Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Pavel Maurer: Proč hruška od českého farmáře chutná líp, než ta z Jižní Afriky

Pavel Maurer: Proč hruška od českého farmáře chutná líp, než ta z Jižní Afriky
Profimedia
Pavel Maurer

Určitě to znáte. Dovážená, ještě téměř zelená rajčátka balená v plastové vaničce, která na pult supermarketů putovala stovky kilometrů, nemohu konkurovat šťavnatým, voňavým a zralým rajským jablíčkům ze zahrady. Čeští pěstitelé se nyní rozhodli označovat svou produkci společnou ochrannou známku, která má být zárukou kvality a lokálnosti. Nad významem tohoto počinu se zamýšlí gastroinfluencer Pavel Maurer ve svém pravidelném sloupku pro Newstream.

Reklama

Přítel a několik let i můj milý kolega František hrabě Kinský mne jednou vzal k sobě na zámek do Kostelce nad Orlicí a představil mi část dlouhého rodokmenu své rodiny. Stáli jsme před starým velkým obrazem stromu, kde se proplétaly, rozrůstaly a větvily jména bratrů, pradědečků, sestřenic a manželek, až se mi z toho točila hlava.

Každopádně jedno je nesporné – vše, co má čitelný a jasný rodokmen, vám dává určitou jistotu, že víte na čem jste. Ať už se jedná o ságu aristokratů, linii psího plemene nezbytnou pro zdravé křížení až po stejk z přesně identifikovatelného bio-býčka, révu vinnou nebo jablko.

farmářský trh

Pavel Maurer: Potraviny Klasa pro mě nejsou zárukou kvality. Bohužel

Jaký je rozdíl mezi šunkou standard a šunkou nejvyšší kvality? Je "éčko" v potravinách vždy škodlivé? Gurmet Pavel Maurer se tentokrát zaměřil na etikety českých potravin. I když je sám spíš nestuduje, Češi to k jeho překvapení většinou dělají.

Přečíst článek

Pěstitelé z Ovocnářské unie České republiky a Zelinářské unie Čech a Moravy se rozhodli, že budou nově označovat svou produkci společnou ochrannou známku „Ovoce a zelenina s rodokmenem“.

Záruka kvality

Spojení tuzemského ovoce a zeleniny pod jednu známku nám spotřebitelům pomůže snadněji rozpoznat české výpěstky, navíc s přidanou hodnotou. Producenti se tímto bohulibým krokem ovšem vědomě dostávají do tlaku, aby udržovali nabízenou kvalitu, jinak upadnou v nemilost zákazníků. Rodokmenová značka se může stát velmi oblíbenou, ale také býti zatracena.

Co to vlastně je „značka“? Když si koupíte Volvo, poskytne vám určitě trochu jinou kvalitu, než když zvolíte Škodovku. Když vstoupíte do restaurace označené hvězdičkou od průvodce Michelin Guide, očekáváte větší gastronomický zážitek. Když ochutnáte Parmigiano-Reggiano zrající 24 měsíců, zažije váš mlsný jazýček úplné orgie oproti jiným sýrovým napodobeninám. 

Olivový olej

Gastroinfluencer Maurer: Pro olivový olej nechodím do supermarketu, ale k pěstiteli

Není olej jako olej. Ten olivový působí blahodárně na vaše zdraví. Tohle tekuté zlato ale přitahuje také šmelináře. Dejte si pozor, jakou kvalitu kupujete, radí ve svém pravidelném sloupku na newstream.cz gastroinfluencer Pavel Maurer.

Přečíst článek

Hruška od farmáře nebo z domácího ekologického zemědělství by měla chutnat lépe než export z Jižní Afriky. Dobrá značka by měla vždy zaručovat přesně definovanou kvalitu a splnit naše očekávání.

Nová značka, o které tu píšu a se kterou se již můžete setkávat na našem trhu, ve svém filosofii zaručuje, že produkty jsou kvalitní, zralé, čerstvé a lokální, bez dlouhé uhlíkové stopy, necestují stovky kilometrů. Jedná se o více než 30 druhů zeleniny a 10 druhů ovoce. Značka produktů z Čech, Moravy a Slezska garantuje šetrný přístup vůči přírodě i konzumentům.

A tak, až budete mít někdy chuť na domácí, rodokmenově certifikované hrušky, slivoně, třešně, borůvky, maliny, mrkev, kapustu, česnek či bramboru, máte možnost výběru.

Další texty Pavla Maurera čtěte zde

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

pizza

Gastronomickému světu vládnou pevnou rukou tři kuchyně. Proč jsou tak úspěšné?

Přečíst článek
Mezinárodní kuchařská olympiáda IKA

Pavel Maurer: Kuchařská olympiáda? I cukráři mají stejný stres, jako sportovci

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme