Kampus Albertov. Osmimiliardová investice je blíž své realizaci
Má to být největší a nejdražší investice v novodobé historii Karlovy univerzity. Výstavba Kampusu Albertov vyjde na bezmála osm miliard korun. Projekt už získal územní rozhodnutí.
Vzniknout by měly dva nové vědecké objekty - Biocentrum a Globcentrum. Centra by měla sloužit hned třem fakultám UK: 1. lékařské, Přírodovědecké i Matematicko-fyzikální.
„Biocentrum se bude věnovat poznávání živých systémů pro potřeby lidského zdraví, nových biotechnologií a ochrany biodiverzity. Výzkum v Globcentru se zaměří na jednotlivé aspekty globálních změn, tedy ku příkladu na dynamiku klimatických změn planety,” stojí ve sdělení univerzity.
Investice ve výši asi 7,8 miliard korun zahrnuje kromě výstavby i náklady na pořízení vybavení a revitalizaci okolí. Projekt bude financován ze státního rozpočtu, vlastních zdrojů univerzity, Národního investičního fondu, Národního plánu obnovy i dlouhodobých komerčních úvěrů.
Kampus Albertov v Praze se bude stavět podle vítězného návrhu ateliéru Znamení čtyř - architekti vzešelého z architektonické soutěže.
Foto: znamení čtyř - architekti / poskytnuto Karlovou univerzitou
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.