Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Na palubu bez víza. Zaměstnanec British Airways pomáhal pašovat uprchlíky

Na palubu bez víza. Zaměstnanec British Airways pomáhal pašovat uprchlíky
iStock
Zdeněk Pečený

Manažer britské aerolinky bral úplatky za to, že cestujícím povolil cestovat z londýnského letiště Heathrow do zemí, kam jim chyběla potřebná víza. Ti pak na místě žádali o azyl. Měl si tak přijít v přepočtu na 89 milionů korun.

Reklama

Bývalý zaměstnanec British Airways byl obviněn z napomáhání imigračním podvodům. Poté, co byl propuštěn ke stíhání na svobodě, utekl z Velké Británie. Pravděpodobně do Indie.  

24letý podezřelý údajně účtoval lidem až 25 tisíc liber, tedy zhruba 740 tisíc korun, za to, že je nechal nastoupit do letadel bez potřebných dokladů.

Většina jeho údajných zákazníků byli indičtí občané. Další „zákazníci“ podnikavce pracujícího pro britského národního dopravce se rekrutovali z řad žadatelů o azyl ve Spojeném království, kterým hrozilo, že jim bude odepřeno právo v zemi zůstat a budou čelit deportaci, uvedl deník Times

Schválen k cestě

Podezřelý pomocí odbavovacího systému aerolinky označil, že cestující mají elektronickou cestovní autorizaci ke vstupu do země, kterou si vybrali, i když ve skutečnosti neměli platná víza. Po příletu do země cestující okamžitě požádali o azyl. Nejčastěji mířili do Kanady.

Podvod byl možný, protože letecké společnosti jsou nyní výhradně odpovědné za kontrolu, zda mají cestující správná víza a další imigrační dokumenty, než je nechají do letadla nastoupit. Dokud cestující nedorazí na místo určení, neexistuje žádná samostatná kontrola od imigračních úředníků dané země.

Šampaňské a voda hned po nástupu na palubu

První třída British Airways je spíš business class. Solidní šampaňské, ale žádný kaviár

Vlajkový dopravce Velké Británie je často terčem posměchu za to, že jeho první třída spíše připomíná povedenou byznys třídu. A možná oprávněně. Sedadla svým designem opravdu evokují byznys třídu. Oslnivý luxus, na který lákají jiné aerolinky, se tu nekoná. Stejně tak chybí kaviár. Málo aerolinek v první třídě neservíruje kaviár. British Airways je bohužel jednou z nich.

Přečíst článek

Podezřele mnoho žadatelů

Letecké společnosti se obvykle snaží zajistit, aby cestující měli správné papíry, protože čelí hrozbě vysokých pokut a pokrytí nákladů na repatriaci cestujících, kterým je do země odepřen vstup.

Podvod vyšel najevo, až když si kanadské úřady všimly, že cestující na letech British Airways do Toronta a Vancouveru velmi často žádají o azyl, jakmile se dostanou k imigrační přepážce na letišti.

Vyšetřovatelé se domnívají, že k trestné činnosti docházelo až pět let, čímž podezřelý získal až tři miliony liber, tedy téměř 89 milionů korun. Policie se stále snaží podezřelého vypátrat a spolupracuje se svými protějšky v Indii v rámci mezinárodního pátrání. British Airways podezřelému vypověděly smlouvu.

Společnost IAG za 400 milionů eur koupí zbývající podíl v Air Europa

Vlastník British Airways koupí za miliardy další aerolinku, chce posílit v Latinské Americe i Asii

Společnost International Airlines Group (IAG), která je vlastníkem aerolinek British Airways a Iberia, zaplatí španělské společnosti Globalia 400 milionů eur (9,5 miliardy korun) za zbývajících 80 procent letecké společnosti Air Europa, které ještě nevlastní. Firma o tom informovala v tiskové zprávě.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme