Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Ukrajina začne vyrábět houfnice. V dubnu jich má být deset na podvozcích Tatra

Montáž houfnice na podvozek Tatra
Profimedia.cz
 ČTK

Ukrajinské zbrojovky tento měsíc poprvé vyrobí deset ukrajinských samohybných houfnic Bohdana a v následujících měsících toto množství ještě vzroste, uvedl to ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj, citovaný médii.

Reklama

Houfnice Bohdana se podle dostupných informací montují na podvozky české automobilky Tatra.

Co vyrábí kopřivnická Tatra

"Podíl vlastní výroby neustále roste. Stát uzavírá s našimi podniky seriózní, dlouhodobé kontrakty, které poskytují předvídatelnost, možnost nabírat zaměstnance a získávat investice. Již tento měsíc náš průmysl poprvé vyrobí deset Bohdan a v květnu a později jich bude ještě více," uvedl prezident Ukrajiny. Agentura Unian připomněla, že loni v prosinci byly ukrajinské zbrojovky podle prezidentova tehdejší vyjádření poprvé schopny vyrobit šest těchto samohybných houfnic za měsíc.

Bohdana, vyráběná v západní ráži 155 milimetrů, byla poprvé nasazena do bojů o Hadí ostrov v roce 2022; tohoto strategicky umístěného ostrova se ruské síly zmocnily na počátku invaze ruských sil do sousední země, ale ukrajinské jednotky je později přinutily ostrov vyklidit. Bohdana byla oficiálně přijata do ukrajinské výzbroje loni, kdy se také objevila verze na čtyřnápravovém podvozku Tatra, dodal Unian. Její maximální dostřel při použití speciální munice je šedesát kilometrů.

Michal Strnad, majitel CSG

Evropa zbrojí a Strnadovo impérium se topí v zisku

Byznys nejmladšího českého stamiliardáře a zbrojaře Michala Strnada jen kvete. Jeho Czechoslovak Group (CSG) loni zvýšila čistý zisk meziročně o 49 procent na 210 milionů eur (zhruba pět miliard korun).

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme