Škoda Auto v pololetí zvýšila odbyt o pětinu. V červnu už jí chyběly čipy

Odbyt automobilky Škoda Auto v prvním pololetí meziročně vzrostl o 20,8 procenta na 515 300 vozidel. V samotném červnu se však meziročně snížil, a to o pět procent na 89 900 vozů. Na vině je globální nedostatek čipů.
Odbyt celé skupiny Volkswagen v pololetí vzrostl o 27,9 procenta na 4,978 milionu vozů. V červnu se zvýšil o 6,5 procenta na 856 300 vozů. Údaje o odbytu zveřejnil mateřský koncern Volkswagen.
Skupina Volkswagen zahrnuje vedle Škody také řadu dalších značek. Kromě vlajkové značky VW jsou to například Audi, Porsche, Seat, Bentley či Lamborghini.
Automobilka Škoda Auto výrazně omezí ve všech svých českých závodech v příštím týdnu až dvou výrobu kvůli nedostatku čipů, uvedla to mluvčí firmy Martina Gillichová. Na výrazné omezení výroby už předtím upozornily odbory.
Škoda omezuje výrobu, chybí jí díly. Obdobně jsou na tom i další automobilky
Zprávy z firem
Dopad koronaviru na výrobu
Automobilový průmysl po celém světě loni citelně zasáhla koronavirová pandemie, která měla negativní dopady na výrobní aktivity i na poptávku. Letos se výrobci aut potýkají s nedostatkem součástek, zejména čipů. Ten narušil i výrobní aktivity Škody Auto.
Mladoboleslavská automobilka provozuje v České republice tři výrobní závody, vyrábí ale i v Číně, v Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Působí na více než 100 trzích.
Volkswagen v květnu oznámil, že Škoda Auto v prvním čtvrtletí zvýšila provozní zisk o 46 procent na 448 milionů eur (zhruba 11,4 miliardy korun). Upozornil, že negativní dopady horší dostupnosti polovodičů kompenzovaly různé pozitivní faktory, zejména příznivý vývoj měnových kurzů. Čtvrtletní tržby Škody Auto vzrostly zhruba o čtyři procenta na 5,049 miliardy eur.
Automobilka Škoda Auto si pro následující dekádu stanovila ambiciózní cíle v oblasti elektrifikace a digitalizace. Do roku 2030 plánuje prodávat v Evropě 50 až 70 procent elektromobilů. Nyní je to méně než pět procent. Chystá nejméně tři další čistě elektrické modely.
Škoda představila novou strategii. Do roku 2030 chce být více elektrická
Zprávy z firem
Čtyři německé automobilky, konkrétně BMW, Volkswagen, Audi a Porsche musí zaplatit pokutu 875 milionů eur (22,6 miliardy korun). Sankci jim vyměřila Evropská komise za to, že ještě společně s automobilkou Daimler vytvořily emisní kartel. Daimler se ale pokutě vyhnul, protože na dohodu upozornil.
Německé automobilky zaplatí obří pokutu za emisní kartel. Brzdily inovace
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.