Dospělí si začali za covidu více hrát. Hračkáři jim vytvářejí nové produkty i služby
Ve snaze ulevit si od stresu se Elizabeth Hulanicková během pandemie covidu-19 vrátila ke svým dětským hračkám. Spolu s kolegy si kupuje stavebnice firmy Lego a z kostiček si staví na kancelářském stole. Znovu si hraje i s inteligentní plastelínou a přiznává, že ji tvárná a hopsavá gumová hmota, která mění barvy, uklidňuje, píše agentura AP.
Více než dřív také Hulanicková souzní se svou panenkou jménem Samantha, kterou má vystavenou ve vitríně. Když byla malá, na vysněnou hračku, kterou dostala darem od matky, čekala celý rok. Dnes je pro ni připomínkou, že má být trpělivá. "Asi to se mnou zůstane už navždycky. Pořád se musím v něčem vrtat, takže je asi lepší, abych zůstala u hraček, než se třeba stále dokola pokoušet o opravu auta," říká 37letá žena z obce Piscataway v americkém stát New Jersey.
Už dávno před pandemií nemálo dospělých probudilo své vnitřní dítě a vrátilo se k hračkám od Lega nebo ke sběratelským předmětům, které jim přinášejí útěchu. Podle Jima Silvera, editora webu TTP, který zveřejňuje recenze na hračky, nicméně stres způsobený zdravotnickou krizí tento trend ještě urychlil a umocnil.
I Ježíšek se může netrefit. Jak naložit s dárkem, který se prostě nepovedl? Samozřejmě jej lze vrátit, má to však svá pravidla, která se od příštího roku navíc výrazně promění. Zatím však platí stávající úprava. E-shopy však již výrazně mění podmínky. Často ku prospěchu zákazníka.Poradna: Jak naložit se špatným dárkem? Vrátit lze i voucher
Enjoy
Ačkoliv hrozba pandemie podle všeho opadla, výrobci hraček považují zájem dospělých o hračky za dlouhodobý a vytváří nové produkty, služby i webové stránky cílící na starší skupiny. Trh s dětskými výrobky pro dospělé je značný. Věková skupina od 18 let výše se na tržbách hračkářského průmyslu ve Spojených státech podílela 14 procenty a byla druhou nejrychleji rostoucí skupinou po zákaznících od 12 do 17 let.
Na začátku letošního roku přidala kavárna American Girl Cafe, pojmenovaná po panenkách od společnosti Mattel, na své menu více jídel pro dospělé, jako jsou salát z kozího sýra a červené řepy a koktejly typu Aperol Spritz nebo Bloody Mary. Všimla si totiž, že jejími zákazníky jsou často dospělí bez dětí. Společnost Build-a-Bear, která prodává plyšáky, spustila loni webovou stránku určenou pro lidi starší 18 let. Prodává na ní například plyšového králíčka s malou plyšovou lahví vína v tlapce.
Společnost Lego od roku 2020 neustále zvyšuje počet produktů pro dospělé; nyní nabízí 100 sad pokrývajících témata od dobývání vesmíru po luxusní auta. "Pandemie tento trend určitě uspíšila, protože dospělí uvízli doma, kde neměli žádnou zábavu, ale zato spoustu času," uvádí za firmu proslavenou barevnými kostkami Genevieve Cruzová, podle které ale trend přetrvá i nadále.
Mezi nejoblíbenější hračky pro dospělé patří Lego stavebnice k filmovým sériím Hvězdné války či Harry Potter, měkoučcí plyšáci zvaní Squishmallows a figurky z dalších popkulturních franšíz, například od komiksového giganta Marvel, uvádí výzkumná společnost NPD Group.
Na tuto skupinu dospělých zacílil i provozovatel prodejen rychlého občerstvení McDonald's, který v říjnu uvedl na trh populární dětské menu Happy Meal, tentokrát však pro dospělé a s nostalgickými figurkami. Generální ředitel McDonald's Chris Kempczinski uvedl, že firma prodala polovinu zásoby sběratelských figurek během prvních čtyř dnů akce.
Obnovení restaurace firma označuje za symbolické. Fungovat bude od 9 ráno do 9 večer. Během leteckého náletu však bude zavřeno.Štědrovečerní zázrak? McDonald's ve zničené Buči znovu servíruje Big Mac
Zprávy z firem
„Rozmohl se nám tady takový nešvar, totiž tvrzení, že důchodci jsou vítězi v současné vlně inflace, protože jim valorizační schéma růst cen dorovnává. Což prý není fér, když ostatní trpí,“ píše v komentáři pro Newstream Pavel Štěpánek, bývalý člen bankovní rady ČNB a hlavní ekonom společnosti Fondee.Pavel Štěpánek: V inflaci není vítězem nikdo. Ani důchodci
Názory
Přílišná volatilita a s ní spojené absurdní riziko. To je podle hlavního stratéga JP Morgan Asset Management Jareda Grosse hlavní důvod, proč kryptoaktiva jsou pro většinu relevantních finančních institucí „efektivně neexistující“.Krypto je pro seriózní investory mrtvá kočka, uvedl vlivný bankéř JP Morgan
Money
Magazín newstream CLUB
Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh.
V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.
Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.