Exotika je pro Čechy dostupná: Nově mohou létat přímo Vietnam, za 11 hodin a 30 tisíc na týden
Zájem o vzdálené exotické destinace roste. Ve srovnání s rokem 2019 i o více než 50 procent. Po Thajsku, Dominikánské republice nebo Zanzibaru nově Češi přímo z Prahy doletí i do Vietnamu a na Kubu.
Cestovní kanceláře Fischer a Exim Tours (sdružené pod DER Touristik) reagují na zájem a přicházejí pro nadcházející zimní sezónu se dvěma novými destinacemi, kam Češi doletí přímo z Prahy. Kromě největšího vietnamského ostrova Phu Quoc a Kuby využijí Airbus A 350-900 španělských aerolinek World2fly i pro charterové lety do Dominikánské republiky.
„Budeme mít k dispozici úplně nové letadlo, takže věřím, že už samotný let bude pro klienty zážitkem. Díky vlastnostem letadla navíc budeme schopni nabídnout i nejlepší cenu,“ vysvětluje detaily kontraktu Jiří Jelínek, předseda představenstva skupiny DER Touristik Eastern Europe.
Thajsko bývalo rájem batůžkářů. Po pandemii se však otevřelo všem turistům, k čemuž přispívají také přímé lety z Prahy do provincie Krabi. Stojí to za to? Jednoznačně ano.REPORTÁŽ: V Thajsku stojí Red Bull sedm korun. A taky je to krásná země
Enjoy
Více než 400 lidí na palubě
Z pražského letiště bude letoun o kapacitě 432 cestujících létat třikrát týdně, v úterý, ve středu a čtvrtek, a to od začátku října. V základní ceně letenky budou mít klienti nárok na hlavní jídlo o třech chodech, svačinu nebo snídani.
Týdenní dovolená na Kubě či Dominikánské republiky začíná na 30 tisících, ve Vietnamu na 33 tisících korun. Například cesta na ostrov Phu Quo bude trvat 10 hodin a 45 minut.
Ideální klima, 30 stupňů, příjemné moře. Za 10 minut se přesunete do hor a za půl hodiny můžete kráčet po měsíční krajině místní pouště. Salála v Ománu je okouzlující místo, odkud putují voňavé františky do celého světa. A děje se tak již tisíce let. I proto to tady všude voní omamnými éterickými oleji z pryskyřic.REPORTÁŽ: Navštívili jsme nejvoňavější kout světa. Je jím Salála v Ománu
Enjoy
Skupina DER Touristik nevylučuje ani možnost, že by v případě, že se plně nepodaří naplnit kapacity letadla, prodávala pouze letenky.
O exotické destinace je totiž mezi Čechy velký zájem, což potvrzují data z pražského letiště. „V uplynulých měsících výrazně rostl počet výjezdů Čechů do zahraničí. V případě vzdálených exotických destinací je tento nárůst ve srovnání s roky 2018 a 2019 až 74procentní,“ přibližuje Roman Pacvoň, manažer rozvoje leteckých spojení z Letiště Václava Havla.
Na zvýšenou poptávku Čechů po dálkových destinací reaguje i konkurenční cestovní kancelář. K už zavedeným destinacím jako je Zanzibar nebo Thajsko, Čedok od letošního prosince nabízí Srí Lanku, od ledna pak africkou Keňu.
O Česko je mezi turisty opět zájem, nejvíce mezi těmi domácími. Celkem se v tuzemských hotelech a dalších ubytovacích zařízeních ubytovalo letos od ledna do března bezmála 3,8 milionu lidí. Převažují domácí návštěvníci nad těmi zahraničními, a to v poměru zhruba 2,1 milionu ku 1,7 milionu, ukazují čerstvá data Českého statistického úřadu. Nejlepší výsledek v historii. Cestovní ruch v Česku letos definitivně vychází z covidového stínu
Money
Průměrná cena letenek v Evropě je o 58 procent vyšší než před pandemií, ukazují to data vyhledávací platformy Omio. Vzrostla naopak popularita vlakové dopravy. Letenky v EU jsou po covidu o polovinu dražší, lidé volí cestování vlakem
Zprávy z firem
Magazín newstream CLUB
Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh.
V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.
Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.