Němci vypadli z pětice největších světových producentů piva. Vyřadili je Rusové

Rusko vyřadilo Německo z pětice největších světových producentů piva. V Německu se ho loni uvařilo méně, zatímco v Rusku se produkce výrazně zvýšila. Vyplývá to z dat norimberské společnosti BarthHaas, která je největším světovým obchodníkem s chmelem.
Německo také přišlo o titul největšího evropského producenta piva, který drželo od roku 2013. Světovou jedničkou v produkci piva zůstala Čína následovaná Spojenými státy.
Podle autora zprávy Heinricha Meiera produkce piva v Rusku vzrostla o zhruba devět procent na 9,1 miliardy litrů. V Německu se však o procento snížila na 8,4 miliardy litrů. Ještě před pěti lety zpráva ukazovala náskok Německa v čele evropského žebříčku o přibližně 1,4 miliardy litrů, ale ten se v poslední době neustále zmenšuje, všimla si agentura DPA.
FOTOGALERIE: Pivovar Elektrárna v Plzni
Generální ředitel společnosti BarthHaas Thomas Raiser připisuje nárůst produkce piva v Rusku mimo jiné skutečnosti, že se tam nyní méně piva dováží. To posiluje domácí producenty.
Pivo, klobása a dlouhá fronta návštěvníků, tak vypadalo podnikání Antonína Závozdy na festivalech a poutích před rokem 2020. Pak přišla pandemie, produkce zavřely a on musel přežít bez stánku i bez příjmů. Dnes se sice znovu točí pivo ze sudů pod baldachýnem, ale podmínky nejsou, jaké bývaly. V seriálu Obyčejná práce přinášíme příběh malého podnikatele, kterému koronavirová doba převrátila živobytí naruby.
Od klobás a piva ke krizi a zpět. Jak se změnil život stánkaře po pandemii
Zprávy z firem
Čína podle zprávy loni vyprodukovala přes 34 miliard litrů a USA více než 18 miliard litrů piva. V obou případech to znamená pokles o přibližně pět procent. Brazílie a Mexiko v roce 2024 také vyprodukovaly více piva než Rusko a Německo, a to 14,7 miliardy, respektive 14,5 miliardy litrů. Globální produkce mírně klesla na 187,5 miliardy litrů.
Česká republika figuruje v žebříčku největších světových producentů piva na 21. místě. Loni se v ní vyprodukovaly dvě miliardy litrů piva, což je zhruba stejně jako o rok dříve.
BarthHaas zaznamenal pokles poptávky v západních zemích, kde se pivo produkuje. Připisuje to mimo jiné stárnoucí populaci, konkurenci rostoucího počtu jiných nápojů a klesající kupní síle v ekonomicky obtížné době.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.