Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

České e-shopy hlásí překotný růst tržeb. Největší nápor je teprve čeká

e-shop
Pixabay
 ČTK

České internetové obchody za první pololetí utržily meziročně téměř o 30 procent více. Největší sezóna prodejů je přitom teprve čeká. Letos by obraty tuzemských e-shopů mohly překonat hranici 200 miliard korun.

Reklama

Obrat českých internetových obchodů se ve druhém čtvrtletí letošního roku zvýšil o 12 procent na 50,5 miliardy korun. Nejvíce rostoucí kategorií ve srovnání v prvním čtvrtletím byly produkty související s cestováním, jako kufry nebo karavany. Prodej tohoto zboží vzrostl o polovinu. Vyplývá to z dat společnosti Shoptet, která je předním tuzemským poskytovatelem řešení pro tvorbu a správu e-shopů.

Na internetu od dubna do června lidé více než v prvních třech měsících roku kupovali kromě výrobků zaměřených na cestování stavební materiály, jejichž prodej stoupl o 29 procent. Kategorie auto-moto vzrostla o 26 procent, sport a turistika o 22 procent a erotické zboží zaznamenalo nárůst o 13 procent.

Majoritní vlastník polského intenetového prodejce obuvi eobuwie.pl, společnost CCC oznámila, že do e-shoupu investuje japonská SoftBank téměř tři miliardy korun.

SoftBank vloží skoro tři miliardy do polského e-shopu s obuví

Japonská společnost SoftBank investuje 500 milionů zlotých (2,8 miliardy korun) do polského e-shopu s obuví eobuwie.pl. Peníze pomohou internetovému prodejci, který má ambici vstoupit na burzu, v expanzi. Informovala o tom agentura Reuters, která se odvolává na společnost CCC, která je většinovým vlastníkem e-shopu. 

Přečíst článek

Největší nápor teprve přijde

„V lednu jsme očekávali, že by mohl obrat tuzemských e-shopů v letošním roce vzrůst celkově asi o 18 procent. Nyní máme za sebou pouze polovinu roku a za prvních šest měsíců dosáhl český e-commerce sektor nárůstu o neuvěřitelných 29 procent. A to nás přitom nejsilnější období teprve čeká,” uvedl výkonný ředitel společnosti Shoptet Samuel Huba.

Český internetový prodej se ve druhém čtvrtletí rozrostl o 3144 e-shopů, podle firmy Shoptet jich momentálně funguje 41 639, z toho na 27 527 na Shoptetu. Nejvíce internetových obchodů je s oblečením a doplňky, následuje sortiment zaměřený na domy a zahrady, dále potraviny, dětské zboží a elektroniku.

Češi loni v internetových obchodech podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a nákupního rádce Heureka.cz utratili 196 miliard korun, meziročně o 26,5 procenta více. Podle výkonného ředitele APEK Jana Vetyšky letos obraty on-line obchodů překonají hranici 200 miliard korun.

Taťána Bakalčuková, CEO e-shopu Wildberries a nejbohatší Ruska.

Miliardářka ze sídliště. Na mateřské rozjela e-shop, dnes je nejbohatší Ruska

Taťána Bakalčuková je prezentována jako self-made miliardářka, která na mateřské dovolené vybudovala úspěšný byznys z ložnice moskevského paneláku. Stačilo pár let a její majetek je směle poměřován s bohatstvím ruských oligarchů. Ne všechno je ale tak, jak by se na první pohled mohlo zdát.

Přečíst článek

Drobné balíčky z Číny v Česku ještě nezdraží. Novela, která zavádí DPH i na levné zásilky se zasekla v Senátu.

Letí vám balíček z Číny? DPH zatím platit nebudete

Česká vláda nestihla v parlamentu prosadit evropskou směrnici o DPH na zboží ze třetích zemí. Za zásilky do 22 eur tak nebudete nic doplácet.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Lukáš Kovanda: Inflace je stále vysoká a letos už moc klesat nebude. Přesto se však Češi mohou „utlouct“ po čím dál dražších dovolených

Lukáš Kovanda: Inflace je stále vysoká a letos už moc neklesne. Ale po zdražujících dovolených se Češi mohou „utlouct“

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme