SoftBank vloží skoro tři miliardy do polského e-shopu s obuví

Japonská společnost SoftBank investuje 500 milionů zlotých (2,8 miliardy korun) do polského e-shopu s obuví eobuwie.pl. Peníze pomohou internetovému prodejci, který má ambici vstoupit na burzu, v expanzi. Informovala o tom agentura Reuters, která se odvolává na společnost CCC, která je většinovým vlastníkem e-shopu.
„Dohoda zajistí odpovídající úroveň financování obchodního plánu společnosti eobuwie.pl, což umožní urychlit její expanzi a posílit základy společnosti,” uvedla společnost CCC. Tím se podle vyjádření CCC také upevní vlastnická struktura společnosti, která se v následujícím roce až dvou chystá vstoupit na burzu.
Investiční fond Vision Fund 2 ze skupiny SoftBank nakoupí dluhopisy eobuwie směnitelné za akcie. Dluhopisy budou automaticky převedeny na akcie v případě primární nabídky akcií nebo „podobné transakce”, uvedla CCC. Fond může také uplatnit konverzi při pevném ocenění eobuwie na šest miliard zlotých.
Společnost CCC je v Polsku největším prodejcem obuvi a působí také na českém trhu. Vlivem pandemie covidu-19 jí klesly tržby v kamenných obchodech, a tak se firma začala poohlížet po dalším investorovi do eobuwie. Letos už prodala pětinový podíl mediální a telekomunikační firmě Cyfrowy Polsat a investiční společnosti A&R Investments za jednu miliardu zlotých.
Foto: CCC
Jako když natřete prase rtěnkou a vydáváte ho za nevěstu. Shoďte ten nesmysl, hřímal před červnovou valnou hromadou Monety ve zprávě pro investory aktivistický fond Petrus Advisers. Akcionáři fond Klause Umeka vyslyšeli a obě korporace musejí dát lepší podmínky.
Bonviván, spekulant a křesťan. Kdo je muž, co shodil kšeft PPF a Monety
Leaders
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.