Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

České e-shopy hlásí překotný růst tržeb. Největší nápor je teprve čeká

e-shop
Pixabay
 ČTK

České internetové obchody za první pololetí utržily meziročně téměř o 30 procent více. Největší sezóna prodejů je přitom teprve čeká. Letos by obraty tuzemských e-shopů mohly překonat hranici 200 miliard korun.

Obrat českých internetových obchodů se ve druhém čtvrtletí letošního roku zvýšil o 12 procent na 50,5 miliardy korun. Nejvíce rostoucí kategorií ve srovnání v prvním čtvrtletím byly produkty související s cestováním, jako kufry nebo karavany. Prodej tohoto zboží vzrostl o polovinu. Vyplývá to z dat společnosti Shoptet, která je předním tuzemským poskytovatelem řešení pro tvorbu a správu e-shopů.

Na internetu od dubna do června lidé více než v prvních třech měsících roku kupovali kromě výrobků zaměřených na cestování stavební materiály, jejichž prodej stoupl o 29 procent. Kategorie auto-moto vzrostla o 26 procent, sport a turistika o 22 procent a erotické zboží zaznamenalo nárůst o 13 procent.

Majoritní vlastník polského intenetového prodejce obuvi eobuwie.pl, společnost CCC oznámila, že do e-shoupu investuje japonská SoftBank téměř tři miliardy korun.

SoftBank vloží skoro tři miliardy do polského e-shopu s obuví

Japonská společnost SoftBank investuje 500 milionů zlotých (2,8 miliardy korun) do polského e-shopu s obuví eobuwie.pl. Peníze pomohou internetovému prodejci, který má ambici vstoupit na burzu, v expanzi. Informovala o tom agentura Reuters, která se odvolává na společnost CCC, která je většinovým vlastníkem e-shopu. 

Přečíst článek

Největší nápor teprve přijde

„V lednu jsme očekávali, že by mohl obrat tuzemských e-shopů v letošním roce vzrůst celkově asi o 18 procent. Nyní máme za sebou pouze polovinu roku a za prvních šest měsíců dosáhl český e-commerce sektor nárůstu o neuvěřitelných 29 procent. A to nás přitom nejsilnější období teprve čeká,” uvedl výkonný ředitel společnosti Shoptet Samuel Huba.

Český internetový prodej se ve druhém čtvrtletí rozrostl o 3144 e-shopů, podle firmy Shoptet jich momentálně funguje 41 639, z toho na 27 527 na Shoptetu. Nejvíce internetových obchodů je s oblečením a doplňky, následuje sortiment zaměřený na domy a zahrady, dále potraviny, dětské zboží a elektroniku.

Češi loni v internetových obchodech podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a nákupního rádce Heureka.cz utratili 196 miliard korun, meziročně o 26,5 procenta více. Podle výkonného ředitele APEK Jana Vetyšky letos obraty on-line obchodů překonají hranici 200 miliard korun.

Taťána Bakalčuková, CEO e-shopu Wildberries a nejbohatší Ruska.

Miliardářka ze sídliště. Na mateřské rozjela e-shop, dnes je nejbohatší Ruska

Taťána Bakalčuková je prezentována jako self-made miliardářka, která na mateřské dovolené vybudovala úspěšný byznys z ložnice moskevského paneláku. Stačilo pár let a její majetek je směle poměřován s bohatstvím ruských oligarchů. Ne všechno je ale tak, jak by se na první pohled mohlo zdát.

Přečíst článek

Drobné balíčky z Číny v Česku ještě nezdraží. Novela, která zavádí DPH i na levné zásilky se zasekla v Senátu.

Letí vám balíček z Číny? DPH zatím platit nebudete

Česká vláda nestihla v parlamentu prosadit evropskou směrnici o DPH na zboží ze třetích zemí. Za zásilky do 22 eur tak nebudete nic doplácet.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Lyže, ilustrační foto

Lovci nehod v cizině cílí na neznalé lyžaře. Spoléhat se jen na kartičku zdravotní pojišťovny může přijít na miliony.

Přečíst článek
Doporučujeme