Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Glamping je trend. Místa, která ho nabízí, přibývají každý měsíc

Minimalistický domek v Posázaví.
Trevor
Petra Nehasilová

Okouzlující kempování neboli glamping. Slovo, které se do oficiálního slovníku angličtiny dostalo v roce 2015, je v posledních letech čím dál skloňovanější. A trendu, jehož vznik bývá spojován již s dobou středověku, podlehli i Češi.

Reklama

Kempování si většina lidí spojuje především se stany, ale provozovatelé glampingu nabízí i další varianty, například ubytování v domku na stromě, upraveném posedu, maringotce, jurtě nebo speciálním glampingovém iglú.

„Glamping se stal v posledních třech letech velkým fenoménem a zájem o něj je obrovský. Spousta z míst, která v té době vznikla, měla obratem na měsíce dopředu obsazeno,” přibližuje Klára Honzíková ze serveru Amazing Places. 

Poptávku o pobyt v přírodě podle Honzíkové zvýšila i pandemie. Zavedená místa už jsou na letní prázdniny téměř plná. Na rostoucí poptávku proto reagují i provozovatelé. „Každý měsíc evidujeme několik nových glampingových míst. V naší nabídce na Amazing Places je jich v tuto chvíli přes 40,” uzavírá Honzíková.

Reklama

„I když jsme hladoví po cestování, stále také toužíme po soukromí, i proto mají Češi o glamping stále větší zájem,” přibližuje Barbora Hacsi z cestovní agentury Trevor. „Některé glampingy mají obsazeno na dlouhé měsíce dopředu. Letošní léto už asi v těch nejznámějších nestihnete, pokud nezvolíte termínu uprostřed týdne,” dodává.

Glamping se rozhodla propagovat například i Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR). Cílí tak především na německé a rakouské turisty. 

Přes to, že se uvolňují pravidla cestování do zahraničí, je zájem o ubytování v tuzemku vyšší než loni. Nejžádanější jsou termíny o letních prázdninách, některá místa už jsou obsazená nebo se blíží k naplnění svých kapacit. 

Magazín newstream CLUB

Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh. 

V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.

Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme