Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Škoda Auto v pololetí zvýšila odbyt o pětinu. V červnu už jí chyběly čipy

Škoda Auto, ilustrační foto
Škoda Auto
 ČTK

Odbyt automobilky Škoda Auto v prvním pololetí meziročně vzrostl o 20,8 procenta na 515 300 vozidel. V samotném červnu se však meziročně snížil, a to o pět procent na 89 900 vozů. Na vině je globální nedostatek čipů.

Reklama

Odbyt celé skupiny Volkswagen v pololetí vzrostl o 27,9 procenta na 4,978 milionu vozů. V červnu se zvýšil o 6,5 procenta na 856 300 vozů. Údaje o odbytu zveřejnil mateřský koncern Volkswagen. 

Skupina Volkswagen zahrnuje vedle Škody také řadu dalších značek. Kromě vlajkové značky VW jsou to například Audi, Porsche, Seat, Bentley či Lamborghini.

Škoda omezí výrobu ve svých závodech.

Škoda omezuje výrobu, chybí jí díly. Obdobně jsou na tom i další automobilky

Automobilka Škoda Auto výrazně omezí ve všech svých českých závodech v příštím týdnu až dvou výrobu kvůli nedostatku čipů, uvedla to mluvčí firmy Martina Gillichová. Na výrazné omezení výroby už předtím upozornily odbory.

Přečíst článek

Dopad koronaviru na výrobu 

Automobilový průmysl po celém světě loni citelně zasáhla koronavirová pandemie, která měla negativní dopady na výrobní aktivity i na poptávku. Letos se výrobci aut potýkají s nedostatkem součástek, zejména čipů. Ten narušil i výrobní aktivity Škody Auto.

Mladoboleslavská automobilka provozuje v České republice tři výrobní závody, vyrábí ale i v Číně, v Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Působí na více než 100 trzích.

Volkswagen v květnu oznámil, že Škoda Auto v prvním čtvrtletí zvýšila provozní zisk o 46 procent na 448 milionů eur (zhruba 11,4 miliardy korun). Upozornil, že negativní dopady horší dostupnosti polovodičů kompenzovaly různé pozitivní faktory, zejména příznivý vývoj měnových kurzů. Čtvrtletní tržby Škody Auto vzrostly zhruba o čtyři procenta na 5,049 miliardy eur.

Předseda představenstva automobilky Škoda Auto Thomas Schäfer představil novou strategii firmy, díky které chce firma dosáhnout větší digitalizace a elektrifikace.

Škoda představila novou strategii. Do roku 2030 chce být více elektrická

Automobilka Škoda Auto si pro následující dekádu stanovila ambiciózní cíle v oblasti elektrifikace a digitalizace. Do roku 2030 plánuje prodávat v Evropě 50 až 70 procent elektromobilů. Nyní je to méně než pět procent. Chystá nejméně tři další čistě elektrické modely.

Přečíst článek

Automobilky doplatily na emisní kartel, ilustrační foto

Německé automobilky zaplatí obří pokutu za emisní kartel. Brzdily inovace

Čtyři německé automobilky, konkrétně BMW, Volkswagen, Audi a Porsche musí zaplatit pokutu 875 milionů eur (22,6 miliardy korun). Sankci jim vyměřila Evropská komise za to, že ještě společně s automobilkou Daimler vytvořily emisní kartel. Daimler se ale pokutě vyhnul, protože na dohodu upozornil.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme