Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Glamping je trend. Místa, která ho nabízí, přibývají každý měsíc

Minimalistický domek v Posázaví.
Trevor
Petra Jansová

Okouzlující kempování neboli glamping. Slovo, které se do oficiálního slovníku angličtiny dostalo v roce 2015, je v posledních letech čím dál skloňovanější. A trendu, jehož vznik bývá spojován již s dobou středověku, podlehli i Češi.

Reklama

Kempování si většina lidí spojuje především se stany, ale provozovatelé glampingu nabízí i další varianty, například ubytování v domku na stromě, upraveném posedu, maringotce, jurtě nebo speciálním glampingovém iglú.

„Glamping se stal v posledních třech letech velkým fenoménem a zájem o něj je obrovský. Spousta z míst, která v té době vznikla, měla obratem na měsíce dopředu obsazeno,” přibližuje Klára Honzíková ze serveru Amazing Places. 

Poptávku o pobyt v přírodě podle Honzíkové zvýšila i pandemie. Zavedená místa už jsou na letní prázdniny téměř plná. Na rostoucí poptávku proto reagují i provozovatelé. „Každý měsíc evidujeme několik nových glampingových míst. V naší nabídce na Amazing Places je jich v tuto chvíli přes 40,” uzavírá Honzíková.

„I když jsme hladoví po cestování, stále také toužíme po soukromí, i proto mají Češi o glamping stále větší zájem,” přibližuje Barbora Hacsi z cestovní agentury Trevor. „Některé glampingy mají obsazeno na dlouhé měsíce dopředu. Letošní léto už asi v těch nejznámějších nestihnete, pokud nezvolíte termínu uprostřed týdne,” dodává.

Glamping se rozhodla propagovat například i Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR). Cílí tak především na německé a rakouské turisty. 

Přes to, že se uvolňují pravidla cestování do zahraničí, je zájem o ubytování v tuzemku vyšší než loni. Nejžádanější jsou termíny o letních prázdninách, některá místa už jsou obsazená nebo se blíží k naplnění svých kapacit. 

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme