Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Peking přesouvá zemřelé ze země do cloudu. Kdy to přijde do Evropy?

Peking přesouvá zemřelé ze země do cloudu. Kdy to přijde do Evropy?
ČTK
 nst
nst

Peking přenáší hřbitovy i celou oblast pohřebnictví do digitálního věku. Čínské hlavní město čelí rychlému stárnutí populace a nedostatku půdy, a proto pilotně zavádí vertikální pohřebiště s elektronickými obrazovkami místo náhrobků.

Reklama

Digitální věk mění po staletí trvající tradice pohřbívání, píše agentura Bloomberg. V Pekingu vyrůstají první „digitální“ kolumbária. Náhrobní destičku střídá elektronická obrazovka, která promítá fotografie i videa zesnulého. Jde o možnost, která na rozdíl od klasických hrobů šetří půdu, je cenově dostupnější a zapadá do rostoucího trendu čínských rodin, které chtějí pro své blízké osobnější pohřby.

Peking chce do roku 2035 snížit celkovou plochu zabíranou veřejnými hřbitovy na přibližně 70 procent současné rozlohy. Ve většině oblastí Číny je pohřbívání těl zakázáno, aby se zachovala půda. Většina lidí, kteří v Číně zemřou, je tak zpopelněna, ale jejich pozůstalí na znamení úcty k zesnulému stále kupují pozemek, aby popel pohřbili pod zem. Země proto začala prosazovat jiné formy pohřbívání, ať už jde o pohřby s rozptylem či digitální hřbitovy.

Je to levnější

Cenová dostupnost je jedním z nejatraktivnějších aspektů digitálního hřbitova. Průměrný digitální pohřeb stojí na pekingském hřbitově Taiziyu přibližně 56 tisíc jüanů (v přepočtu 169 tisíc korun), což je třetina nákladů na tradiční venkovní pohřební místo ve stejné oblasti. A zájem je. Od začátku roku bylo v Pekingu prodáno více než 500 digitálních parcel z přibližně 7 000 dostupných, uvádí pekingská společnost Jiuli Digital, která spolupracuje s městem a jeho hřbitovy na přesunu pohřebnictví na internet.

Peking není prvním městem v Číně, které podporuje digitální pohřby. V srpnu 2022 už jeden takový otevřela Šanghaj ve spolupráci se společností Fu Shou Yuan International Group. Cíl této společnosti je ale mnohem ambicióznější. Chce vytvořit jakési „nebe na cloudu“, které umožní klientům si vytvářet virtuální ostrovy s obrázky osob, jejich digitálními aktivy, zvukovými soubory a dalšími záznamy. A díky replikaci hlasu zesnulého a jeho podoby pak mohou dál komunikovat s „digitálním dvojčetem“ zesnulého a tak sdílet a předávat si rodinné a životní příběhy po generace.

Slabý čínský jüan pomáhá krotit i českou inflaci

Čína pod tlakem deflace snížila některé úroky z úvěrů

Čínská centrální banka nečekaně snížila úrokovou sazbu u střednědobých a krátkodobých úvěrů. Úroky u střednědobých úvěrů přitom snížila už podruhé za tři měsíce. Rozhodnutí přišlo současně se statistikou, která proti očekávání ukázala horší vývoj. Čína uvolňuje měnovou politiku s cílem podpořit oživení ekonomiky. Oznámený krok podle analytiků otevírá možnost, že centrální banka by mohla příští týden snížit klíčovou primární úvěrovou sazbu (LPR), uvedla agentura Reuters.

Přečíst článek

ČEZ přes svůj fond podpořil izraelský startup, který řeší plýtvání s vodou

Společnost Inven Capital ze skupiny ČEZ investovala do izraelské společnosti WINT zaměřené na úspory vody. Start-up se zabývá využitím umělé inteligence, která kontroluje plýtvání s vodou. V posledním kole, které Inven Capital vedl společně s dalším investorem Insight Partner, získal start-up od investorů celkem 35 milionů dolarů (asi 772,8 milionu korun). Kolik přesně Inven Capital zainvestovala, firma neuvedla. 

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme