Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Zetor se loni doslal zpět do zisku

traktor Zetor
ČTK
 ČTK

Brněnská společnost Zetor Tractors se loni po třech letech ve ztrátě vrátila k zisku. Za rok 2021 vykázala zisk po zdanění 206 milionů korun, o rok dříve byla 217 milionů ve ztrátě.

Reklama

Zetoru vzrostly také tržby, a to o celou pětinu na 2,23 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy firmy zveřejněné ve Sbírce listin.

„Rok 2021 také přinesl bezprecedentní cenový vzestup takřka všech vstupních komodit včetně veškerých energií. To bylo umocněno chybějícími zdroji pracovních kapacit z důvodu přetrvávající pandemie covidu-19, která značně ochromila a někdy i zastavila dodavatelský řetězec,” uvedlo vedení společnosti.

Ač poptávka po strojích brněnské firmy v roce 2021 rostla, prodej traktorů se mírně snížil, a to ze 1788 prodaných traktorů na 1769. Důvodem byly podle výroční zprávy výpadky v dodavatelském řetězci a pokračující pandemie koronaviru.

Experimentální zemědělský robotík americké společnosti Earthsense.

Robot na poli. Trhá plevel, dávkuje hnojivo a hlídá zdraví rostlin

V průmyslových zemích pracují v zemědělství obvykle jen dvě až tři procenta ekonomicky aktivních obyvatel. Svou práci zvládnou díky cíleně vyšlechtěným plodinám, silné mechanizaci a průmyslové chemii. Ale i to přestává stačit.

Přečíst článek

Oslavy 75. výročí existence značky zhatil covid

Kvůli pandemii se nekonala většina veletrhů, kde Zetor obvykle představuje své novinky. Modernizovaný model Major tak výrobce představil například na výstavě Země živitelka, která se jako jedna z mála uskutečnila. Většinu propagace musel výrobce převést do on-line podoby.

V roce 2021 Zetor oslavil 75. výročí existence značky. Většinu naplánovaných akcí k oslavám ale musela firma kvůli covidu zrušit. 

Pro letošní rok plánuje Zetor Tractors zvýšení výroby traktorů vzhledem ke stále rostoucí poptávce. Plánuje také rozsáhlou digitalizaci svých systémů a vznik jednotného informačního systému zatím pro brněnský závod, postupně by k němu ale chtěla firma připojit i svá zahraniční zastoupení. Nový systém má umožnit lépe přizpůsobovat plán výroby a využít efektivnější nástroje pro řízení dílen, logistiky a dalších oddělení.

Sídlo Agrofertu v Praze-Chodově

Chemie a zemědělství vytáhly loňský zisk Agrofertu na téměř šest miliard korun

Koncernu Agrofert loni meziročně stouply konsolidované tržby o 15 procent na 184,8 miliardy korun. Zisk po zdanění stoupl o více než polovinu na 5,8 miliardy korun ze 3,8 miliardy korun v roce 2020. Za růstem tržeb je podle holdingu hlavně zvýšení prodejních cen v chemickém segmentu v reakci na významné zvýšení vstupních nákladů a za růstem zisku hlavně zlepšení hospodaření v segmentech chemie a zemědělství, uvedl mluvčí koncernu Pavel Heřmanský.

Přečíst článek

I když je Zetor nejsilnější značkou v Česku, většina jeho produkce putuje do zahraničí. Kromě Slovenska míří výrobky z brněnské továrny zejména do Polska, Litvy, Irska, Německa, Velké Británie, Francie, USA nebo Bulharska.

Značka Zetor vznikla původně jako oddělení brněnské Zbrojovky, první tři traktory dostali zákazníci v březnu 1946, od stejného roku je také registrována ochranná známka, která spojuje někdejší označení Zbrojovky "Zet" s koncovkou slova traktor. Na místo svého současného areálu se firma přestěhovala v polovině 50. let minulého století. Po pádu komunistického režimu a rozpadu tradičních trhů se podnik pohyboval na hraně existence, z potíží se dostal až po roce 2002, kdy ji odkoupil současný majitel, bratislavská firma HTC Investments. V loňském roce firma zaměstnávala 476 lidí.

Výsledková sezona je tu. Více než vysoké zisky budou investory zajímat signály, zda se blíží recese

Výsledková sezona je tu. Investoři se více než na zisky zaměří na signály recese

Nadchází výsledková sezona za druhé čtvrtletí a celé pololetí. Trh očekává vysoký nárůst tržeb i zisků v energetickém sektoru. Nicméně pro aktivní investory tentokrát bude daleko důležitější sledovat, jak se mění marže jednotlivých firem, zda se mění nálada spotřebitelů a jaký dopad mají válka na Ukrajině a lockdowny v Číně. To naznačí, zda se blíží recese, nebo zda se situace obrací k lepšímu. 

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme