McDonald's zdražil, ale méně než konkurence. Zákazníci to ocenili
Americký řetězec restaurací s rychlým občerstvením McDonald's zvýšil ve druhém čtvrtletí tržby o 14 procent na v přepočtu 140 miliard korun a překonal tak odhady analytiků z Wall Street. Firma těžila z toho, že se jí podařilo udržet ceny níž než konkurence. Vyšší byl také zisk. Fastfood to uvedl ve své zprávě.
Zdražení některých položek z jídelního lístku McDonald's v USA zákazníky neodradilo. Příznivý byl také vývoj prodejů ve Velké Británii, Německu a v Číně.
Akcie společnosti McDonald's před čtvrtečním zahájením obchodování na burze v New Yorku vykazovaly růst zhruba o dvě procenta. Od začátku roku posílily o více než deset procent. Zisk na akcii představuje 3,17 dolaru oproti očekávaným 2,79 dolaru.
Americkému provozovateli restaurací rychlého občerstvení McDonald's ve třetím čtvrtletí klesl čistý zisk o osm procent na 1,98 miliardy dolarů (zhruba 48,4 miliardy korun). Celkové tržby klesly o pět procent, přičemž záchranou pro období od července do září se staly alespoň tržby provozoven otevřených minimálně rok, které stouply o 9,5 procenta. Jejich růst tak překonal očekávání analytiků, kteří jej podle průzkumu společnosti Refinitiv odhadovali pouze na 5,8 procenta.
McDonald´s kvůli inflaci zvýšil ceny, poklesu tržeb to nezabránilo
Zprávy z firem
Firma vykázala růst i přes problémy v Rusku a na Ukrajině, kde vykázala vysoké náklady související s prodejem aktivit v Rusku kvůli jeho agresi na Ukrajině.
Očekávání analytiků podle společnosti FactSet bez problémů překonaly i celosvětové tržby v obchodech otevřených alespoň rok. Ty v období mezi dubnem a červnem vzrostly téměř o 12 procent, zatímco odhad byl 9,4 procenta.
Západní sankce zasáhly ruské banky, bohaté jednotlivce nebo dovoz technologií. Po roce rozsáhlých omezení, jejichž cílem bylo oslabit válečný fond Moskvy, se ale ekonomický život pro běžné Rusy příliš neliší od toho, který vedli před ruskou invazí na Ukrajinu. Žádná masová nezaměstnanost a propad měny se nekonají. Nejsou tu žádné krachující banky, před kterými se tvoří dlouhé fronty. Nabídka v supermarketech se příliš nezměnila, zahraniční zboží je stále dostupné, nebo jeho místo zaujaly místní ekvivalenty, píše agentura AP.
Dopad sankcí: Běžný Rus si ekonomického trestu za útok na Ukrajinu moc nevšiml
Trhy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.