Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Dospělí si začali za covidu více hrát. Hračkáři jim vytvářejí nové produkty i služby

hračky, ilustrační foto
Pixnio // CC0
 ČTK

Ve snaze ulevit si od stresu se Elizabeth Hulanicková během pandemie covidu-19 vrátila ke svým dětským hračkám. Spolu s kolegy si kupuje stavebnice firmy Lego a z kostiček si staví na kancelářském stole. Znovu si hraje i s inteligentní plastelínou a přiznává, že ji tvárná a hopsavá gumová hmota, která mění barvy, uklidňuje, píše agentura AP.

Více než dřív také Hulanicková souzní se svou panenkou jménem Samantha, kterou má vystavenou ve vitríně. Když byla malá, na vysněnou hračku, kterou dostala darem od matky, čekala celý rok. Dnes je pro ni připomínkou, že má být trpělivá. "Asi to se mnou zůstane už navždycky. Pořád se musím v něčem vrtat, takže je asi lepší, abych zůstala u hraček, než se třeba stále dokola pokoušet o opravu auta," říká 37letá žena z obce Piscataway v americkém stát New Jersey.

Už dávno před pandemií nemálo dospělých probudilo své vnitřní dítě a vrátilo se k hračkám od Lega nebo ke sběratelským předmětům, které jim přinášejí útěchu. Podle Jima Silvera, editora webu TTP, který zveřejňuje recenze na hračky, nicméně stres způsobený zdravotnickou krizí tento trend ještě urychlil a umocnil.

Jak správně vrátit dárek?

Poradna: Jak naložit se špatným dárkem? Vrátit lze i voucher

I Ježíšek se může netrefit. Jak naložit s dárkem, který se prostě nepovedl? Samozřejmě jej lze vrátit, má to však svá pravidla, která se od příštího roku navíc výrazně promění. Zatím však platí stávající úprava. E-shopy však již výrazně mění podmínky. Často ku prospěchu zákazníka.

Přečíst článek

Ačkoliv hrozba pandemie podle všeho opadla, výrobci hraček považují zájem dospělých o hračky za dlouhodobý a vytváří nové produkty, služby i webové stránky cílící na starší skupiny. Trh s dětskými výrobky pro dospělé je značný. Věková skupina od 18 let výše se na tržbách hračkářského průmyslu ve Spojených státech podílela 14 procenty a byla druhou nejrychleji rostoucí skupinou po zákaznících od 12 do 17 let.

Na začátku letošního roku přidala kavárna American Girl Cafe, pojmenovaná po panenkách od společnosti Mattel, na své menu více jídel pro dospělé, jako jsou salát z kozího sýra a červené řepy a koktejly typu Aperol Spritz nebo Bloody Mary. Všimla si totiž, že jejími zákazníky jsou často dospělí bez dětí. Společnost Build-a-Bear, která prodává plyšáky, spustila loni webovou stránku určenou pro lidi starší 18 let. Prodává na ní například plyšového králíčka s malou plyšovou lahví vína v tlapce.

Společnost Lego od roku 2020 neustále zvyšuje počet produktů pro dospělé; nyní nabízí 100 sad pokrývajících témata od dobývání vesmíru po luxusní auta. "Pandemie tento trend určitě uspíšila, protože dospělí uvízli doma, kde neměli žádnou zábavu, ale zato spoustu času," uvádí za firmu proslavenou barevnými kostkami Genevieve Cruzová, podle které ale trend přetrvá i nadále.

Mezi nejoblíbenější hračky pro dospělé patří Lego stavebnice k filmovým sériím Hvězdné války či Harry Potter, měkoučcí plyšáci zvaní Squishmallows a figurky z dalších popkulturních franšíz, například od komiksového giganta Marvel, uvádí výzkumná společnost NPD Group.

Na tuto skupinu dospělých zacílil i provozovatel prodejen rychlého občerstvení McDonald's, který v říjnu uvedl na trh populární dětské menu Happy Meal, tentokrát však pro dospělé a s nostalgickými figurkami. Generální ředitel McDonald's Chris Kempczinski uvedl, že firma prodala polovinu zásoby sběratelských figurek během prvních čtyř dnů akce.

Restaurace rychlého občerstvení na Ukrajině

Štědrovečerní zázrak? McDonald's ve zničené Buči znovu servíruje Big Mac

Obnovení restaurace firma označuje za symbolické. Fungovat bude od 9 ráno do 9 večer. Během leteckého náletu však bude zavřeno.

Přečíst článek

Pavel Štěpánek: V inflaci není vítězem nikdo. Ani důchodci

„Rozmohl se nám tady takový nešvar, totiž tvrzení, že důchodci jsou vítězi v současné vlně inflace, protože jim valorizační schéma růst cen dorovnává. Což prý není fér, když ostatní trpí,“ píše v komentáři pro Newstream Pavel Štěpánek, bývalý člen bankovní rady ČNB a hlavní ekonom společnosti Fondee.

Přečíst článek

Pád bitcoinu. Kryptoměna se tento týden dostala na nejnižší hodnotu od začátku roku.

Krypto je pro seriózní investory mrtvá kočka, uvedl vlivný bankéř JP Morgan

Přílišná volatilita a s ní spojené absurdní riziko. To je podle hlavního stratéga JP Morgan Asset Management Jareda Grosse hlavní důvod, proč kryptoaktiva jsou pro většinu relevantních finančních institucí „efektivně neexistující“.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme