Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Pfizer měl loni rekordní tržby, čeká ale pokles prodeje vakcíny a paxlovidu

Americká farmaceutická společnost Pfizer, jeden z hlavních výrobců vakcíny proti covidu-19, loni zvýšila tržby o 21,3 procenta na rekordních 100,3 miliardy dolarů.
ČTK / AP
 ČTK

Americká farmaceutická společnost Pfizer, jeden z hlavních výrobců vakcíny proti covidu-19, loni zvýšila tržby o 21,3 procenta na rekordních 100,3 miliardy dolarů (2,2 bilionu korun). Více než polovinu tržeb, a to 56,7 miliardy dolarů, zajistil prodej vakcíny proti covidu a léku Paxlovid. Firma nyní ale očekává, že jejich prodej letos prudce klesne, protože vlády je přestávají objednávat. Čistý zisk firma loni zvýšila o 43 procent na 31,4 miliardy Kč.

Reklama

Ve čtvrtém čtvrtletí tržby Pfizeru meziročně stouply o dvě procenta na 24,3 miliardy dolarů. Téměř polovinu z kvartálních tržeb zajistil prodej vakcíny proti covidu, dalších 1,8 miliardy USD přidal paxlovid. Čistý zisk firma v uplynulém kvartálu zvýšila o 47 procent bezmála na pět miliard dolarů.

Pfizer

Pfizer plánuje investovat do rozšíření výroby v Belgii 29 miliard korun

Americká farmaceutická společnost Pfizer investuje přes 1,2 miliardy eur (29,2 miliardy korun) do rozšíření výroby ve svém závodě v belgickém městě Puurs. Tento závod hrál klíčovou roli ve výrobě vakcíny proti covidu-19, kterou Pfizer vyvinul s německou biotechnologickou společností BioNTech. Její produkce tam začala na konci roku 2020. V belgickém závodě, jehož počet zaměstnanců vzrostl z 2800 před pandemií na 4500, přibude díky novým programům 250 pracovních míst. Informovala o tom agentura Reuters.

Přečíst článek

Pfizer uvedl, že v letošním roce očekává tržby z prodeje vakcíny 13,5 miliardy dolarů. Analytici společností Refinitiv je dříve odhadovali na 14,4 miliardy dolarů. V případě léku Paxlovid firma očekává celoroční tržby kolem osmi miliardy dolarů, zatímco analytici je dosud odhadovali na 10,3 miliardy USD. Loni vakcína přispěla tržbami 37,8 miliardy dolarů a paxlovid 18,9 miliardy dolarů.

Centrála Twitteru v San Francisku

Firmy opouštějí reklamu na Twitteru, mezi nimi i Volkswagen a Pfizer. Bojí se dezinformací

Německý automobilový koncern Volkswagen, jehož součástí je i Škoda Auto, se připojil k podnikům, které dočasně pozastavují reklamu na internetové platformě Twitter. Tu nedávno převzal americký miliardář Elon Musk. Německý koncern uvedl, že pozastavení inzerce na Twitteru doporučil všem svým značkám. Reklamu na Twitteru pozastavují také například americký výrobce léků Pfizer či potravinářská společnost General Mills a automobilka General Motors.

Přečíst článek

Firma doufá, že svou vakcínu nabídne ve Spojených státech a dalších regionech na soukromém trhu, protože vládou podporované očkovací kampaně se blíží ke konci.

Akcie Pfizeru po zveřejnění výsledků vykazovaly skoro tříprocentní pokles.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme