Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Jindřichohradecká úzkokolejka přešla pod Gepard z Brna. Trať ožije, snad brzy, slibuje firma

úzkokolejka v Jindřichově Hradci
Profimedia
 ČTK

Z bankrotu do náruče brněnského Geparda. Soud schválil prodej jindřichohradecké úzkokolejky. Za 83 milionů ji získala brněnská společnost. Restart trati bude probíhat postupně.

Českobudějovický soud povolil prodej majetku Jindřichohradeckých místních drah (JHMD) brněnské společnosti Gepard Express. Vyplývá to z úterního usnesení dostupného v insolvenčním rejstříku.

Gepard Express nabídkou 83 milionů korun minulý týden porazil konkurenta ve výběrovém řízení a věřitelský výbor JHMD s nabídkou souhlasil. Majitel Gepard Expressu Albert Fikáček by chtěl zprovoznit alespoň část dráhy co nejdříve. Ale s ohledem na komplikovanou situaci způsobenou téměř tříletou nečinností a táhnoucím se insolvenčním řízením však nechce slibovat žádný termín.

„Protože soud v dosavadním průběhu zpeněžování nezaznamenal žádné nedostatky ani překážky, vyslovil s nejvyšším urychlením v zájmu včasného restartu obnovy provozu souhlas s tím, aby insolvenční správce dokončil zpeněžování podniku dlužnice (JMHD) společnosti Gepard Express,“ uvedl soudce Zdeněk Strnad v usnesení.

Českobudějovický soud vyhlásil konkurz na zadlužené Jindřichohradecké místní dráhy na konci března. Firma dluží skoro 350 milionů korun, podnik je v úpadku od podzimu 2022. Do prvního kola, kdy byla minimální částka 100 milionů korun, se nikdo nepřihlásil. Proto následovalo druhé kolo s minimálním vkladem 78 milionů korun. Do něj se přihlásili dva zájemci, Gepard Express a společnost Fexlin. Obě firmy se pak o úzkokolejku střetly ve třetím kole, které se uskutečnilo formou licitace. Gepard Express v něm nabídl 83 milionů korun a Fexlin 81,3 milionu korun.

K prodeji bylo 15 nádraží včetně budov, sedm z nich lze využívat pro rekreační ubytování. Dále se prodávaly dvě úzkorozchodné tratě z Jindřichova Hradce do Nové Bystřice a z Jindřichova Hradce do Obrataně, lokomotivy a vagony, různá vozidla, vybavení apartmánů, dopravních kanceláří, čekáren, kanceláří a opravny vozidel.

JHMD loni získala povolení k provozu na tratích Nová Bystřice – Hůrky a Jindřichův Hradec – Kamenice nad Lipou. Vlaky jezdily jen v úseku Nová Bystřice a Hůrky. Věřitel Jan Kysela připravil reorganizační plán, který ale většina věřitelů letos v únoru nepřijala a Kysela následně plán stáhl. Českobudějovický soud pak na konci března vyhlásil konkurz.

Soud povolil reorganizaci jindřichohradecké úzkokolejky

Naděje pro šotouše. Soud povolil reorganizaci jindřichohradecké úzkokolejky

Krajský soud v Českých Budějovicích povolil reorganizaci firmy Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD). Společnost je v úpadku a její věřitelé reorganizaci minulý týden schválili. Věřitel Jan Kysela musí do 120 dní předloží reorganizační plán, vyplývá z informací z insolvenčního rejstříku na webu.

Přečíst článek

Jindřichohradecká úzkokolejná železnice

Záchrana pro jindřichohradeckou úzkokolejku? Provozovat ji chce dopravce z Brna

Dopravcem na jindřichohradecké úzkokolejce by mohla být od půlky června společnost Gepard Express. Záměr na podepsání smlouvy s dopravcem schválila rada Jihočeského kraje, který je objednavatelem služeb.

Přečíst článek

Jindřichohradecká úzkokolejka

OBRAZEM: Jindřichohradecká úzkokolejka žije. První vlak vyjede po dvou letech již tento víkend

Vlaky Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD) se v sobotu téměř po dvou letech opět rozjedou. První vlak vyjede z Nové Bystřice do stanice Hůrky v 9:00, další jízdy budou v 11:00, 14:00 a 16:00. Otevřená trať je dlouhá šest kilometrů.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme