Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Další rána pro hospody a pivovary. Pivaři si oblíbili sudy

Pivní sudy
Pixabay
Jan Brož

Pivaři si během uzavírek navykli na soukromé party s bečkou piva a pokračují v tom i po otevření gastronomie. Pro výrobce je však výhodnější prodávat pivo v hospodách.

Reklama

Pandemie a lockdowny zamíchaly obvyklými způsoby konzumace piva. Z logických důvodů posílila poptávka v obchodech na úkor gastronomie. Netýkalo se to jen lahví, plechovek či PET lahví, které narychlo sháněl nejeden minipivovar. Mnoha konzumentům v časech omezení hospodská atmosféra chyběla natolik, že si náhradu nezřídka zřídili přímo doma či na zahradě v podobě setkání s přáteli u zakoupeného sudu.

Na to zareagovali prakticky všichni velcí výrobci, kteří nabídku rozšířili o menší KEG sudy vhodnější pro domácí spotřebu. „Naše společnost začala menší, konkrétně patnáctilitrové, soudky nabízet v létě loňského roku. Byla to hlavně reakce na pandemickou situaci, během které byl omezen provoz hospod a restaurací,“ uvedla mluvčí Pivovarů Staropramen Denisa Mylbachrová. Podle ní si „domácí“ sudy oblíbili především konzumenti na severu Moravy, u kterých logicky převládal Ostravar. 

Pavel Maurer

Gastro novinář Maurer: Některé restaurace otvírají, jen když mají hosty

Covid zasadil české gastronomické scéně hluboké rány. Definitivně zavřela až třetina provozů od malých venkovských hospůdek až po špičkové restaurace. Za oběť pandemii padla také vyhlášená pražská restaurace Bellevue, která vévodila žebříčku nejlepších restaurací podle Maurerova výběru. A co radí sám Pavel Maurer podnikům, které složitou ekonomickou situaci přežily? „Nezdražovat neuváženě. Lidé jsou nyní šetrnější, více kontrolují ceny,“ říká v rozhovoru pro newstream.cz gastro novinář a vydavatel průvodce po tuzemských restauracích.

Přečíst článek

K podobnému kroku se odhodlala i skupina Heineken. „Populární světlý ležák Starobrno Medium jsme začali prostřednictvím velkoobchodních skladů prodávat ve dvacetilitrových sudech. Také prémiový světlý ležák Zlatý Bažant byl k dispozici v patnáctilitrovém balení. Oblíbená piva jako krušovický 11 Mušketýr a Březňák 11 z pivovaru Velké Březno jsme prodávali ve třicetilitrovém sudu za zvýhodněnou cenu,“ uvedli zástupci třetího největšího výrobce piva v Česku.

Ve městech se již lidé vracejí do hospod

Podle zdrojů týdeníku Hrot způsobuje ovšem obliba domácích sudů mezi výrobci i nervozitu. Pivaři se sice do hospod postupně vracejí, především ve venkovských oblastech je však trend podle hlasů z branže pozvolnější. Na sousedské popíjení na soukromé zahradě ze společného sudu si konzumenti během lockdownu navykli a částečně v tom pokračují i po otevření gastronomie. Pro pivovary je přitom tradičně výhodnější prodávat pivo v hospodách za vyšší cenu než ve velkoobchodě nebo hypermarketech. 

Výrobci jsou v tomto směru opatrní. Shodně uvádějí, že při prodeji sudů ve velkoobchodě nemají možnost rozlišit, kdo je kupujícím. „Nemáme možnost zjistit, kdo přesně je koncovým odběratelem, a jaký je tedy poměr mezi podnikateli a soukromými osobami,“ říká k tomu Tomáš Mráz, obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje.

pivní sud, ilustrační foto

Pivní byznys kvete, díky Asii. Nejprodávanější pivo je z Číny

Přes koronavirovou pandemii jsou výhledy pivovarnických společností podle expertů velmi dobré. Trendem je posilování a koncentrace hlavních světových hráčů, výroba nejrůznějších speciálů a takzvaných lehkých piv pro mladší generace.

Přečíst článek
 

Třeba Heineken však potvrzuje, že obliba sudů do domu přetrvává i po uvolnění a dál roste v řádu jednotek procent. „Některým se tato výhoda zalíbila, jiní se však vracejí zpátky do hospod, protože jim doma chybí právě ona obsluha, kterou si s návštěvou gastroprovozovny spojují,“ uvedl pivovar. 

Podle dat Českého svazu pivovarů a sladoven za loňský rok byla nejprodávanějším obalem lahev, na kterou připadá 46 procent výstavu, což je o šest procentních bodů více než před pandemií. Podobně se dařilo i plechovkám, které vzrostly z 12 na 15 procent. Sudy naopak klesly z 33 na 25 procent. Svaz ovšem rovněž nerozlišuje, zda sudy nakoupili profesionální,  nebo domácí hostinští.

>>>>Článek vyšel v týdeníku Hrot<<<<

Cristiano Ronaldo

Lukáš Kovanda: Ronaldo odchází z Juventusu, akcionáři plesají

Akcie italského fotbalového klubu Juventus Turín dnes poskočily až o 4,2 procenta poté, co se vyrojily spekulace, že jeho největší hvězda, Portugalec Cristiano Ronaldo, by mohl být na prodej Manchesteru City.

Přečíst článek

Pašované cigarety, celní správa, ilustrační foto
video

Česko je pro pašeráky cigaret cílovou zemí. Může za to zdražování i covid

Zatímco doposud bylo Česko pro obchodníky s nelegálními cigaretami především tranzitní zemí při jejich pašování do západnějších evropských států, postupně se stává jejich cílovou destinací.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme