Potravinářskému gigantu Bidfood v Česku klesl zisk na třetinu. Kvůli covidu

Zisk společnosti Bidfood Czech Republic za finanční rok končící v červnu klesl meziročně o 65 procent na 393,6 milionu korun. Tržby výrobce mimo jiné nanuků Mrož klesly o 11,3 procenta na 10,8 miliardy korun. Zhoršení hospodaření je důsledkem koronavirové pandemie, respektive uzavření restaurací. Prodeje do gastronomie se totiž podílí většinově na tržbách firmy, uvádí její výroční zpráva.
Podle firmy pandemie a následná restriktivní opatření narušily podnikatelské a hospodářské aktivity. „Vypuknutí této epidemie způsobilo pokles ve výnosech společnosti v roce končícím 30. června 2021. Největší vliv mělo uzavření restaurací, neboť prodeje do gastronomie činí skoro 70 procent prodejů společnosti,“ píše se v dokumentu. Situace je podle firmy nestabilní a rychle se vyvíjí, společnost tak nechce odhadovat dopady na hospodaření v současném fiskálním roce.
Vlivem zpřísnění protipandemických opatření, kdy je ode dneška umožněn vstup do restaurací pouze očkovaným a lidem po covidu, přijdou do konce letoška jejich provozovatelé souhrnně nejspíše o pět miliard korun.
Restaurace přijdou kvůli zpřísňování na tržbách o dalších pět miliard
Money
Firma je součástí nadnárodní skupiny Bidcorp, druhého největšího distributora potravin na světě. V posledním roce zaměstnávala 1246 lidí, meziročně o 90 méně. Od státu firma získala jako kompenzaci v programu Antivirus 15,73 milionu korun.
Společnosti loni v listopadu shořela skladová hala v Kralupech nad Vltavou. Pojišťovna jí zaplatila 69,85 milionu korun. Policie podle informací z jara zvýšila odhad škod způsobených požárem na více než 200 milionů korun.
Erteple, kobzole, či zemáky. Do poloviny 17. století se brambory objevovaly pouze na stolech boháčů jako vybraná pochoutka. Až posléze se staly především jídlem chudých. Popularitu potravině pocházející z Jižní Ameriky přinesly v moderní době třeba hranolky, a že nejde jen o přílohu teď ukazuje i nový podnik na pražské Pankráci. Ten se jmenuje jak jinak než Brambory.
Jídlo chudých? Nikoliv, nová restaurace na bramborách postavila koncept
Enjoy
Firma je jedním z největších českých distributorů potravin. Podle svého webu je zhruba čtvrtina zboží z její vlastní výroby. Mezi značky firmy patří zmrzliny Prima, potraviny Nowaco nebo zvěřina Petron. „V Kralupech nad Vltavou provozujeme zpracovny ryb, zvěře, hovězího a vepřového masa. V Opavě se specializujeme na sous-vide úpravu masa, výrobu zmrzlin, zmrazených jídel, zelenin a pečiva. U Plzně zpracováváme čerstvou drůbež a vyrábíme uzeniny,“ uvádí společnost.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.