Hrozné dárky, kterým je lepší se o Vánocích vyhnout
![Ponožky nepatří mezi nejlepší vánoční dárky.](https://www.newstream.cz/uploads/article/660x464_fit/profimedia-0669980057.jpg)
Dát někomu dobrý dárek chce vynaložit nějaký čas, snahu a trochu přemýšlení. Ale jak se vyhnout tomu, abychom někoho nepřipravili o vánoční radost špatným dárkem?
Řada vánočních dárků udělá radost, pak je také řada těch, kterým je údajně lepší se vyhnout. Australský server Finder sestavil přehled věcí, které nedoporučuje pořizovat příbuzným a přátelům.
1. Sexy zahradní trpaslík
Je otázkou, jestli lidé vůbec potřebuj mít v zahradě sádrové nebo plastové trpaslíky, a proto se sexy zahradní trpaslík dostal na první příčku nejhorších dárků. „Myslím, že se všichni shodneme, že nepotřebujeme zahradní trpaslíky, kteří se povalují na trávníku ve spodním prádle,” řekl šéfredaktor serveru Finder Angus Kidman.
Letošní Vánoce budou z hlediska obchodu jiné než všechny předchozí za mnoho let. Lidé jsou zaskočeni obřím nárůstem cen energií a přemýšlejí, jak ušetřit. Vánoční dárky budou první obětí. Dobře si to uvědomuje i Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu. „Předvánoční prodeje jsou asi o patnáct procent nižší,“ říká v rozhovoru pro newstream.cz. Ani tradiční povánoční výprodeje podle něj neskýtají obchodníkům dobré vyhlídky. Nejhůř jsou na tom prý prodejci textilu.
Tomáš Prouza: Vánoce budou hubené, už to vidíme. Ani povánoční slevy nepomohou
Money
2. Jednoúčelové spotřebiče
Číslem dva na seznamu pochybných dárků jsou kuchyňské spotřebiče, které umí jen jednu věc. Může to být pomocník na výrobu párků v rohlíku nebo klobás, anebo kávovar, který vaří jen jediný typ kávy. Všichni víme, co se s podobnými dárky stane - jen zabírají místo v zadní části kuchyňských skříněk.
3. Kalendář
Kalendáře jsou tradiční dárek, ale většina z nás už má telefony s kalendářem. Nepotřebujeme mít na zdi kus papíru, aby nám řekl, jaký den bude zítra.
4. Sýr
Sýr je výborná věc, ale převážení z místa na místo a uložení pod stromkem v teplém obývacím pokoji nemusí snášet příliš dobře. A málokdo by si asi přál, aby se mu do vůně jehličí a purpury přimísil odér dobře vyzrálého až přezrálého sýra.
5. Příliš velké dárky
Často ty nejlepší věci jsou v malém balení. A nic není horšího, než když jedete za rodinou, kde dostanete obrovský dárek, který se vám nevejde do kufru auta - anebo neprojde při odbavení na letišti.
6. Pleťová kosmetika proti stárnutí
Všechny kosmetické přípravky proti stárnutí, vráskám nebo skvrnám na pleti by měly být tabu. Nikdo nechce, aby si jeho milovaní a blízcí mysleli, že se jim snaží naznačit, že vypadají staře, vrásčitě a unaveně.
Na 57 procent Čechů chce letos šetřit při pořizování vánočních dárků. Sedm z deseti lidí pokryje nákup dárků z běžné výplaty. Letošním hitem Vánoc budou kosmetika a knihy. Vyplývá to z průzkumu, který udělala v polovině října mezi více než 500 respondenty agentura STEM/MARK pro Home Credit.
Více než polovina Čechů chce na vánočních dárcích šetřit, ukázal průzkum
Money
7. Permanentka do posilovny
Je v zásadě stejný případ jako šestá příčka. Obdarovanému naznačuje, že nevypadá moc ve formě, anebo že ztloustl - a měl by s tím něco dělat.
8. Čistící pomůcky a prostředky
Rozbalit pod stromečkem vysavač, prachovky nebo sadu čistících prostředků příliš nepřispěje k vánoční atmosféře. Navíc by si obdarovaný či obdarovaná mohli myslet, že je pokládáte za špindíry a šmudly, kteří nemají doma uklizeno.
![](/uploads/image/profimedia-0678118704.jpg)
9. Ponožky
Nikdo nepotřebuje další ponožky. Všichni jich máme spoustu, a pokud náhodou nemáme, prodává je každý supermarket.
To, že ne každý dárek je vhodný a vítaný, potvrzuje i australský marketingový expert Peter Applebaum. Podle něj víc než dvě procenta vánočních dárků končí v popelnici a sedm procent jich obdarovaní vracejí či vyměňují v obchodech.
Magazín newstream CLUB
Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh.
V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.
Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.