Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Zuckerberg pod tlakem. Facebooku propadly zisky a bájnému metaversu nikdo nevěří

Mark Zuckerberg, zakladatel Facebooku
Anthony Quintano / Creative Commons / CC-BY-2.0

Kvůli pandemii klesají Facebooku příjmy z reklam, zadavatelé podle vedení společnosti omezili marketingové rozpočty. Analytici však upozorňují, že například konkurenční Google tyto problémy nemá a spíš jde o problémy Facebooku. Cena akcií sociální sítě se zřítily.

Reklama

Čistý zisk společnosti Meta Platforms, která je majitelem sociální sítě Facebook, ve čtvrtém čtvrtletí meziročně klesl o osm procent na 10,3 miliardy dolarů (220 miliard korun), zveřejnila společnost. Odhad podniku pro vývoj tržeb v nynějším čtvrtletí navíc zaostal za očekáváním. Akcie podniku se krátce po jejím zveřejnění propadly o více než 20 procent. Pod tlak se dostaly také akcie dalších internetových firem, výrazně ztrácely například akcie Twitteru či Pinterestu.

 

Ve čtvrtém čtvrtletí se tržby společnosti, které pocházejí především z reklamy, meziročně zvýšily o 20 procent na 33,7 miliardy dolarů. V letošním prvním čtvrtletí firma tržby odhaduje pouze na 27 až 29 miliard dolarů. Analytici přitom v anketě společnosti Refinitiv pro nynější čtvrtletí v průměru předpovídali tržby 30,15 miliardy dolarů.

Problémy Facebooku se budou dál vršit

Na aktivity společnosti Meta mají podle agentury Reuters nadále negativní vliv nová pravidla firmy Apple ohledně ochrany osobních údajů. Podle těch musejí vývojáři aplikací pro telefony iPhone žádat uživatele o povolení ke sběru určitých dat pro reklamní účely. Společnost Meta již dříve uvedla, že tento požadavek uškodí nejen jejímu podnikání, ale také malým firmám, které se na personalizovanou reklamu spoléhají.

Alphabet

Akcie Alphabetu i pro drobné investory. Vedení ohlásilo plán jejich štěpení v poměru 20:1

Závěrečné čtvrtletí loňského roku dopadlo pro americkou společnost Alphabet nad očekávání dobře. Management firmy jde vstříc drobným investorům. Plán na dělení akcií v poměru 20:1 musí ještě schválit akcionáři.

Přečíst článek

Firma poukázala rovněž na makroekonomické problémy, například růst nákladů a výpadky v dodavatelských řetězcích, které mají dopad na rozpočty podniků na reklamu.

V celém loňském roce společnost Meta nicméně zvýšila čistý zisk o 35 procent na 39,4 miliardy dolarů. Její celoroční tržby stouply o 37 procent na téměř 118 miliard dolarů.

Problematický metaverse

Společnost Meta se původně jmenovala Facebook, v říjnu však svůj název změnila. Nové jméno Meta má odrážet zaměření na metaverse, virtuální svět, o kterém si šéf podniku Mark Zuckerberg myslí, že bude představovat novou generaci internetu. Výsledná podoba tohoto virtuálního světa je však zatím nejistá, což by mohlo investory znepokojovat, píše agentura AP.

„Je tu hodně nejistoty ohledně investic Mety do metaverse a ohledně toho, zda a kdy budou mít pozitivní vliv na zisky podniku,“ uvedla analytička Debra Williamsonová ze společnosti Insider Intelligence.

Mark Zuckerberg, zakladatel Facebooku, teď Meta

Zpackaný projekt vlastní kryptoměny Facebooku končí. Firma rozprodává majetek za miliardy

Meta, dříve Facebook definitivně končí s plány na vlastní kryptoměnu. Rozprodává majetek a intelektuální know-how za tím účelem zřízené firmy Diem Association v hodnotě téměř čtyř miliard korun, píše Reuters.

Přečíst článek

akciová bublina, ilustrační foto

Technologické akcie zažily nejhorší týden za dvacet let. Hrozí prasknutí bubliny?

Index Nasdaq 100, v němž jsou akcie nejznámějších technologických společností, každý den ztrácel 1 procento hodnoty, uvedla agentura Bloomberg. Tak špatný týden populární sektor nezažil dvacet let. Tehdy přitom splaskla takzvaná dotkom bublina.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme