Telekomunikační divize PPF loni zeštíhlela, pustila aktivity v Černé Hoře. Zisk jí vzrostl o desetinu
Telekomunikační divize PPF loni zvýšila provozní zisk EBITDA o deset procent na 1,6 miliardy eur, tedy v přepočtu téměř 40,5 miliardy korun. Konsolidované výnosy skupiny PPF Telecom Group, která zahrnuje operátory O2, CETIN a Telenor, meziročně vzrostly o 5,6 procenta na 3,3 miliardy eur, tedy asi 83,5 miliardy korun, oznámila firma.
K růstu přispěly všechny firmy skupiny, společně s příznivým vlivem jednorázových položek a posilování koruny vůči euru. Počet zákazníků mobilních operátorů ve skupině ke konci roku 2021 klesl meziročně o 0,3 procenta na 18,3 milionu, a to v důsledku prodeje aktiv v Černé Hoře.
„Výrazná poptávka po nejmodernějších telekomunikačních službách na všech našich trzích vedla v roce 2021 k solidnímu růstu EBITDA. Všechny společnosti ze skupiny PPF Telecom Group se na růstu podílely, a dokázaly tak, že špičkové služby a péče o zákazníky jsou tou nejlepší cestou k úspěchu. Očekáváme, že přechod na nový brand Yettel dá nový impuls pro další rozvoj našich maloobchodních operátorů v Bulharsku, Maďarsku a Srbsku,” uvedl generální ředitel PPF Telecom Group Ladislav Bartoníček.
Balkánský poloostrov nalákal jednu z největších tuzemských investičních skupin PPF k další mediální akvizici. Dohodla se prostřednictvím společnosti CME, kterou vlastní, na koupi komerční televizní stanice RTL Hrvatska, a to za 50 milionů eur, tedy přes 1,2 miliardy korun. CME mimo jiné v Česku vlastní nejsledovanější komerční stanici Nova.
PPF rozšiřuje mediální byznys do Chorvatska. Koupí tamní RTL
Money
Investiční náklady bez nákladů na spektrum vzrostly v důsledku zavádění 5G sítí v Bulharsku, Česku, Maďarsku a na Slovensku meziročně o deset procent.
Skupina PPF koupila telekomunikační operátory Telenor v Bulharsku, Černé Hoře, Maďarsku a Srbsku v červenci 2018. Akvizice vedla k vytvoření telekomunikační divize pod názvem PPF Telecom Group, do které spadá i operátor O2 v ČR a na Slovensku a provozovatel sítí CETIN. Telenor v Bulharsku, Maďarsku a Srbsku se od letošního března přejmenoval na Yettel. Telenor v Černé Hoře skupina loni odprodala. PPF Telecom Group má nyní v pěti zemích 12 tisíc zaměstnanců.
Skupina PPF je aktivní v 25 zemích. Investuje do řady odvětví, od finančních služeb přes telekomunikace, média, biotechnologie, nemovitosti až po strojírenství. Skupina vlastní aktiva 40,3 miliardy eur a zaměstnává celosvětově 80 tisíc lidí.
Skupina PPF pod vedením Ladislava Bartoníčka ustupuje od sázek na východní trhy. Rok po smrti jejího zakladatele, miliardáře Petra Kellnera, který konglomerát směroval na nejrizikovější trhy světa, patrně hledá bezpečnější vody, uvedl německý server Deutsche Welle.
PPF po Kellnerovi se víc otevírá Západu, píše německý server
Leaders
Skupina PPF vykoupí zbývající podíly minoritních akcionářů O2. Rozhodli o tom akcionáři O2 na valné hromadě, která se uskutečnila od začátku ledna do středy formou per rollam. Pro odkup bylo 91,9 procenta hlasů. Výsledky hlasování uveřejnila O2 na svém webu. PPF chce poté akcie O2 stáhnout z pražské burzy.
PPF vytěsní minoritní akcionáře O2. To pak odejde z burzy
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.