Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

PPF prodala čínskou větev Home Credit, cena je zklamáním

PPF
ČTK
 ČTK

Skupina PPF prodala čínskou větev své úvěrové společnosti Home Credit čínskému konsorciu sdruženému kolem skupiny JD.com za 298 milionů eur (7,4 miliardy korun). Na transakci upozornily Seznam Zprávy, podle nich je částka, kterou PPF za čínský Home Credit získala, zklamáním.

„Loni uzavřela PPF dohodu s konsorciem vedeným společností JD.com o prodeji Home Credit Consumer Finance. Od 31. prosince 2024, kdy PPF obdržela patřičná schválení od čínských regulatorních orgánů, se konsorcium v čele s jednou z největších e-commerce platforem v Číně stalo majoritním vlastníkem Home Credit Consumer Finance,“ řekl Seznam Zprávám mluvčí PPF Leoš Rousek.

Podle finančních výsledků si PPF ponechala v čínském Home Creditu dvouprocentní podíl.

Vyšší hodnota

Podle Seznam Zpráv byla v minulosti hodnota čínského Home Creditu vyšší. Server uvedl, že v roce 2017 se jednalo o převedení menšinového podílu v čínském Home Creditu asijské investiční společnosti PAG, hodnota menšinového podílu tehdy měla být v přepočtu 7,5 miliardy korun. Server ale zároveň uvedl, že čínský Home Credit neposkytuje nové půjčky a jen spravuje úvěrové portfolio z minulých let.

PPF postupně rozprodává zahraniční byznys Home Creditu. Po ruské invazi na Ukrajinu prodala PPF se ztrátou 897 milionů eur ruskou banku Home Credit & Finance Bank, zbavila se také byznysu na Filipínách, v Indonésii a Indii. Letos by měl být dokončen i prodej vietnamského Home Creditu.

Skupina PPF podniká ve 25 zemích Evropy, Asie, Severní Ameriky a jižní Afriky. Investuje do telekomunikací, médií, finančních služeb, e-commerce, nemovitosti, biotechnologií a strojírenství. Skupina vlastní aktiva 41,7 miliardy eur a zaměstnává celosvětově 45 tisíc lidí. Loni skupina PPF vykázala rekordní čistý zisk 3,2 miliardy eur, tedy 80 miliard korun.

Televizní stanice ProSieben

Kellnerové PPF zvažuje při snaze ovládnout ProSiebenSat.1 spojit síly se skupinou rodiny Berlusconiů

Italská MFE usiluje o vytvoření celoevropské vysílací společnosti, čemuž se německá firma, která chce zůstat nezávislá, brání.

Přečíst článek

Michal Strnad, majitel CSG

Kellnerová už není nejbohatší v Česku, předstihl ji Strnad, tvrdí Bloomberg

Dědička impéria PPF Renáta Kellnerová už nevládne žebříčku nejbohatších Čechů, uvedla agentura Bloomberg.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Doporučujeme