Glamping je trend. Místa, která ho nabízí, přibývají každý měsíc
Okouzlující kempování neboli glamping. Slovo, které se do oficiálního slovníku angličtiny dostalo v roce 2015, je v posledních letech čím dál skloňovanější. A trendu, jehož vznik bývá spojován již s dobou středověku, podlehli i Češi.
Kempování si většina lidí spojuje především se stany, ale provozovatelé glampingu nabízí i další varianty, například ubytování v domku na stromě, upraveném posedu, maringotce, jurtě nebo speciálním glampingovém iglú.
„Glamping se stal v posledních třech letech velkým fenoménem a zájem o něj je obrovský. Spousta z míst, která v té době vznikla, měla obratem na měsíce dopředu obsazeno,” přibližuje Klára Honzíková ze serveru Amazing Places.
Poptávku o pobyt v přírodě podle Honzíkové zvýšila i pandemie. Zavedená místa už jsou na letní prázdniny téměř plná. Na rostoucí poptávku proto reagují i provozovatelé. „Každý měsíc evidujeme několik nových glampingových míst. V naší nabídce na Amazing Places je jich v tuto chvíli přes 40,” uzavírá Honzíková.
„I když jsme hladoví po cestování, stále také toužíme po soukromí, i proto mají Češi o glamping stále větší zájem,” přibližuje Barbora Hacsi z cestovní agentury Trevor. „Některé glampingy mají obsazeno na dlouhé měsíce dopředu. Letošní léto už asi v těch nejznámějších nestihnete, pokud nezvolíte termínu uprostřed týdne,” dodává.
Glamping se rozhodla propagovat například i Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR). Cílí tak především na německé a rakouské turisty.
Přes to, že se uvolňují pravidla cestování do zahraničí, je zájem o ubytování v tuzemku vyšší než loni. Nejžádanější jsou termíny o letních prázdninách, některá místa už jsou obsazená nebo se blíží k naplnění svých kapacit.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.