Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

PPF chce posílit v německých médiích. Ale nenabízí dost, zní z ProSiebenSat.1

PPF chce posílit v německých médiích. Ale nenabízí dost, zní z ProSiebenSat.1
ČTK
 ČTK

Přetahovaná o vliv v ProSiebenSat.1 mezi rodinou Silvia Berlusconiho a skupinou PPF nekončí. Představenstvo i dozorčí rada německé mediální společnosti vítají nabídku PPF zvýšit podíl ve společnosti na 29,99 procenta. Nabídnutou cenu sedm eur za akcii ale oba orgány označily za neadekvátní z finančního hlediska. Proto ani nebudou vydávat doporučení akcionářům, zda mají nabídku přijmout, píše agentura Reuters.

Nabídka PPF je o 21 procent vyšší než předpokládaná nabídková cena ze strany italské MFE-MediaForEurope rodiny Berlusconiů, jež usiluje o ovládnutí německé společnosti. MFE aktuálně vlastní 30,14 procenta akcií společnosti, zatímco PPF 14,94 procenta.

ProSiebenSat.1 Media je největší soukromá televizní skupina v Německu. Vysílá 15 bezplatných a placených televizních kanálů a provozuje streamovací platformu Joyn. Hlavním televizním kanálem skupiny je ProSieben nebo také zkráceně Pro 7. Podnik také působí na rozhlasovém nebo tiskovém trhu a provozuje rovněž on-line seznamovací platformu. Zaměstnává kolem 7000 lidí.

Berlusconi vs. Kellner. Dědicové miliardářů se přetahují o vliv v největší soukromé německé televizi

Italská mediální skupina MFE-MediaForEurope, nad kterou má kontrolu rodina Berlusconiů, zvažuje zvýšení nabídky na převzetí německé televizní společnosti ProSiebenSat.1. Reaguje tak na plán české investiční skupiny PPF zdvojnásobit svůj podíl v německém podniku. Informuje o tom agentura Reuters, která se odvolává na zdroj blízký situaci.

Přečíst článek

Skupina PPF podniká ve 25 zemích Evropy, Asie, Severní Ameriky a jižní Afriky. Investuje do telekomunikací, médií, finančních služeb, e-commerce, nemovitostí, biotechnologií a strojírenství. Skupina vlastní aktiva za 41,7 miliardy eur, v přepočtu přes bilion korun, a zaměstnává celosvětově zhruba 45 tisíc lidí.

MFE vlastní komerční televizní stanice v Itálii a ve Španělsku. Syn někdejšího italského premiéra Silvia Berlusconiho a šéf společnosti Pier Silvio Berlusconi reaguje expanzí v Evropě na rostoucí dominanci amerických streamovacích gigantů v čele s Netflixem.

Televizní stanice ProSieben

Kellnerové PPF zvažuje při snaze ovládnout ProSiebenSat.1 spojit síly se skupinou rodiny Berlusconiů

Italská MFE usiluje o vytvoření celoevropské vysílací společnosti, čemuž se německá firma, která chce zůstat nezávislá, brání.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme