Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Glamping je trend. Místa, která ho nabízí, přibývají každý měsíc

Minimalistický domek v Posázaví.
Trevor
Petra Nehasilová

Okouzlující kempování neboli glamping. Slovo, které se do oficiálního slovníku angličtiny dostalo v roce 2015, je v posledních letech čím dál skloňovanější. A trendu, jehož vznik bývá spojován již s dobou středověku, podlehli i Češi.

Reklama

Kempování si většina lidí spojuje především se stany, ale provozovatelé glampingu nabízí i další varianty, například ubytování v domku na stromě, upraveném posedu, maringotce, jurtě nebo speciálním glampingovém iglú.

„Glamping se stal v posledních třech letech velkým fenoménem a zájem o něj je obrovský. Spousta z míst, která v té době vznikla, měla obratem na měsíce dopředu obsazeno,” přibližuje Klára Honzíková ze serveru Amazing Places. 

Poptávku o pobyt v přírodě podle Honzíkové zvýšila i pandemie. Zavedená místa už jsou na letní prázdniny téměř plná. Na rostoucí poptávku proto reagují i provozovatelé. „Každý měsíc evidujeme několik nových glampingových míst. V naší nabídce na Amazing Places je jich v tuto chvíli přes 40,” uzavírá Honzíková.

Reklama

„I když jsme hladoví po cestování, stále také toužíme po soukromí, i proto mají Češi o glamping stále větší zájem,” přibližuje Barbora Hacsi z cestovní agentury Trevor. „Některé glampingy mají obsazeno na dlouhé měsíce dopředu. Letošní léto už asi v těch nejznámějších nestihnete, pokud nezvolíte termínu uprostřed týdne,” dodává.

Glamping se rozhodla propagovat například i Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR). Cílí tak především na německé a rakouské turisty. 

Přes to, že se uvolňují pravidla cestování do zahraničí, je zájem o ubytování v tuzemku vyšší než loni. Nejžádanější jsou termíny o letních prázdninách, některá místa už jsou obsazená nebo se blíží k naplnění svých kapacit. 

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme