Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Rivian se vřítil na burzu. Rodí se druhá Tesla v segmentu užitkových vozů

Rivian Truck
Rivian
Veronika Kudrnová
vku

Americký výrobce elektromobilů Rivian se hlásí o slovo. Dnes se s jeho akciemi začne obchodovat na burze Nasdaq. Konkurent Tesly upsal cenné papíry za téměř 12 miliard dolarů a zařadil se tak mezi desítku nejhodnotnějších IPO v USA.

Reklama

Americký výrobce elektromobilů Rivian získal prodejem akcií v primární veřejné nabídce (IPO) 11,9 miliardy dolarů (260 miliard korun). Za každou akcii získal 78 dolarů, což je víc, než firma původně plánovala. Podle údajů společnosti Dealogic jde o jeden z deseti největších úpisů akcií v primární veřejné nabídce ve Spojených státech. 

Kalifornský start-up začal dodávat první elektrické pick-upy zákazníkům teprve v září. Za poslední dva roky vykázal ztrátu více než dvě miliardy dolarů. To ale není v případě takových start-upů nic neobvyklého. Konkurenční Tesla miliardáře Elona Muska vykázala první celorční zisk až v roce 2020, tedy 17 let od svého založení.

Rivian Automotive

Rival Tesly se dere na burzu. Jde si pro stovky miliard

Elon Musk se svou Teslou bude brzy čelit ostré a značně posílené konkurenci. Výrobce elektromobilů, firma Rivian Automotive, do nějž investovaly mimo jiné společnosti Amazon či Ford Motor, chce totiž vstoupit na burzu. A není to žádný troškař. Mohlo by jít o největší primární veřejnou nabídku akcií (IPO) v USA za deset let.

Přečíst článek

Rivian investorům nabídnul 135 milionů akcií. V pátek firma cílové rozpětí zvýšila na 72 až 74 dolarů z původně avizovaných 57 až 62 dolarů. Investoři sázejí na to, že Rivian bude dalším velkým hráčem v odvětví, jemuž nyní dominuje Tesla. Na rozdíl od Tesly se však Rivian zaměřuje na užitkové vozy.

Společnost Rivian, která byla založena v roce 2009, v současnosti výrazně investuje do zvyšování výroby. Automobilka v září představila svůj první elektrický pick-up R1T, a předstihla tak v tomto segmentu mimo jiné i Teslu.

kurýr Woltu v Praze

Rozvážkový start-up Wolt změní majitele. Dá za něj sedm miliard eur

Finský start-up zaměřený na rozvážku jídla Wolt sedm let po svém založení dostane nového majitele. Bude jím obdobná největší americká rozvážková služba DoorDash, která za Wolt působící v 23 zemích včetně Česka dá sedm miliard eur (asi 177 miliard korun). Firmy o transakci informovaly ve společném prohlášení s tím, že obchod by měl být uzavřen v první polovině příštího roku.

Přečíst článek

Nyní výrobu vozu R1T zdvojnásobuje. Podle zprávy pro regulační orgány měl Rivian k 31. říjnu v USA a Kanadě přibližně 55 400 předběžných objednávek na pick-up R1T a sportovně-užitkový (SUV) vůz R1S. Posledně zmíněný vůz má automobilka začít dodávat letos v prosinci, první dodávka se na trhu objeví v roce 2023.

Pětinový podíl v Rivianu vlastní americký internetový obchod Amazon. Ten si už ve snaze snížit emise od Rivianu objednal 100 000 dodávkových automobilů s elektrickým pohonem. Dalších více než pět procent patří automobilce Ford.

Trh s elektromobily zaznamenává celosvětově prudký růst poptávky, někteří spotřebitelé jsou totiž uvědomělejší a sázejí na ekologická vozidla. Výrobci aut musejí teď splňovat mnohem přísnější emisní limity než před lety. Automobilky i zákazníci navíc mohou využívat nejrůznějších pobídek, s nimiž přišly vlády jednotlivých unijních zemí, aby prodej ekologičtějších aut podpořily.

Elon Musk

Musk se poddá radám z Twitteru. Prodá deset procent akcií Tesly za 21 miliard dolarů

Neobvyklou byznysovou strategii se rozhodl použít nejbohatší muž planety Elon Musk při rozhodování o tom, jak naloží se svými akciemi automobilky Tesla. Zeptal se na svých followerů na Twitteru. Téměř tři pětiny ze tří a půl milionů účastníků ankety mu doporučilo akcie prodat. Anketu miliardář a vizionář vyhlásil v reakci na kritiku, že neplatí svůj spravedlivý podíl na daních, uvedla agentura Reuters.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme