Zuckerbergova Meta experimentuje s ověřenými profily

Americká internetová společnost Meta Platforms začne testovat placenou službu, která uživatelům umožní nechat si u svých účtů ověřit totožnost. Pro sociální sítě Facebook a Instagram dohromady bude podle agentury Reuters stát od 11,99 dolarů měsíčně. V příštím týdnu začne služba fungovat v Austrálii a na Novém Zélandu.
K ověření bude zapotřebí průkaz totožnosti. Uživatelské účty budou poté označeny modrým odznakem. Cena služby, jejíž součástí bude i zvláštní ochrana proti tomu, aby se za uživatele vydával někdo jiný, bude začínat na 11,99 dolaru měsíčně na internetu a na 14,99 dolaru na zařízeních s operačním systémem iOS, který využívá společnost Apple.
Předplatné pro ověřovací modrou ikonu koncem loňského roku spustila také americká internetová společnost Twitter na své stejnojmenné sociální síti. Nově má stát 11 dolarů měsíčně.
Meta je největší světová společnost v oblasti sociálních médií. Její šéf Mark Zuckerberg opakovaně sliboval, že uživatelé budou mít vždy k dispozici i verzi Facebooku, která bude zadarmo. Nová služba má společnosti, která v loňském roce ztratila téměř dvě třetiny své hodnoty na burze, pomoci získat další zdroje příjmů.
Tak jako další sociální sítě i YouTube po prezidentských volbách roku 2016 několik let stupňoval snahu potlačovat dezinformace. Najímal analytiky a moderátory obsahu a investoval do posílení automatizovaných nástrojů proti šíření falešných narativů. Dnes už to neplatí, napsal tento týden americký list The New York Times.
Ústup z boje proti dezinformacím. Internetoví giganti upřednostňují snižování výdajů před obecným prospěchem
Názory
Donald Trump v reakci na zablokování svých účtů na Facebooku či Twitteru založil v říjnu 2021 svou vlastní sociální síť s výmluvným názvem Truth Social. Ale necelý rok a půl po své zrodu bojuje s nedostatkem reklamy velkých nadnárodních značek. Ve snaze financovat nákladnou síť tak zatím přežívá z peněz inzerentů nabízejících „zázračné“ léky, zbraně, napodobeniny kvalitního zboží a upomínkových předmětů souvisejících právě s bývalým americkým prezidentem, napsal deník The New York Times.
Trumpova „pravdivá” sociální síť žije z reklam na zázračné léky, falešné zboží a zbraně
Money
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?