Cameron přepisuje historii filmařiny. Druhý Avatar utržil už dvě miliardy dolarů
Kasovní trhák Avatar: The Way of Water překonal na sklonku tohoto víkendu hranici utržených dvou miliard dolarů. Je to třetí film Jamese Camerona, kterému se tento mimořádný výsledek podařilo dosáhnout.
James Cameron umí tvořit miliardové filmy. Nebo spíše dvoumiliardové. Nejnovější díl filmu Avatar s podtitulem The Way of Water v kinech o tomto víkendu překonal dvoumiliardovou hranici tržeb. Stal se tak teprve šestým filmem v historii, který takovou sumu utržil.
Polovinu filmů v "dvoumilardovém klubu" přitom natočil právě James Cameron. Jde samozřejmě o první díl Avatara a Titanic. Prestižní klub pak doplňují filmy Star Wars: The Force Awakens, Avengers: Infinity War a Avengers: Endgame, shrnuje portál CNBC.
The Way of Water utržil v amerických kinech 598 milionů dolarů, ve světě pak 1,426 miliardy dolarů. Dílo je aktuálně šestým nejvýdělečnějším filmem v historii a velmi pravděpodobně se v tomto prestižním žebříčku posune výše. "A vstoupil do něj celkem bezproblémově," shrnul nebývalý úspěch druhého Avatara analytik firmy Comscore Paul Dergarabedian.
Nejlepší načasování
Druhý Cameronův Avatar podle Dergarabediana "přišel ve správný okamžik", kdy celá filmová industrie po covidu skomírala a potřebovala "pořádnou vzpruhu". Zároveň to předestírá velmi příznivou budoucnost pro celou franšízu Avatar: do kin v následujících letech mají dorazit další tři filmy.
Tento numerický výsledek zároveň odráží "plán" samotného Camerona, který před jeho uvedením prohlásil, že se film bude muset stát "třetím čtvrtým nejvíce vydělávajícím filmem v historii, aby se vyplatil". Jak CNBC připomíná, reálné náklady na druhého Avatara nejsou známy, odhady nicméně hovoří o 250 až 350 milionech dolarů bez marketingových nákladů.
Odborníci očekávají, že The Way of Water bude až do poloviny února dále stabilně vynášet solidní sumy, neboť v kinech není v plánu uvedení žádného velkého trháku. Právě v půli února má vyjít další "Marvelovka" - Ant-Man and the Wasp: Quantumania.
Nejvíce diváků přišlo do tuzemských kin o uplynulém víkendu opět na pokračování filmu Avatar režiséra James Camerona s podtitulem The Way of Water. Více než tříhodinový snímek o víkendu vidělo dalších přibližně 132 tisíc diváků, kteří za vstupenky zaplatili 27,2 milionu korun. Na druhém místě s velkým odstupem stejně jako před týdnem skončil snímek Kocour v botách: Poslední přání.
Avatar pořád táhne, měsíc od premiéry ho v Česku viděl milion diváků
Enjoy
James Cameron konečně uvedl pokračování svého velkofilmu Avatar z roku 2009, který se tehdy stal nejvýnosnějším filmem všech dob. Dvojka je ve všem větší – v zápletce, emocích, invenčnosti a samozřejmě i v rozpočtu. Druhý Avatar totiž stál 350 milionů dolarů, tedy neuvěřitelných osm miliard korun. Ale skutečně stojí za to. Vidět druhý Avatar je nyní téměř povinnost.
Stanislav Šulc: Avatar je kolosální pohádka s hrozivým záporákem. Člověkem
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.