Lajkujete příspěvky? Zaplaťte. Síť X testuje dolarové předplatné
Pod vedením Elona Muska sociální síť X nevzkvétá, ba naopak. Potýká se s dezinformačními kauzami, obřím propadem inzerce i odlivem uživatelů. Na pozadí toho všeho se firma rozhodla symbolicky zpoplatnit užívání i základních funkcí. Údajně v boji proti robotům.
Sociální síť X bude testovat nový model předplatného. Za použití základních funkcí, jako jsou „like“ či přeposílání nebo citování příspěvků jiných uživatelů, chce vybírat roční poplatek jeden dolar (23 korun). Účelem zavedení nového modelu předplatného, které označuje jako „Not A Bot“, je boj proti robotům a spammerům.
Poplatek se má v jednotlivých zemích lišit v závislosti na směnném kurzu. Nový způsob bude nejprve k dispozici uživatelům na Novém Zélandu a Filipínách. Test se nedotkne stávajících uživatelů. Noví uživatelé však budou moci pouze prohlížet a číst příspěvky, sledovat videa a účty.
Roboti jsou pro Elona Muska, který společnost dříve známou jako Twitter loni koupil, problematickým tématem. V červenci X zavedla limit pro počet prohlížených příspěvků, aby „zajistila autenticitu“ uživatelské základny.
Začátkem tohoto měsíce agentura Reuters s odvoláním na informovaný zdroj uvedla, že se generální ředitelka X Linda Yaccarinová setkala s věřiteli společnosti. Na tomto setkání uvedla, že společnost bude testovat tři úrovně předplatného podle počtu reklam zobrazených uživateli.
Sociální síť X by mohla na začátku příštího roku vykázat zisk. Na konferenci Vox Media's Code v Kalifornii to ve středu uvedla její nová generální ředitelka Linda Yaccarinová, která je ve funkci právě 100 dní. V posledních týdnech se na platformu, známou dříve jako Twitter, podle ní ve velkém vracejí inzerenti.
Na síť X se vracejí inzerenti. Příští rok můžeme vykázat zisk, uvedla generální ředitelka
Zprávy z firem
Sociální síť X deaktivovala funkci, která uživatelům umožňovala hlásit dezinformace o volbách. Informovala o tom v otevřeném dopisu výzkumná organizace Reset.Tech Australia. Společnost Elona Muska tak učinila před důležitými volbami ve Spojených státech a Austrálii, což vyvolalo obavy z možného šíření dezinformací.
Obavy z dezinformací. Síť X deaktivovala před volbami v USA a Austrálii možnost je nahlásit
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.