Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Prodejci hraček zažívají po pandemické bonanze propad

hračky, ilustrační foto
Pixnio // CC0
 ČTK

Prodej hraček v Česku loni meziročně klesl o zhruba devět procent. Nižší poptávku evidovaly také další evropské země. Například v Německu se prodeje snížily o šest procent, ve Francii o pět procent a v Itálii o tři procenta. Uvedl to předseda českého Sdružení pro hračku a hru Miroslav Kotík. Vyšší zájem o hračky podle něj byl za pandemie covidu-19, kdy děti trávily více času doma. Doplnil, že v Česku je mnoho drobných výrobců dřevěných hraček, kteří hledají uplatnění zejména na českém trhu. Většina hraček, a to přes 80 procent, se podle Kotíka vyrobí v Asii.

Reklama

"Plošně lze říct, že se hračkám, a tedy i výrobcům, celkem dařilo v době covidu, kdy děti byly více doma a celkově se málo cestovalo. Tento boom se ale zase velmi rychle otočil a vystřídal ho pokles prakticky ve všech zemích Evropy," uvedl Kotík.

V Česku podle Kotíka hračky vyrábí a následně je z ČR distribuují také velké mezinárodní firmy, jako jsou Ravensburger, Lego, Playmobil či Lena. "Je potřeba si ale uvědomit, že více než 80 procent hraček se vyrábí v Asii. A v tom malém průseku výroby skutečná výroba v Evropě a potažmo českých firem zaujímá opravdu velmi nízká čísla," doplnil.

Český výrobce dřevěných hraček a komponentů Detoa zvítězil v lednovém kole soutěže Visa Czech Top Shop 2024

Hračky ovládly lednové kolo soutěže maloobchodních prodejen

Tradiční český výrobce dřevěných hraček Detoa zabodoval v lednovém kole soutěže Visa Czech Top Shop. Newstream je mediálním partnerem soutěže.

Přečíst článek

Mimo Evropu tuzemští výrobci podle Kotíka vyvážejí jen velmi výjimečně. "Určitá unikátnost může být někdy zajímavá, často ji ale předčí čistě pragmatická ekonomická úvaha o tom, jestli si daný výrobek zákazník koupí, nebo naopak silná emoce vyvolaná silným marketingem," řekl.

Přední místa v prodejích podle Kotíka obsazují zejména plastové hračky. "Ale pokud se jedná o lokální výrobce, tak pochopitelně zde nejde přehlížet velké množství drobných výrobců hraček ze dřeva. Jejich výrobky jsou ale velmi specifické, často jsou užívané jako vhodné učební pomůcky, ale i jako dekorativní hračky v dětských pokojích," uvedl.

Maloobchodní tržby v únoru bez započtení prodejů a oprav motorových vozidel třetí měsíc za sebou meziročně stouply. Růst ale z lednových revidovaných 3,2 procenta zpomalil na 1,6 procenta. Meziměsíčně pak tržby klesly o 0,8 procenta, informoval už dříve Český statistický úřad.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

hračky, ilustrační foto

Dospělí si začali za covidu více hrát. Hračkáři jim vytvářejí nové produkty i služby

Přečíst článek

Konkurovat videohrám je těžké disciplína, ale jde to, říká šéf nejstarší továrny na dřevěné hračky v Česku

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme