parfém s vůní brambor

Polská kosmetická firma Bohoboco uvede na trh parfém s vůní brambor, který oslavuje základní polskou potravinu.
Pro zakladatele společnosti je to odkaz na farmářské trhy a návrat do dětství, kdy zatoužil vyrábět vlastní parfémy, napsal web Notes from Poland. Prodej tohoto parfému začne ve středu. Cena za 50mililitrový flakon bude 665 zlotých (přes 3900 korun).
Vůně brambor je „poctou realistickému a drsnému kouzlu polských trhů, kde s každým krokem objevujeme kouzlo jedinečnosti v jednoduchosti,“ říká zakladatel a kreativní ředitel společnosti Bohoboco Michal Gilbert Lach, který vyrůstal v jihopolském městě Žywiec. Brambory mu připomínají dětství, kdy chodil na místní trhy a objevoval různé zemědělské produkty a vůně. Právě tehdy začal snít o výrobě parfémů.
„Parfém Polské brambory v sobě snoubí zemitost s výraznou sladkostí a vzdává hold zemi, která je počátkem všeho. (...) Kombinace balsamikové vonné esence, smyslné ambry, sladké vanilky, zlatého medu a hřejivého sena vytvářejí výraznou a smyslnou esenci,“ píše se v popisu produktu. V parfému jsou také tóny červené řepy, pšenice, trávy, kůže a borovice.
Lach založil Bohoboco v roce 2016 a získal řadu ocenění. Po čtyřech letech se dostal do užšího výběru v kategorii nejlepší nováček na prestižních cenách FiFi známých jako „Oscary parfémového průmyslu“, které se udělují od roku 1973. Jeho produkty se prodávají v parfémových salonech po celém světě, včetně New Yorku, Los Angeles, Paříže, Říma, Vídně, Berlína a Dubaje.
Firma prodává také například parfémy s vanilkovou, karamelovou, kávovou či šafránovou vůní.
Notino má za sebou další úspěšný rok. Obrat internetovému prodejci kosmetiky a parfémů vzrostl o víc než pětinu. Největší obrat dělá v Polsku. Klíčovým trhem je ale také Itálie. Notino zároveň usiluje o to se etablovat i ve Francii, v kolébce parfémů.
E-shop Notino vyrostl o 28 procent. Dělá miliardový obrat, v eurech
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.