Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Němci loni vypili více piva. Nebýt fotbalového mistrovství v Kataru, bylo by to ještě víc

Česko-bavorský festival Treffpunkt.
ČTK
 ČTK

Německým pivovarům se loni po dvou letech poklesu způsobeného pandemií nemoci covid-19 podařilo zvýšit prodej piva, nepodařilo se jim však dostat nad úroveň z doby před pandemií. Celkem pivovary a sklady piva v zemi prodaly 8,8 miliardy litrů piva, což bylo o 2,7 procenta více než v předchozím roce. Vyplývá to ze zprávy, kterou zveřejnil spolkový statistický úřad.

Němci pivo milují, ale pijí ho čím dál méně

Růst prodeje loni podpořil domácí trh, který se zvýšil o čtyři procenta. Z celkového prodeje bylo 82,5 procenta určeno pro domácí spotřebu. Navzdory loňskému růstu ale Němci loni koupili o pět procent méně piva než v roce 2019, tedy před pandemií. Vývoz do zemí mimo EU klesl o 12,4 procenta. Vývoz do zemí EU se naopak o 7,8 procenta zvýšil.

Pivo je sezonní nápoj, jehož prodej stoupá v teplých měsících a klesá na podzim a v zimě. Velké letní události, jako je mistrovství světa ve fotbale, mají tendenci zvyšovat jeho spotřebu. Loňské mistrovství světa v Kataru se ale výjimečně konalo v zimě, takže tento efekt do značné míry chyběl, upozornil statistický úřad.

Loni se také zvýšil zájem o pivní mixy, tedy piva smíchaná s limonádou, kolou, ovocnými šťávami a dalšími nealkoholickými přísadami. Jejich prodej stoupl meziročně o půl procenta, na celkovém prodeji piva se však tyto směsi podílely pouze z 5,1 procenta. Celkové údaje nezahrnují nealkoholická piva, sladové nápoje, ani pivo dovezené ze zemí mimo EU.

Manifesto Market v Berlíně

Češi dobývají berlínskou gastroscénu. Českým pivem a karlovarským porcelánem

Dvaadvacet restaurací, z toho dvě české, tankové plzeňské pivo, kvalitní architektura, český nábytek a karlovarský porcelán už příští týden nabídne v centru Berlína svým prvním zákazníkům populární pražský gastronomický koncept Manifesto Market.

Přečíst článek

Pivo je v Německu oblíbený nápoj. Statistický úřad ale upozornil, že jeho spotřeba má klesající tendenci a za posledních deset let se prodej piva snížil o 7,4 procenta.

„I když trh s pivem v letech 2020 a 2021 zaznamenal kvůli covidové krizi masivní propad, prodej v roce 2022 se poprvé mírně zotavil,“ uvedl Svaz německých pivovarů. Očekává, že letošní rok bude náročný kvůli vysokým nákladům na suroviny, energie, personál a obaly. Kromě nákladů na plyn a elektřinu podle pivovarníků prudce zdražil zejména slad a obalové materiály. Vysoké náklady podle nich budou mít pravděpodobně dopad na ceny, mnoho pivovarů již zdražilo, uvedla agentura Reuters.

Lukáš Kovanda: Vyšší DPH hospody nepoloží, jak už zase vyhrožují

Zavedení jednotné snížené sazby DPH, které zvažuje Fialova vláda, by podle dnešního stanoviska Asociace malých a středních podniků a živnostníků vedlo k zavírání restaurací a hospod, zejména pak na vesnicích a v malých městech. Takový závěr je však poněkud „přestřelený“. S úmyslem zavést jednotnou sníženou sazbu DPH jsou spjata určitá rizika a problémy, toto ale mezi ně nepatří.

Přečíst článek

Zdeněk Pohlreich

Pohlreich: Krize nastane, až prázdné podniky nebudou chtít ani Vietnamci

Zdeněk Pohlreich se vrací na televizní obrazovky. Jen převlékl kabát. Nově se s ním budou potkávat diváci Novy. Tentokrát ale nebude zachraňovat podniky před krachem, ale vybírat ty nejlepší. O českou gastronomii se neobává, i když jak říká nyní je gastro byznys jako jízda na tygrovi.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme