Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Na Pardubicku budou vlaky jezdit dvoustovkou. Za deset let

České dráhy, ilustrační foto
Profimedia.cz
 ČTK

Správa železnic plánuje úpravy trati mezi Pardubicemi a Ústím nad Orlicí, které by vlakům umožnily jezdit rychlostí až 200 kilometrů v hodině. Stavba je rozdělena na tři části, Pardubice - Uhersko, Uhersko - Choceň a Choceň - Ústí nad Orlicí. Trať se bude rekonstruovat postupně v letech 2029 až 2034.

Reklama

Jako první by měl přijít na řadu železniční úsek mezi Chocní a Uherskem, jehož předešlá modernizace se uskutečnila v roce 1996 s uplatněním tehdy dostupných technologií a materiálů. Stavba bude zahrnovat zejména výměnu železničního svršku v délce 15,5 kilometru, sanaci železničního spodku v nevyhovujících úsecích a zřízení nové odbočky Sruby. Dále jsou v plánu úpravy stanice Zámrsk, kde se zřídí bezbariérový přístup na nástupiště a prodlouží 4. kolej, rekonstrukce zastávek nebo například úpravy staničních zabezpečovacích zařízení.

„Stavba je navržena tak, aby po ní byla trať již připravena na zvýšení traťové rychlosti na 200 kilometrů v hodině. Novou maximální rychlost pak bude na úseku možné zavést po odstranění všech železničních přejezdů, což bude předmětem samostatných staveb,“ uvedl mluvčí Správy železnic (SŽ) Dušan Gavenda.

Kupka: Železnice mezi Bubny a Výstavištěm bude v provozu v polovině roku 2025

Železniční úsek Bubny-Výstaviště bude v provozu v roce 2025, uvedl ministr Kupka

Přestavba úseku železniční trati mezi pražskými Bubny a Výstavištěm by měla být uvedena do provozu v polovině roku 2025, uvedl ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Stavba je součástí projektu modernizace železniční trati mezi pražským Masarykovým nádražím a Kladnem s odbočkou na Letiště Václava Havla v Praze. Stavbaři pracují také na druhém konci plánované trasy, a to mezi Kladnem a Kladnem-Ostrovcem. Aktuálně se v Bubnech betonuje základová deska nové nádražní budovy, staví se také pilíře pro estakádu.

Přečíst článek

Na rekonstrukci úseku je zpracovaná dokumentace pro územní rozhodnutí, na podzim SŽ plánujeme požádat o jeho vydání a o posouzení vlivu stavby na životní prostředí. Vlastní stavba by se měla odehrát v letech 2029 až 2031.

Přestaví i stanice. Náklady porostou do miliard

Na ni pak naváže obnova trati z Pardubic do Uherska. Bude zahrnovat rekonstrukci železničního svršku a spodku v délce asi 17 kilometrů, rekonstrukci trakčního vedení, mostů, nástupišť a přestavbu stanic Kostěnice a Moravany. Současně stavbaři nahradí pět současných úrovňových přejezdů, počítá se s rekonstrukcí zabezpečovacího zařízení a doplněním protihlukových opatření. Práce by měly skončit v roce 2034.

Takto by mohlo vypadat nové nádraží v Bubnech-Zátorech.

FOTOGALERIE: Vlakem z Úval do Černošic přes Karlovo náměstí. Na „hlavák“ se bude jezdit pod zemí

Desítky nových příměstských i dálkových linek železničních linek má v budoucnu pojmout pražské Hlavní nádraží. Vzniká studie, která vlaky „pošle" pod nynější úroveň a podle níž vzniknou v centru i nové zastávky - třeba na Karlově náměstí.

Přečíst článek

Aby mohly vlaky pokračovat směrem na Moravu rychlostí 200 kilometrů v hodině, bude nutné vybudovat novo trať mezi Chocní a Ústím nad Orlicí. „Bude procházet dvojicí tunelů, Hemže o délce 1160 metrů a Oucmanice se 4985 metry. Stávající trasa se tak zkrátí přibližně o 2,4 kilometru," uvedl Gavenda. Současná trať se zachová, bude propojena s tratí novou. Správa železnic předpokládá stavební práce v letech 2030 až 2034.

Na prvním železničním koridoru vedoucím přes Pardubice letos Správa železnic dokončila modernizaci desetikilometrového úseku mezi Brandýsem nad Orlicí a Ústím nad Orlicí. Náklady dosáhly 4,16 miliard korun, práce byly z poloviny financovány z úvěru Evropské investiční banky.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme