Vozy Tesla nejsou bezpečné, jsme součástí experimentu, varuje bývalý technik automobilky
Vozy Tesla nejsou podle bývalého technika této automobilky bezpečné k provozu na veřejných komunikacích. Někdejší technik Lucasz Krupski už v květnu německému listu Handelsblatt poskytl interní údaje Tesly včetně stížností zákazníků ohledně softwaru, který se stará o brzdění a samořízení aut. Jeho snaha řešit problémy interně ale vyzněla do prázdna, tvrdí. Případu se věnuje server BBC, automobilka se k obviněním bezprostředně nevyjádřila.
Krupského znepokojuje, jak Tesla využívá umělou inteligenci (AI) ve funkci autopilota, tedy v sadě pokročilých funkcí asistenčního systému pro řidiče. „Podle mého názoru není připraven ani hardware, ani software,“ řekl Krupski v rozhovoru s BBC. „Týká se to nás všech, protože jsme v podstatě součástí experimentu na veřejných komunikacích. I když nemáte Teslu, vaše děti stále chodí po chodníku,“ dodal.
Náhodné brždění
Krupski coby někdejší zaměstnanec americké automobilky rovněž konstatoval, že v datech společnosti nalezl důkazy, které nasvědčují tomu, že se nedodržovaly požadavky na bezpečný provoz vozidel s určitou úrovní autonomní nebo asistenční technologie řízení. Krupski například zmínil, že s ním další zaměstnanci hovořili o tom, že vozidla náhodně brzdí v reakci na neexistující překážky.
Vůz, který v listopadu roku 2019 vzbudil obrovské pozdvižení, je konečně připraven na cestu k prvním zákazníkům. Tesla Cybertruck v poslední listopadový den konečně sjede z výrobních linek. Na sociální síti X už první hotové kusy představil šéf automobilky Elon Musk. Cybertruck je prvním novým modelem, který automobilka představila od roku 2020. Tehdy začala zákazníkům dodávat Model Y. Tesla Cybertruck je tu. Cena začíná od 1,4 milionu, Evropa má zatím smůlu
Zprávy z firem
Funkce autopilota Tesly zahrnuje mimo jiné asistované řízení a parkování. Navzdory svému názvu ale vyžaduje, aby někdo seděl na místě řidiče a držel ruce na volantu.
Automobilku Tesla kvůli funkcím asistenčního systému pro řidiče vyšetřuje od ledna americké ministerstvo spravedlnosti. Softwarem se zabývá také americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA).
Prodej německé automobilky Volkswagen v Číně bude letos zřejmě nejnižší od roku 2012, protože rychlý přechod k elektromobilům v zemi zvyšuje zájem o domácí značky. A německý automobilový gigant není jediný, který se potýká se slabým prodejem v Číně. Vyplývá to za analýzy, kterou provedla zpravodajská televize CNBC.Volkswagen dostává naloženo od čínských elektromobilů. A není sám
Zprávy z firem
Krupski listu Handelsblatt zpřístupnil 100 gigabajtů interních dat Tesly. Úřad pro ochranu osobních údajů v Nizozemsku, kde sídlí evropská centrála automobilky, BBC potvrdil , že byl o úniku dat informován a že tvrzení prověřuje.
Krupského tvrzení vyvolávají obavy ohledně technologie samořízení, konstatoval Jack Stilgoe, který se na londýnské univerzitě UCL zabývá výzkumem autonomních vozidel. „Jde o jakýsi test umělé inteligence v reálném světě, na silnici s námi všemi okolo,“ řekl.
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?