BMW chce citelně srazit výrobní náklady, aby lépe konkurovala Volkswagenu
Německá automobilka BMW plánuje do roku 2025 výrazné snížení výrobních nákladů, napsal s odvoláním na jednoho z členů představenstva automobilky web německého hospodářského měsíčníku Handelsblatt.
„Do roku 2025 snížíme výrobní náklady ve srovnání s rokem 2019 o čtvrtinu,” řekl listu Milan Nedeljković, který odpovídá za výrobu. Automobilka se tak podle něj chce stát konkurenceschopnější vůči Volkswagenu, Daimleru a Tesle.
Minulý měsíc společnost BMW uvedla, že navzdory rostoucí ceně surovin zůstává na cestě ke splnění svých ziskových cílů stanovených pro rok 2021. Celosvětový nedostatek čipů se bude podle automobilky zhoršovat a může zasáhnout výrobu ve druhém čtvrtletí.
BMW v prvním čtvrtletí meziročně téměř zpětinásobila čistý zisk na 2,8 miliardy eur (71,4 miliardy korun). V celoročním výhledu firma sází především na nové modely elektromobilů iX a i4, ale i na digitální služby.
V prvním čtvrtletí prodala automobilka více než dvakrát tolik elektromobilů a plug-in hybridů jako ve stejném období loni. Díky silné poptávce v Číně a vyšším prodejním cenám se tržby zvýšily o 15,2 procenta na 26,8 miliardy eur. K růstu přispěly také leasingové služby nabízené ve Spojených státech.
Vláda by v následujících týdnech měla podle ministra průmyslu a obchodu Karla Havlíčka (za ANO) jednat o investiční pobídce v řádu jednotek miliard na stavbu továrny na baterie do elektromobilů na území Česka. Záměr postavit takový závod v některé z evropských zemí ohlásil Volkswagen. Šéf koncernu Herbert Diess se v dohledné době chystá do Česka, kde chce o investici za asi 50 miliard korun jednat.Česko chce gigafactory, nabízí miliardy. Šéf Volkswagenu to přijede projednat
Money
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?