BMW chce citelně srazit výrobní náklady, aby lépe konkurovala Volkswagenu

Německá automobilka BMW plánuje do roku 2025 výrazné snížení výrobních nákladů, napsal s odvoláním na jednoho z členů představenstva automobilky web německého hospodářského měsíčníku Handelsblatt.
„Do roku 2025 snížíme výrobní náklady ve srovnání s rokem 2019 o čtvrtinu,” řekl listu Milan Nedeljković, který odpovídá za výrobu. Automobilka se tak podle něj chce stát konkurenceschopnější vůči Volkswagenu, Daimleru a Tesle.
Minulý měsíc společnost BMW uvedla, že navzdory rostoucí ceně surovin zůstává na cestě ke splnění svých ziskových cílů stanovených pro rok 2021. Celosvětový nedostatek čipů se bude podle automobilky zhoršovat a může zasáhnout výrobu ve druhém čtvrtletí.
BMW v prvním čtvrtletí meziročně téměř zpětinásobila čistý zisk na 2,8 miliardy eur (71,4 miliardy korun). V celoročním výhledu firma sází především na nové modely elektromobilů iX a i4, ale i na digitální služby.
V prvním čtvrtletí prodala automobilka více než dvakrát tolik elektromobilů a plug-in hybridů jako ve stejném období loni. Díky silné poptávce v Číně a vyšším prodejním cenám se tržby zvýšily o 15,2 procenta na 26,8 miliardy eur. K růstu přispěly také leasingové služby nabízené ve Spojených státech.
Vláda by v následujících týdnech měla podle ministra průmyslu a obchodu Karla Havlíčka (za ANO) jednat o investiční pobídce v řádu jednotek miliard na stavbu továrny na baterie do elektromobilů na území Česka. Záměr postavit takový závod v některé z evropských zemí ohlásil Volkswagen. Šéf koncernu Herbert Diess se v dohledné době chystá do Česka, kde chce o investici za asi 50 miliard korun jednat.
Česko chce gigafactory, nabízí miliardy. Šéf Volkswagenu to přijede projednat
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.