Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Mluvčí Čedoku Pavlíková: Exotika se teď dá pořídit o dost levněji

Kateřina Pavlíková, Čedok
Čedok/užito se svolením
Tereza Zavadilová
tzv

Omán, Madagaskar, Zanzibar. Čedok nabízí exotiku i pro milovníky all inclusive zájezdů a poznávání. Díky spojení s polským vlastníkem má Čedok silnější vyjednávací pozici a dostane se na lepší ceny, říká mluvčí tradiční české cestovní kanceláře Kateřina Pavlíková. Letošek bude v historii Čedoku pravděpodobně nejúspěšnější od revoluce.

Reklama

Čedok v poslední době otevřel několik dálkových destinací pro pobytovou dovolenou i poznávací zájezdy, letos konkrétně Madagaskar a Omán. Budete přidávat další?

Ano, představili jsme přímé lety do exotiky už loni, kdy jsme začali létat do Dominikánské republiky a na Zanzibar. Od října jsme přidali poprvé v historii Madagaskar a kromě ománského Muscatu budeme od konce prosince nabízet jako novinku ještě Thajsko.

Proč zrovna Thajsko?

Protože je to jedna z nejoblíbenějších asijských destinací, kam Češi míří. Dosud museli na dovolenou létat s přestupem, my nabídneme přímý let do oblati Krabi. Navíc láká nejen plážemi, ale i skvělým jídlem nebo výlety. 

Reklama

Na všechny tyto dálkové cesty používáte charterové lety? S kým spolupracujete?

Ano, do našich hlavních destinací se všichni zákazníci Čedoku dostanou na exotickou dovolenou přímo, charterové lety využíváme jenom pro naši cestovní kancelář. Do Ománu létáme se Smartwings, konkrétně s letouny Boeing 737 MAX. Do vzdálenějších destinací létáme potom s letadly typu Boeing 787 Dreamliner, což je jedno z nejmodernějších dálkových letadel, a spolupracujeme s italskou charterovou společností Neos či polským LOTem.

Jakou vytíženost na dálkových destinacích plánujete?

Do každé destinace létáme jednou týdně, cestuje se tedy na týdenní či dvoutýdenní dovolenou. Jsme s výsledky všech destinací spokojení. Za poslední rok, kdy exotiku z Prahy nabízíme, byla letadla průměrně na 98 procent obsazená. Je vidět že, pohodlné spojení Češi vyhledávají, preferují. Navíc chtějí objevovat nové destinace.

Typově jací zákazníci s vámi na dovolené jezdí?

Je to kombinace různých cílových skupin, jezdí s námi například rodiny s dětmi, pro které je přímý let velká výhoda. Na cesty vyráží ve velkém i páry či skupiny přátel, ať už na odpočinkovou dovolenou nebo na poznávačku.

Takže cílíte i na lidi, kteří by jinak vyhledávali spíše individuální turistiku?

Určitě. S námi mohou lidé ušetřit oproti individuální cestě čas i peníze. V zájezdovém balíčku je přímý let, ubytování, stravování, transfer z letiště na hotel i zpátky, asistence českého delegáta na místě. Troufám si říci, že se často dostaneme u těchto exotických destinací na lepší cenu, než kdyby si člověk skládal celou cestu sám, navíc s přestupy. 

S nabídkou exotických zájezdů přicházíte v celkem těžkou dobu, byla pandemie, nyní je inflační krize... Není to moc velké riziko?

Po dvou letech, kdy se cestovalo jen velmi omezeně, jsme očekávali, že si to Češi budou chtít vynahradit. I v zahraničí je podobný trend, dálková letadla, nové destinace i pohodlí, i proto jsme zájem čekali. A potvrdilo se to. Letní sezóna byla rekordní a pokud se za pár týdnů nic nezmění, bude i celý letošní rok. Dokonce bude pravděpodobně v novobodobé historii Čedoku nejúspěšnější, už loni jsme se navzdory pandemii vrátili do zisku. Zájem je i o zimní sezónu, jak o exotiku, tak hory. Padají neustále rekordy i u poznávacích zájezdů.

Myslíte, že zájmu o vaše exotické zájezdy nahrává i fakt, že dostat se do složitějších destinací je nyní po pandemii mnohdy stále ještě těžké?

Je pravda, že aerolinky na některých pravidelných linkách ještě úplně neobnovily počty frekvencí, anebo létají na trasách menší letadla. Dopravci také možná přísněji vyhodnocují destinace, které jsou pro ně výhodné, zda na ně mají posádky, vhodná letadla a jestli je tam dostatečná poptávka. Díky tomu, že využíváme charterové lety, které si objednáváme jen pro sebe a na základě konkrétních letových řádů v dané dny, máme kontrakty dlouho dopředu uzavřené, proto s nimi můžeme počítat a připravit konkrétní nabídky.

Za kolik peněz se dá pořídit zájezd do dálkové destinace s vámi?

Ceny zájezdů se liší podle destinace, termínu, typu hotelu i stravování, ale pohybují se aktuálně třeba i kolem 35-40 tisíc korun na osobu, v rámci last minute se pak doprodávají poslední místa.

S Poláky je to lacinější

Čedok patří do polské cestovní skupiny Itaka. Je to díky tomu, že jste dohromady větší kupec, že se dostanete na nižší ceny?

Ano, jsme velká skupina, vyjednáváme kontrakty pro čtyři trhy, kromě Česka jde o Polsko, Litvu a Maďarsko. Dokážeme se v jednáních s leteckými společnostmi, hotely a dalšími partnery dostat na velmi výhodné podmínky a využít synergií trhů, vyjednat více hotelů i nové destinace.

Proč jste vlastně do dálkových destinací zařadili do nedávna spíše neznámý Omán?

Vyhodnocujeme a sledujeme, u jakých destinací je poptávka, ale létá se tam třeba s přestupem, jaké jsou tam služby i kvalitní hotely. Chceme zákazníkům nabídnout i volbu, když chtějí během pobytu cestovat, jezdit na výlety a poznávat. Proto jsme vybrali ománský Muscat, odkud mohou lidé do oázy, na tržiště, poznávat místní architekturu, autentickou arabskou kulturu či přírodu. A pokud se turisté nedorozumí při cestách anglicky, nevadí, protože i v exotické destinaci je náš český delegát nebo průvodce. 

Egyptské letovisko Marsa Matruh

Reportáž: Na Hurghadu zapomeňte. Skutečný Egypt lze ještě najít u pobřeží Středozemního moře

Češi dosud detailně prozkoumávali Egypt hlavně u pobřeží Rudého moře. Nově, je to jen pár týdnů, se přímým letem z Prahy dostanou i do města Marsa Matruh na pobřeží Středozemního moře. Co tam najdou?

Přečíst článek

Nosy Be - Přírodní rezervace Lokobe

REPORTÁŽ: Nejlepší „zašívárna“ světa? Madagaskar uchvátí baobaby i mlsnými lemury

Další díl reportáže z Madagaskaru, kam se dostanete z Prahy za 10 hodin letadlem s Čedokem, vás zavede do pralesa za lemury, k posvátným stromům i do místa, kde se destilují základní ingredience těch nejslavnějších parfémů světa. Dozvíte se, proč jezdil na ostrov slavný spisovatel Gerald Durrell, kde je schovaný báječný hotýlek a jak se nakupuje vanilka. 

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh. 

V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.

Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Češi už kupují letní zájezdy. Cestovky přispěchaly s first minute slevami.

Češi již nakupují zájezdy na léto jako diví. Kvůli inflaci jsou ale opatrnější

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Reklama
Doporučujeme