Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Škoda omezuje výrobu, chybí jí díly. Obdobně jsou na tom i další automobilky

Škoda omezí výrobu ve svých závodech.
Škoda Auto
 ČTK

Automobilka Škoda Auto výrazně omezí ve všech svých českých závodech v příštím týdnu až dvou výrobu kvůli nedostatku čipů, uvedla to mluvčí firmy Martina Gillichová. Na výrazné omezení výroby už předtím upozornily odbory.

Reklama

„V současnosti předpokládáme, že dostupnost čipů bude v příštích jednom až dvou týdnech omezená natolik, že ucelená výroba již nebude možná,” uvedla Gillichová. Omezení se dotkne závodů v Mladé Boleslavi, Kvasinách i Vrchlabí. Zatímco v Mladé Boleslavi budou některé provozy podle odborů omezeně fungovat, závod v Kvasinách se má zastavit celý.

Odbory nadále prosazují zajištění plného denního výdělku, a to nad rámec zákona pro všechny zaměstnance, kterých se tato situace dotkne. „Opět jsme vyjednali náhradu ve výši 85 procent průměrné mzdy,” uvedl odborový předák Jaroslav Povšík. Do průměrné mzdy se započítávají také mimořádné bonusy.

Škoda rušila některé směny ve výrobě již v posledních týdnech. "V uplynulých měsících se nám přitom dařilo minimalizovat dopady na výrobu v závodech v České republice, bylo třeba zrušit pouze několik směn," uvedla Gillichová. Škoda se nyní snaží zajistit co nejkratší dodací doby pro své zákazníky.

Šéf výroby a logistiky Škody Auto Michael Oeljeklaus ve středečním rozhovoru pro server iHned.cz uvedl, že kvůli nedostatku čipů nemůže automobilka dokončit až 5000 aut týdně. Nekompletních vozů má firma na odstavných plochách zhruba 33 tisíc. Týdně vyrobí Škoda Auto v Česku kolem 21 tisíc aut, přičemž zhruba 3000 až 5000 nelze kvůli chybějícím čipům dokončit. Nejvíc automobilce chybí řídicí jednotka ESP v octaviích a jednotky ovládání oken prakticky ve všech modelech.

Finální montáž vozu v nošovické automobilce Hyundai.

Nošovické automobilce Hyundai loni klesl zisk o dvě pětiny

Automobilce Hyundai v Nošovicích na Frýdecko-Místecku loni klesl zisk o 43 procent na 4,2 miliardy korun. Tržby poklesly o 7,5 procenta na 113,96 miliardy korun. Snížení hospodářského výsledku způsobila především koronavirová pandemie, uvedla firma ve výroční zprávě. 

Přečíst článek

Dodávky čipů by se mohly podle Oeljeklausova odhadu zlepšit koncem roku. „Ve čtvrtém čtvrtletí se trh vrátí do normálu a věříme, že dílů bude dost, abychom auta, která budeme muset v mezidobí opět odstavovat, dokončili,” doufá Oeljeklaus.Čipy využívají automobilky v palubní elektronice, problém nemá jen Škoda Auto, ale všechny světové automobilky. Poptávka po čipech převyšuje nabídku, výrobu čipů zkomplikovaly mimo jiné například zimní sněhové bouře v Texasu, kde tamní velcí výrobci čipů museli zastavit nebo omezit produkci. Na nedostatku čipů se projevuje také pandemie koronaviru.

V březnu musela zastavit kvůli nedostatku čipů výrobu kolínská Toyota, výrobní linky se zastavily na 14 dní. Zde nyní výroba zatím pokračuje. „Neustále sledujeme danou situaci, která se často mění nejen v automotive,” řekl sdělil mluvčí kolínské Toyoty Tomáš Paroubek.

Škoda Auto loni dodala celosvětově přes jeden milion aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.

Toyota bude v Kolíně vyrábět nový model ze segmentu malých vozů.

Toyota věří malým vozům. V Kolíně se chystá vyrábět nový model segmentu A

Toyota bude ve svém závodě Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně vyrábět nový model segmentu A, což jsou malé vozy. Zahájení výroby, její předpokládaný objem a název auta oznámí firma v budoucnu, uvedl mluvčí automobilky Tomáš Paroubek.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme