Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Dodržujte noční klid a nepijte alkohol na veřejných místech. Praha spustila novou turistickou kampaň

Praha
Se svolením Prague City Tourism
Petra Nehasilová
pej

Užívejte a respektujte Prahu, tak zní jedno z hesel nové kampaně, kterou organizace Prague City Tourism (PCT) láká do české metropole turisty. A to jak české, tak i ty zahraniční.

Vedle digitální zahraniční kampaně #stayinprague, která již funguje a láká zahraniční cestovatele do Prahy, spustí PCT na začátku července kampaň #vprazejakodoma. Ta má cestovatele motivovat k dlouhodobějšímu pobytu ve městě. Cestovní ruch v Praze se po pandemickém útlumu pomalu vzpamatovává, domácí turisté jsou ale i nadále pro PCT velmi důležití.

„Snažíme se systematicky podporovat domácí cestovní ruch, který je pro nás nesmírně důležitý. To, že se nám daří motivovat Čechy přijet do metropole, dokládají i čísla z loňského léta, kdy Prahu navštívilo o 40 procent více domácích hostů, než tomu bylo před pandemií,“ vysvětluje členka představenstva Prague City Tourism Jana Adamcová.

REPORTÁŽ: V Thajsku vrcholí turistická sezona. Hoteliéři optimismem zrovna nehýří

Thajská ekonomika je závislá na příjmech z turismu, ale zároveň se snaží vyhnout nekontrolovatelnému nárůstu nových případů nemoci covid-19. Hlavní sezóna tam právě vrcholí, a ačkoliv thajská vláda turisty za přísných podmínek do země pouští, hoteliéři radostí zrovna nesrší.

Přečíst článek

Do ubytovacích zařízení v Praze v letošním prvním čtvrtletí přijelo kolem 750 tisíc turistů, což je zhruba devětkrát více než před rokem. Většinu návštěvníků tvořili cizinci.

Cestovní ruch v Praze výrazně ožívá

Ředitel agentury CzechTourism Jan Herget předpokládá, že letos do Česka přijede kolem pěti milionů hostů z ciziny, meziročně tedy zhruba dvojnásobek. Stále ale budou podle něj zřejmě chybět turisté z Asie a Ruska. Ti tvořili dříve podle Hergeta téměř 20 procent hostů a patřili mezi klientelu, která v tuzemsku značně utrácela. 

V souvislosti s návratem turistů je na stole opět otázka, jak vybalancovat jejich množství tak, aby bylo v souladu s životem rezidentů v centru Prahy.

„Zaměřujeme se na informování návštěvníků, usilujeme o to, aby se chovali ohleduplně a s respektem k městu i místním. Součástí kampaně Enjoy Respect Prague jsou také užitečné rady a tipy na neobyčejně zajímavá místa bez davů lidí nebo kam si zajít na dobré jídlo,” říká radní pro kulturu a cestovní ruch Hana Třeštíková. 

Rony Plesl navrhl pro Prague City Turism limitovanou edici křišťálových sklenic.

Praha má nové suvenýry. Navrhoval je i Rony Plesl

Městská organizace Prague City Tourism přichází s novou sérií suvenýrů, jejichž autory jsou přední čeští výtvarníci. Dárkové předměty mají metropoli reprezentovat jako kulturní a udržitelné město.

Přečíst článek

Nové kampaně mají přispět ke zkvalitnění skladby přijíždějících turistů a k postupnému zklidnění ulic v centru města.

V souladu s naplňováním nové strategie cestovního ruchu už loni Praha vydala nové dárkové předměty, jež mají metropoli reprezentovat jako kulturní a udržitelné město. „V reakci na problém overturismu, s nímž Praha bojovala v předpandemických letech. Nová koncepce proto staví na turismu udržitelném a cílí na jiný segment návštěvníků Prahy,“ přibližuje mluvčí PCT Klára Malá s tím, že Praha je nově komunikována jako prémiová značka. 

„Snažíme se eliminovat představu o Praze jako levné večírkové destinaci. Kampaněmi cílíme na jiný typ turistů – individuální cestovatele se zájmem o kulturu, historii, památky, gastro a kvalitní služby, za které je tato skupina ochotná zaplatit. To je směr, který podporujeme," uzavírá Malá.

PCT v kampani cílí na turisty z Evropy, na skupiny lidí, které zajímá zejména kvalitní gastronomie, památky, historie nebo kulturní akce. Naproti tomu kampaň Letiště Praha míří na turisty z USA a CzechTourism na ty z Blízkého východu.

 

 

Praha

Cestovní ruch nejvíce utrpěl v Praze. Nedojeli Číňani

Turistický ruch v Česku vykázal v letošním druhém čtvrtletí známky zotavení, ovšem jen v meziročním porovnání. Ve srovnání s druhým čtvrtletím předpadnemického roku 2019 je turistický ruch v ČR stále v těžké křeči.  

Přečíst článek

Filip Kabyl, majitel školy pro potápěče Happy Divers a e-shopu ScubaShop.cz

Majitel potápěčské školy: Nejlepší potápěči jsou děti, nic neřeší

Jsou obory, kterým covidový lockdown v Česku paradoxně v jejich byznysu i trochu pomohl. „Během pandemie lidé nemohli na lyže, tak vyrazili na Zanzibar šnorchlovat,“ říká majitel obchodu s potápěčskými potřebami Happy Divers Filip Kabyl. Co se týká Česka, lidé se zajímají hlavně o lomy. „Pak lákají vraky – za nimi se jezdí do Chorvatska či Polska. Top vraková destinace je v Mikronésii Truk Lagoon, kde je potopená celá japonská flotila,“ dodává.

Přečíst článek

ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.

Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka

O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.

Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.

Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.

Související

Duarte Correia, šéf pražského hotelu Mandarin Oriental

Šéf pražského hotelu Mandarin Oriental: Kdo říká, že nemá problém sehnat zaměstnance, lže

Přečíst článek
Lávka HolKa

Prestižní americký deník láká cestovatele na 36 hodin do Prahy. To je zoufale málo, reagují čtenáři

Přečíst článek
Doporučujeme