Němci vypadli z pětice největších světových producentů piva. Vyřadili je Rusové
Rusko vyřadilo Německo z pětice největších světových producentů piva. V Německu se ho loni uvařilo méně, zatímco v Rusku se produkce výrazně zvýšila. Vyplývá to z dat norimberské společnosti BarthHaas, která je největším světovým obchodníkem s chmelem.
Německo také přišlo o titul největšího evropského producenta piva, který drželo od roku 2013. Světovou jedničkou v produkci piva zůstala Čína následovaná Spojenými státy.
Podle autora zprávy Heinricha Meiera produkce piva v Rusku vzrostla o zhruba devět procent na 9,1 miliardy litrů. V Německu se však o procento snížila na 8,4 miliardy litrů. Ještě před pěti lety zpráva ukazovala náskok Německa v čele evropského žebříčku o přibližně 1,4 miliardy litrů, ale ten se v poslední době neustále zmenšuje, všimla si agentura DPA.
FOTOGALERIE: Pivovar Elektrárna v Plzni
Generální ředitel společnosti BarthHaas Thomas Raiser připisuje nárůst produkce piva v Rusku mimo jiné skutečnosti, že se tam nyní méně piva dováží. To posiluje domácí producenty.
Pivo, klobása a dlouhá fronta návštěvníků, tak vypadalo podnikání Antonína Závozdy na festivalech a poutích před rokem 2020. Pak přišla pandemie, produkce zavřely a on musel přežít bez stánku i bez příjmů. Dnes se sice znovu točí pivo ze sudů pod baldachýnem, ale podmínky nejsou, jaké bývaly. V seriálu Obyčejná práce přinášíme příběh malého podnikatele, kterému koronavirová doba převrátila živobytí naruby.
Od klobás a piva ke krizi a zpět. Jak se změnil život stánkaře po pandemii
Zprávy z firem
Čína podle zprávy loni vyprodukovala přes 34 miliard litrů a USA více než 18 miliard litrů piva. V obou případech to znamená pokles o přibližně pět procent. Brazílie a Mexiko v roce 2024 také vyprodukovaly více piva než Rusko a Německo, a to 14,7 miliardy, respektive 14,5 miliardy litrů. Globální produkce mírně klesla na 187,5 miliardy litrů.
Česká republika figuruje v žebříčku největších světových producentů piva na 21. místě. Loni se v ní vyprodukovaly dvě miliardy litrů piva, což je zhruba stejně jako o rok dříve.
BarthHaas zaznamenal pokles poptávky v západních zemích, kde se pivo produkuje. Připisuje to mimo jiné stárnoucí populaci, konkurenci rostoucího počtu jiných nápojů a klesající kupní síle v ekonomicky obtížné době.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.