Reklama

Škoda představila novou strategii. Do roku 2030 chce být více elektrická

Předseda představenstva automobilky Škoda Auto Thomas Schäfer představil novou strategii firmy, díky které chce firma dosáhnout větší digitalizace a elektrifikace.
ČTK
 ČTK

Automobilka Škoda Auto si pro následující dekádu stanovila ambiciózní cíle v oblasti elektrifikace a digitalizace. Do roku 2030 plánuje prodávat v Evropě 50 až 70 procent elektromobilů. Nyní je to méně než pět procent. Chystá nejméně tři další čistě elektrické modely.

Emise vyráběných aut by měly v porovnání s loňským rokem za deset let klesnout o polovinu. Značka chce mít zároveň nejnižší náklady v porovnání s evropskými konkurenty a rentabilitu tržeb nejméně osm procent. Vše je součástí nové firemní strategie Next Level - Škoda Strategy 2030, kterou představil předseda představenstva Thomas Schäfer.

Automobilka se rovněž chce do roku 2030 stát jednou z pěti nejprodávanějších značek v Evropě a vedoucí evropskou značkou v Indii, Rusku a severní Africe. To jí má zajistit globální prodejní potenciál kolem 1,5 milionu aut. Toho chce dosáhnout posílením pozice v segmentu cenově dostupných vozů. Příkladem je model Fabia se základní cenou pod hranicí 14 tisíc eur, tedy asi 355 tisíc korun. Pomoci mají i menší elektromobily. V Indii vyvinutý model Kushaq chce firma nabízet i na dalších trzích.

Českou republiku chce automobilka podle Schäfera proměnit v centrum rozvoje elektromobility, a zajistit tak stávající pracovní místa a vytvořit nová. Ve všech třech českých výrobních závodech se budou do roku 2030 vyrábět elektrické vozy nebo elektrické komponenty. Aktuálně se v Mladé Boleslavi už vyrábějí vysokonapěťové trakční baterie pro plug-in hybridní modely Superb iV a Octavia iV i pro modely dalších koncernových značek. Začátkem příštího roku bude navíc v Mladé Boleslavi zahájena výroba bateriových systémů pro koncernovou platformu MEB, na níž je postaven model Enyaq. Automobilka navíc společně s partnery pracuje na posílení stabilní dodavatelské struktury pro další rozvoj elektromobility.

Škoda omezí výrobu ve svých závodech.

Škoda omezuje výrobu, chybí jí díly. Obdobně jsou na tom i další automobilky

Automobilka Škoda Auto výrazně omezí ve všech svých českých závodech v příštím týdnu až dvou výrobu kvůli nedostatku čipů, uvedla to mluvčí firmy Martina Gillichová. Na výrazné omezení výroby už předtím upozornily odbory.

Přečíst článek

Každý zákazník by měl být v budoucnu schopen hned napoprvé a intuitivně ovládat svůj nový vůz nebo službu od značky. Prvním takovým projektem je PowerPass, který umožňuje jednoduché a pohodlné nabíjení elektrifikovaných modelů značky Škoda. Bude k dispozici na více než 30 trzích a umožní nabíjení na více než 210.000 nabíjecích stanicích v Evropě. Automobilka dále rozšiřuje koncept virtuálního showroomu a vytyčila si za cíl prodávat už v roce 2025 každý pátý vůz on-line.

Do deseti let má každou čtvrtou pozici v managementu zastávat žena. Česká automobilka bude při transformaci podporovat vzdělávání zaměstnanců a v letech 2022 až 2030 do této oblasti bude investovat téměř 500 milionů eur s hlavním cílem zajistit pracovní místa i v budoucnosti.

Reklama

Související

Reklama
Doporučujeme