Regiojet je třetím nejlepším dopravcem v Evropě

Česká firma Regiojet je třetím nejlepším osobním železničním dopravcem v Evropě. Tvrdí to organizace Transport and Environment, která vydala srovnání největších železničních společností v Evropě. V čele žebříčku je italský dopravce Trenitalia a švýcarská firma SBB. České dráhy jsou v žebříčku na šestém místě. Nejhorším dopravcem v Evropě je podle organizace společnost Eurostar, který vypravuje mimo jiné spoje mezi Paříží a Londýnem, píše agentura AFP.
Regiojet je také nejlépe hodnoceným soukromým dopravcem, jelikož Trenitalia a SBB jsou v rukou státu. Nejlepšího výsledku společnost dosáhla v kategoriích cena jízdného a pak v kategorii komfortu cestujících. Nejhorší hodnocení měla v kategorii přepravy kol, která však tvoří jen pět procent celkového hodnocení.
„Vysoké ceny nezaručují kvalitu,“ uvedl podle agentury AFP koordinátor studie Victor Thévenet. Poukazoval při tom na případ dopravce Eurostar, který dostal vůbec nejnižší hodnocení ohledně cen jízdenek. Podle Théveneta společnosti Regiojet a FlixTrain i při nízkých cenách zaručují relativně vysokou úroveň služby pro cestující.
Osm ukazatelů
Celkové hodnocení organizace vytvořila na základě osmi ukazatelů. Největší váhu měla cena jízdného, která tvořila 25 procent celkového hodnocení, slevové programy a dochvilnost spojů. V obou případech faktory určovaly 15 procent celkového hodnocení. Postavení v žebříčku ovlivňovaly i zkušenost při nákupu jízdenek, komfort cestujících, rozvoj nočních spojů a systém kompenzací v případě zpoždění či zrušení spojů.
Co se týče dochvilnosti, tak nejlepšího hodnocení dosáhl švýcarský dopravce SBB a pak španělská společnost Renfe a belgický státní dopravce SNCB. Nejlepší komfort cestujících pak podle srovnání zaručoval francouzský dopravce SNCF, který dostal dokonce deset bodů z deseti, a Trenitalia.
České dráhy se umístily na šestém místě. Nejlepších výsledků česká státní firma dosáhla v kategoriích cena jízdného a komfort cestujících. V kategorii dochvilnosti spojů však získala jen 3,4 bodu z deseti, což bylo vůbec její nejhorší hodnocení.
Bavorský objednatel dopravy Bayerische Eisenbahngesselschaft (BEG) zrušil společnou soutěž s českým ministerstvem dopravy na provoz vlaků Mnichov-Hof a Mnichov-Praha. Jako první o tom informoval server Zdopravy.cz.
Tisíc korun za kilometr. Bavoři vycouvali z předraženého tendru na provoz vlaků Praha – Mnichov
Zprávy z firem
Národní dopravce České dráhy (ČD) od 15. prosince zvýší ceny jízdného průměrně o 4,9 procenta. Cena jízdenky dospělého na kratší vzdálenost bez slevy vzroste ve většině případů o jednu až pět korun.
České dráhy zdraží jízdné. Skončí i bezplatná cesta pro děti do šesti let
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.