Glamping je trend. Místa, která ho nabízí, přibývají každý měsíc

Okouzlující kempování neboli glamping. Slovo, které se do oficiálního slovníku angličtiny dostalo v roce 2015, je v posledních letech čím dál skloňovanější. A trendu, jehož vznik bývá spojován již s dobou středověku, podlehli i Češi.
Kempování si většina lidí spojuje především se stany, ale provozovatelé glampingu nabízí i další varianty, například ubytování v domku na stromě, upraveném posedu, maringotce, jurtě nebo speciálním glampingovém iglú.
„Glamping se stal v posledních třech letech velkým fenoménem a zájem o něj je obrovský. Spousta z míst, která v té době vznikla, měla obratem na měsíce dopředu obsazeno,” přibližuje Klára Honzíková ze serveru Amazing Places.
Poptávku o pobyt v přírodě podle Honzíkové zvýšila i pandemie. Zavedená místa už jsou na letní prázdniny téměř plná. Na rostoucí poptávku proto reagují i provozovatelé. „Každý měsíc evidujeme několik nových glampingových míst. V naší nabídce na Amazing Places je jich v tuto chvíli přes 40,” uzavírá Honzíková.
„I když jsme hladoví po cestování, stále také toužíme po soukromí, i proto mají Češi o glamping stále větší zájem,” přibližuje Barbora Hacsi z cestovní agentury Trevor. „Některé glampingy mají obsazeno na dlouhé měsíce dopředu. Letošní léto už asi v těch nejznámějších nestihnete, pokud nezvolíte termínu uprostřed týdne,” dodává.
Glamping se rozhodla propagovat například i Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR). Cílí tak především na německé a rakouské turisty.
Přes to, že se uvolňují pravidla cestování do zahraničí, je zájem o ubytování v tuzemku vyšší než loni. Nejžádanější jsou termíny o letních prázdninách, některá místa už jsou obsazená nebo se blíží k naplnění svých kapacit.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.