Na hory, na frontu i do města. Moiru nově nosí i izraelští vojáci

Strakonická textilní firma Moira, která vyrábí funkční prádlo, dodala tisíce kusů oblečení izraelské armádě. Jde o výrobky z nové kolekce pro ozbrojené složky i hasiče, z níž firma dodává také ukrajinské armádě. Letos čeká Moira obrat 135 milionů korun, meziročně asi o deset milionů vyšší. Firmě letos také vzrostl prodej letních šatů.
„Jednotkám v horských oblastech Izraele jsme dodali produkty z řady pro odvod vlhkosti a z kategorie pro zateplení. Stejně jako v případě Ukrajiny jsme reagovali velmi rychle a několik týdnů od útoku už některé jednotky dostávaly oblečení od Moiry přímo na bojišti. Jsme rádi, že můžeme naší speciální kolekcí pomoci izraelským vojákům po šíleném teroristickém útoku. Nežijeme z války, ale jsme rádi, že můžeme pomáhat v okamžiku, kdy je průšvih. Mám informace, že ti kluci (vojáci) jsou nadšení,“ uvedla výkonná ředitelka společnosti Marcela Vlčková.
Strakonická textilní firma Moira, která vyrábí funkční prádlo, dokončila tříletý vývoj a testování nové kolekce pro ozbrojené složky i hasiče. Několik tisíc kusů z kolekce nedávno dodala ukrajinské armádě. Další takové oblečení si od ní nově objednala Celní správa a Vězeňská služba. Na veletrhu v Německu projevili zájem o tuto kolekci zástupci různých světových armád i policie. Moira měla loni obrat 125 milionů korun a zisk kolem devíti milionů korun.
Ukrajinci válčí v tričku od Moiry. Zájem mají i francouzští četníci
Zprávy z firem
Prádlo pro vojáky, hasiče, horaly ale i ženy, které se chtějí líbit
Firma před časem dokončila tříletý vývoj a testování kolekce Moira Tactical. Toto oblečení si od ní objednala také Celní správa ČR a Vězeňská služba ČR. Na veletrhu v Německu projevili zájem i zástupci různých světových armád i policie včetně francouzských četníků. Již loni na jaře začala Moira dodávat funkční oblečení obráncům Kyjeva a spolupráce tam přerostla v to, že ukrajinští bojovníci testují nové výrobky Moiry. I díky tomu pak firma dokončila vývoj řady Moira Tactical.
Podívejte se, kde se šije oblečení Moira:
„Budeme kolekci dál rozšiřovat,“ řekla ředitelka. Pro kolekci využívá firma pevnější materiály než u běžného oblečení, jsou to také jiné střihy. Moira také nedávno dodala nehořlavé soupravy z kategorie ohni odolného prádla pro jednotku, která je kombinuje se zásahovými obleky. Funkční prádlo strakonické textilky nosí také členové Útvaru rychlého nasazení (URNA). V zahraničí používají oblečení Moiry třeba speciální síly v Keni nebo Arménii, jak vyplývá z informací ve firemním katalogu.
Moira měla loni obrat 125 milionů korun a zisk kolem devíti milionů. Letos čeká obrat o deset milionů vyšší, zisk klesne. „Tento rok jsme ještě nezaregistrovali to, čeho jsme se báli, že ekonomická situace ovlivní chování spotřebitelů. Říká se, že v době krize rostou kvalitní značky,“ dodala Vlčková. Zisk ale klesne, protože náklady rostly a firma se je snažila co nejméně přenášet na zákazníky.
Čeští obchodníci budou mít podle odhadu Mastercardu letos vyšší předvánoční tržby než v loňském roce. Češi totiž hodlají utratit od začátku listopadu do Štědrého dne o čtyři procenta meziročně více peněz, uvádí studie společnosti Mastercard SpendingPulse, která pravidelně sleduje prodeje v kamenných obchodech i online a zahrnuje všechny formy plateb včetně hotovosti.
Češi se chystají utrácet. Vyšší předvánoční tržby očekávají prodejci oblečení i restaurace
Money
V létě šly na odbyt šaty. Jejich prodej roste posledních několik let, každoročně prodá firma tisíce kusů. „Šaty si vyžádaly zákaznice. Holky za námi chodily, že by chtěly nosit Moiru i jinam než na hory. To je obrovská výhoda našich prodejen, že máme okamžitou zpětnou reakci od zákazníků,“ přiblížila Vlčková.
Nejvíc prodává Moira triček. Termoprádlo a outdoorové oblečení vyrábí z merino vlny a polypropylenu, který se taví při 165 stupních, má patentované pětilaločné vlákno. Firma, jež vznikla roku 1990 a zaměstnává 100 lidí, vyváží asi desetinu produkce. V areálu zabírajícím 55 tisíc metrů čtverečních vyrobí Moira ročně stovky tisíc kusů prádla. Firma má v Česku 27 prodejen.
Ruský prezident Vladimir Putin neuzavře mír na Ukrajině, dokud nebude znát výsledky amerických prezidentských voleb, které se uskuteční v listopadu příštího roku, je přesvědčen vysoce postavený činitel americké diplomacie, kterého citovala agentura Reuters.
Putin neuzavře mír, dokud nebude znát výsledky prezidentských voleb v USA
Leaders
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.