Nošovické automobilce Hyundai loni klesl zisk o dvě pětiny

Automobilce Hyundai v Nošovicích na Frýdecko-Místecku loni klesl zisk o 43 procent na 4,2 miliardy korun. Tržby poklesly o 7,5 procenta na 113,96 miliardy korun. Snížení hospodářského výsledku způsobila především koronavirová pandemie, uvedla firma ve výroční zprávě.
Prezident automobilky Cheolseung Baek uvedl, že pandemie zásadně ovlivnila poptávku po výrobcích firmy. „V první polovině roku došlo k uzavření autosalonů na všech našich hlavních trzích a stejně jako ostatní automobilky jsme byli v jarních měsících nuceni omezit výrobu. Namísto plánovaných 303 500 automobilů jsme v roce 2020 vyrobili o 21 procent méně, tedy 238 750 vozidel,” šéf automobilky.
Loňský rok byl podle něj pro firmu výjimečný i pozitivně díky kompletní obměně výrobkové řady. V březnu ve slezské továrně začala výroba čistě elektrického automobilu Kona, který se stal prvním elektromobilem nové generace vyráběným v Česku. Následoval facelift všech karosářských verzí modelu i30, v říjnu začala výroba nové generace stěžejního modelu automobilky Hyundai Tucson a od listopadu výroba modelu Kona v inovované verzi.
„Takto rozsáhlá změna výrobního programu nemá v historii naší společnosti obdoby a byla by velkou výzvou i v jiné době než v roce zasaženém pandemií koronaviru. Jsem hrdý na to, že i přes obrovské komplikace, které nemoc covid-19 způsobila, jsme veškeré výše uvedené projekty zvládli v původně plánovaných termínech,” uvedl Baek.
Továrna v Nošovicích je jediným výrobním závodem Hyundai v Evropské unii. Produkuje až 1400 aut denně. Závod má přibližně 3200 zaměstnanců, dalších asi 8700 lidí pracuje pro jeho přímé dodavatele.
Hlavním odbytištěm pro nošovické vozy zůstává Evropa a Střední Východ, nejvíce vozů loni zamířilo do Německa. „Již na konci roku 2020 byla téměř polovina automobilů vyrobených v nošovickém závodě elektrifikována - ať už jde o mild-hybridní, hybridní nebo čistě elektrický pohon,” uvedl prezident.
Toyota bude ve svém závodě Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně vyrábět nový model segmentu A, což jsou malé vozy. Zahájení výroby, její předpokládaný objem a název auta oznámí firma v budoucnu, uvedl mluvčí automobilky Tomáš Paroubek.
Toyota věří malým vozům. V Kolíně se chystá vyrábět nový model segmentu A
Zprávy z firem
Kromě osobních aut se v Nošovicích vyrábějí také dva typy šestistupňových převodovek. Používají se nejen pro vozy, které se tam produkují, ale rovněž se exportují do závodu v ruském Petrohradě, na Slovensko do sesterského závodu Kia v Žilině a od loňského roku také nově do závodu HAOS v Turecku.
Koronavirová pandemie ovlivňuje výrobu i letos a návrat k objemu výroby jako před pandemií automobilka předpokládá spíše až v příštím roce. Firma však spoléhá na své nové či loni vylepšené modely. „Plán pro rok 2021 byl proto stanoven na úrovni o 15 procent vyšší než počet automobilů vyrobených v roce 2020, konkrétně na 275 tisíc vozidel,” uvedla firma.
Německá automobilka BMW plánuje do roku 2025 výrazné snížení výrobních nákladů, napsal s odvoláním na jednoho z členů představenstva automobilky web německého hospodářského měsíčníku Handelsblatt.
BMW chce citelně srazit výrobní náklady, aby lépe konkurovala Volkswagenu
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.