Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Platební aplikace Qerko přitáhla další investory a míří za hranice

Qerko
Qerko / užito se svolením
Veronika Kudrnová
vku

Fintech start-up Qerko získal seed investici ve výši 2,5 milionu eur. Peníze využije na zahraniční expanzi. V dohledné době začne tištěné účtenky vytlačovat také z restaurací a kaváren v Bratislavě, Berlíně a Vídni.

Reklama

Jeden milion eur do aplikace, která pomocí QR kódů usnadňuje placení účtů ve více než tisícovce českých restaurací a kaváren, vložilo investorské duo Robert Kyncl a Jaroslav Beck. Stejnou částku investoval technologický fond Greenshark. A svou již třetí investicí podpořila Qerko skupina Miton, tentokrát půl milionem eur. Celková výše investic do startupu k roku 2022 tak atakuje hranici 100 milionů korun.

Příliv letošních investic umožní Qerku poprvé rozšířit své působení za hranice a tím pomoci gastronomii zezelenat i v dalších zemích. 

„Mám radost, že se podařilo ověřit, že naše aplikace má jasný market fit a rostoucí trend. Naše platforma přitahuje nové investory a ty stávající utvrzuje v jejich rozhodnutí. Nyní je před námi další velký úkol – škálování. Když náš produkt funguje v ČR a lidé jej mají rádi, je na čase více šlápnout do pedálů a zrychlit ve škálování i expandovat na další trhy,“ rozkryl plány zakladatel a CEO Qerka Lukáš Kovač.

Nové investice Qerko v dohledné době využije mimo jiné k expanzi do Bratislavy, Berlína a Vídně. „I když jsou Německo a Rakousko trhy s vlastními specifiky, vstupujeme na ně s prověřeným a vyladěným produktem a věříme, že si naše sousedy získáme,“ uzavřel Kovač.

Zakladatelé wflow.com

Česká spořitelna poslala desítky milionů do českého fintechu

Seed Starter České spořitelny za nižší desítky milionů koupil 17procentní podíl ve startupu wflow.com, který firmám z Česka i zahraničí pomáhá s digitalizací účetnictví. Mezi jeho klienty patří i startupový jednorožec Productboard. Peníze fintech využije na další růst.

Přečíst článek

Umělá inteligence, ilustrační foto
video

Startupy táhnou. Češi do nich loni investovali čtyři miliardy, letos to bude ještě víc

V Česku se do tuzemských i zahraničních start-upů v roce 2021 v počátečních investičních kolech proinvestovaly odhadem čtyři miliardy korun, o miliardu více než v roce 2020.  A ani v letošním roce andělští investoři podle průzkumu DEPO Ventures chuť investovat neztratí – polovina jich bude investovat stejně jako loni, pětina se pak chystá loňskou částku výrazně zvýšit. V průměru každý andělský investor podpořil začínající projekt dvěma miliony korun.

Přečíst článek

bezkontaktní platba

Apple posune hranice bezkontaktní platby. Z iPhonů se stanou platební terminály

Apple chystá novou službu, která z klasických iPhonů udělá platební terminály, píše Bloomberg. Prodejcům k tomu, aby mohli přijímat platby, odpadne nutnost mít speciální hardware, vystačí si s mobilem. Akcie firmy Block, fintechu miliardáře Jacka Dorseyho, který se na platební řešení specializuje, v reakci na zprávu padají.

Přečíst článek

Gastro v čase pandemie

Lidé se vrátili do hospod. Restaurace překonávají i předpandemické tržby

Restaurace se staly jednou z hlavních obětí vládních omezení kvůli pandemii koronaviru. Po dvou letech konečně hlásí nárůst tržeb oproti předpandemickým letům. Ovšem může za to i růst cen vynucený inflací.

Přečíst článek

Chci, aby lidi poznali, co jedí, říká šéfkuchař brněnské restaurace Element

Když se budete ptát, kam v Brně na večeři, devět z deseti doporučení bude znít: Element. Tenhle podnik dokonale vystihuje současný trend – a nejde jen o gastronomii, ale i atmosféru, přístup, zážitek a cenu, kterou zaplatíte. V Elementu to do sebe všechno perfektně zapadá. O tom, jak Element funguje, jsem si povídala s šéfkuchařem a spolumajitelem Tomášem Regerem. 

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme