Obří akvizice. Sanofi koupí výrobce léků na vzácná imunologická onemocnění
Francouzská Sanofi se dohodla na koupi americké biofarmaceutické společnosti Blueprint Medicines Corporation za více než devět miliard dolarů (196,2 miliardy korun). Sanofi tak posílí svoji pozici v oblasti přípravků na vzácná imunologická onemocnění. Akvizice je podle údajů LSEG největším letošním evropským obchodem v oblasti zdravotní péče.
Blueprint se specializuje na léčbu vzácného imunologického onemocnění nazvaného systémová mastocytóza. Její přípravek Ayvakit/Ayvakyt je schválený v USA a EU. Další slibné přípravky má v pokročilé a rané fázi vývoje.
Generální ředitel Sanofi Paul Hudson uvedl, že akvizice představuje krok vpřed v portfoliu přípravků firmy na vzácná imunologická onemocnění. Urychlí také transformaci firmy v přední světovou imunologickou společnost.
Firmy se dohodly, že Sanofi zaplatí v počátku 129 dolarů za jednu akcii Blueprint a další peníze v případě dosažení úspěchu s dalším přípravkem, který je ve vývoji. Transakce by měla být dokončena ve třetím čtvrtletí, pokud ji schválí regulační orgány a akcionáři.
Je to další z řady dohod, které společnost Sanofi v poslední době uzavřela. Minulý měsíc oznámila koupi firmy Vigil Neuroscience za 470 milionů dolarů a v lednu 2024 uzavřela dohodu o koupi americké biotechnologické firmy Inhibrx za 2,2 miliardy dolarů, připomněla agentura Reuters.
Už na konci desetiletí by mohly být na trhu dostupné první léky zcela vyvinuté umělou inteligencí, uvedl server agentury Bloomberg.
Revoluce ve farmacii? První léky vyvinuté AI se na trhu mají objevit už za šest let
Zprávy z firem
Americký prezident Donald Trump podepsal exekutivní příkaz, který podle něj povede ke snížení cen léků ve Spojených státech o 59 až 90 procent. Především Evropská unie ale podle Trumpa bude muset za léky platit více, aby se příjmy farmaceutických firem výrazně nesnížily. Pokud tak EU, která je v Trumpových očích v mnoha ohledech „zákeřnější“ než Čína, neučiní, projeví se to na clech.
Trump chce Američanům zlevnit léky. Zaplatí to Evropané
Politika
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.