Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

BMW chce citelně srazit výrobní náklady, aby lépe konkurovala Volkswagenu

Výroba elektrického pohonu pro modely BMW iX a BMW i4.
BMW Group
 ČTK

Německá automobilka BMW plánuje do roku 2025 výrazné snížení výrobních nákladů, napsal s odvoláním na jednoho z členů představenstva automobilky web německého hospodářského měsíčníku Handelsblatt.

Reklama

„Do roku 2025 snížíme výrobní náklady ve srovnání s rokem 2019 o čtvrtinu,” řekl listu Milan Nedeljković, který odpovídá za výrobu. Automobilka se tak podle něj chce stát konkurenceschopnější vůči Volkswagenu, Daimleru a Tesle.

Minulý měsíc společnost BMW uvedla, že navzdory rostoucí ceně surovin zůstává na cestě ke splnění svých ziskových cílů stanovených pro rok 2021. Celosvětový nedostatek čipů se bude podle automobilky zhoršovat a může zasáhnout výrobu ve druhém čtvrtletí.

BMW v prvním čtvrtletí meziročně téměř zpětinásobila čistý zisk na 2,8 miliardy eur (71,4 miliardy korun). V celoročním výhledu firma sází především na nové modely elektromobilů iX a i4, ale i na digitální služby.

V prvním čtvrtletí prodala automobilka více než dvakrát tolik elektromobilů a plug-in hybridů jako ve stejném období loni. Díky silné poptávce v Číně a vyšším prodejním cenám se tržby zvýšily o 15,2 procenta na 26,8 miliardy eur. K růstu přispěly také leasingové služby nabízené ve Spojených státech.

Koncern VW jedná s českou vládou o stavbě gigafactory na území Česka.

Česko chce gigafactory, nabízí miliardy. Šéf Volkswagenu to přijede projednat

Vláda by v následujících týdnech měla podle ministra průmyslu a obchodu Karla Havlíčka (za ANO) jednat o investiční pobídce v řádu jednotek miliard na stavbu továrny na baterie do elektromobilů na území Česka. Záměr postavit takový závod v některé z evropských zemí ohlásil Volkswagen. Šéf koncernu Herbert Diess se v dohledné době chystá do Česka, kde chce o investici za asi 50 miliard korun jednat.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme