Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Škoda představila novou strategii. Do roku 2030 chce být více elektrická

Předseda představenstva automobilky Škoda Auto Thomas Schäfer představil novou strategii firmy, díky které chce firma dosáhnout větší digitalizace a elektrifikace.
ČTK
 ČTK

Automobilka Škoda Auto si pro následující dekádu stanovila ambiciózní cíle v oblasti elektrifikace a digitalizace. Do roku 2030 plánuje prodávat v Evropě 50 až 70 procent elektromobilů. Nyní je to méně než pět procent. Chystá nejméně tři další čistě elektrické modely.

Emise vyráběných aut by měly v porovnání s loňským rokem za deset let klesnout o polovinu. Značka chce mít zároveň nejnižší náklady v porovnání s evropskými konkurenty a rentabilitu tržeb nejméně osm procent. Vše je součástí nové firemní strategie Next Level - Škoda Strategy 2030, kterou představil předseda představenstva Thomas Schäfer.

Automobilka se rovněž chce do roku 2030 stát jednou z pěti nejprodávanějších značek v Evropě a vedoucí evropskou značkou v Indii, Rusku a severní Africe. To jí má zajistit globální prodejní potenciál kolem 1,5 milionu aut. Toho chce dosáhnout posílením pozice v segmentu cenově dostupných vozů. Příkladem je model Fabia se základní cenou pod hranicí 14 tisíc eur, tedy asi 355 tisíc korun. Pomoci mají i menší elektromobily. V Indii vyvinutý model Kushaq chce firma nabízet i na dalších trzích.

Českou republiku chce automobilka podle Schäfera proměnit v centrum rozvoje elektromobility, a zajistit tak stávající pracovní místa a vytvořit nová. Ve všech třech českých výrobních závodech se budou do roku 2030 vyrábět elektrické vozy nebo elektrické komponenty. Aktuálně se v Mladé Boleslavi už vyrábějí vysokonapěťové trakční baterie pro plug-in hybridní modely Superb iV a Octavia iV i pro modely dalších koncernových značek. Začátkem příštího roku bude navíc v Mladé Boleslavi zahájena výroba bateriových systémů pro koncernovou platformu MEB, na níž je postaven model Enyaq. Automobilka navíc společně s partnery pracuje na posílení stabilní dodavatelské struktury pro další rozvoj elektromobility.

Škoda omezí výrobu ve svých závodech.

Škoda omezuje výrobu, chybí jí díly. Obdobně jsou na tom i další automobilky

Automobilka Škoda Auto výrazně omezí ve všech svých českých závodech v příštím týdnu až dvou výrobu kvůli nedostatku čipů, uvedla to mluvčí firmy Martina Gillichová. Na výrazné omezení výroby už předtím upozornily odbory.

Přečíst článek

Každý zákazník by měl být v budoucnu schopen hned napoprvé a intuitivně ovládat svůj nový vůz nebo službu od značky. Prvním takovým projektem je PowerPass, který umožňuje jednoduché a pohodlné nabíjení elektrifikovaných modelů značky Škoda. Bude k dispozici na více než 30 trzích a umožní nabíjení na více než 210.000 nabíjecích stanicích v Evropě. Automobilka dále rozšiřuje koncept virtuálního showroomu a vytyčila si za cíl prodávat už v roce 2025 každý pátý vůz on-line.

Do deseti let má každou čtvrtou pozici v managementu zastávat žena. Česká automobilka bude při transformaci podporovat vzdělávání zaměstnanců a v letech 2022 až 2030 do této oblasti bude investovat téměř 500 milionů eur s hlavním cílem zajistit pracovní místa i v budoucnosti.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Problémem budoucnosti budou baterie do elektroaut

Jestli se bojíme zákazu spalovacích motorů? Problémem budou baterie pro elektrovozy, varuje manažer VW

Přečíst článek
Tesla, ilustrační foto

Srovnávač cen: Tesla z Česka patří k nejdražším na světě. Kvůli daním i nulovým dotacím

Přečíst článek
Doporučujeme