Reklama

Dodržujte noční klid a nepijte alkohol na veřejných místech. Praha spustila novou turistickou kampaň

Praha
Se svolením Prague City Tourism
Petra Jansová
pej

Užívejte a respektujte Prahu, tak zní jedno z hesel nové kampaně, kterou organizace Prague City Tourism (PCT) láká do české metropole turisty. A to jak české, tak i ty zahraniční.

Reklama

Vedle digitální zahraniční kampaně #stayinprague, která již funguje a láká zahraniční cestovatele do Prahy, spustí PCT na začátku července kampaň #vprazejakodoma. Ta má cestovatele motivovat k dlouhodobějšímu pobytu ve městě. Cestovní ruch v Praze se po pandemickém útlumu pomalu vzpamatovává, domácí turisté jsou ale i nadále pro PCT velmi důležití.

„Snažíme se systematicky podporovat domácí cestovní ruch, který je pro nás nesmírně důležitý. To, že se nám daří motivovat Čechy přijet do metropole, dokládají i čísla z loňského léta, kdy Prahu navštívilo o 40 procent více domácích hostů, než tomu bylo před pandemií,“ vysvětluje členka představenstva Prague City Tourism Jana Adamcová.

REPORTÁŽ: V Thajsku vrcholí turistická sezona. Hoteliéři optimismem zrovna nehýří

Thajská ekonomika je závislá na příjmech z turismu, ale zároveň se snaží vyhnout nekontrolovatelnému nárůstu nových případů nemoci covid-19. Hlavní sezóna tam právě vrcholí, a ačkoliv thajská vláda turisty za přísných podmínek do země pouští, hoteliéři radostí zrovna nesrší.

Přečíst článek

Do ubytovacích zařízení v Praze v letošním prvním čtvrtletí přijelo kolem 750 tisíc turistů, což je zhruba devětkrát více než před rokem. Většinu návštěvníků tvořili cizinci.

Cestovní ruch v Praze výrazně ožívá

Ředitel agentury CzechTourism Jan Herget předpokládá, že letos do Česka přijede kolem pěti milionů hostů z ciziny, meziročně tedy zhruba dvojnásobek. Stále ale budou podle něj zřejmě chybět turisté z Asie a Ruska. Ti tvořili dříve podle Hergeta téměř 20 procent hostů a patřili mezi klientelu, která v tuzemsku značně utrácela. 

Reklama

V souvislosti s návratem turistů je na stole opět otázka, jak vybalancovat jejich množství tak, aby bylo v souladu s životem rezidentů v centru Prahy.

„Zaměřujeme se na informování návštěvníků, usilujeme o to, aby se chovali ohleduplně a s respektem k městu i místním. Součástí kampaně Enjoy Respect Prague jsou také užitečné rady a tipy na neobyčejně zajímavá místa bez davů lidí nebo kam si zajít na dobré jídlo,” říká radní pro kulturu a cestovní ruch Hana Třeštíková. 

Rony Plesl navrhl pro Prague City Turism limitovanou edici křišťálových sklenic.

Praha má nové suvenýry. Navrhoval je i Rony Plesl

Městská organizace Prague City Tourism přichází s novou sérií suvenýrů, jejichž autory jsou přední čeští výtvarníci. Dárkové předměty mají metropoli reprezentovat jako kulturní a udržitelné město.

Přečíst článek

Nové kampaně mají přispět ke zkvalitnění skladby přijíždějících turistů a k postupnému zklidnění ulic v centru města.

V souladu s naplňováním nové strategie cestovního ruchu už loni Praha vydala nové dárkové předměty, jež mají metropoli reprezentovat jako kulturní a udržitelné město. „V reakci na problém overturismu, s nímž Praha bojovala v předpandemických letech. Nová koncepce proto staví na turismu udržitelném a cílí na jiný segment návštěvníků Prahy,“ přibližuje mluvčí PCT Klára Malá s tím, že Praha je nově komunikována jako prémiová značka. 

„Snažíme se eliminovat představu o Praze jako levné večírkové destinaci. Kampaněmi cílíme na jiný typ turistů – individuální cestovatele se zájmem o kulturu, historii, památky, gastro a kvalitní služby, za které je tato skupina ochotná zaplatit. To je směr, který podporujeme," uzavírá Malá.

PCT v kampani cílí na turisty z Evropy, na skupiny lidí, které zajímá zejména kvalitní gastronomie, památky, historie nebo kulturní akce. Naproti tomu kampaň Letiště Praha míří na turisty z USA a CzechTourism na ty z Blízkého východu.

 

 

Praha

Cestovní ruch nejvíce utrpěl v Praze. Nedojeli Číňani

Turistický ruch v Česku vykázal v letošním druhém čtvrtletí známky zotavení, ovšem jen v meziročním porovnání. Ve srovnání s druhým čtvrtletím předpadnemického roku 2019 je turistický ruch v ČR stále v těžké křeči.  

Přečíst článek

Filip Kabyl, majitel školy pro potápěče Happy Divers a e-shopu ScubaShop.cz

Majitel potápěčské školy: Nejlepší potápěči jsou děti, nic neřeší

Jsou obory, kterým covidový lockdown v Česku paradoxně v jejich byznysu i trochu pomohl. „Během pandemie lidé nemohli na lyže, tak vyrazili na Zanzibar šnorchlovat,“ říká majitel obchodu s potápěčskými potřebami Happy Divers Filip Kabyl. Co se týká Česka, lidé se zajímají hlavně o lomy. „Pak lákají vraky – za nimi se jezdí do Chorvatska či Polska. Top vraková destinace je v Mikronésii Truk Lagoon, kde je potopená celá japonská flotila,“ dodává.

Přečíst článek

Reklama

Související

Thajské pláže jsou po pandemii znovu plné turistů

REPORTÁŽ: Kultovní thajská pláž Maya Bay je znovu krásná jak před lety. Kazí to však zákazy a omezení

Přečíst článek
Benátky, ilustrační foto

Benátky opět zaplnili turisté. Letos se do centra města naposledy podívají zadarmo

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme