Mafra loni zůstala ve ztrátě. Mediální skupina s ní počítá i letos

Mediální skupina Mafra loni snížila ztrátu na 85 milionů korun, předloni činila 113 milionů korun.
Tržby stouply o pět procent na 2,76 miliardy korun, uvádí výroční zpráva společnosti za rok 2022, na kterou upozornil server Mediaguru.cz.
Hospodaření podle výroční zprávy negativně ovlivnilo výrazné zdražení nakupovaných výrobních surovin, především papíru, a nákladů na elektrickou energii. Na výši ztráty měla také dopad tvorba opravných položek k dlouhodobým aktivům společnosti a pohledávkám, u kterých Mafra spatřuje „nejistotu ohledně jejich vymahatelnosti".
Mafra vydává mimo jiné deníky Mladá fronta Dnes, Lidové noviny a Metro nebo týdeníky Téma a 5plus2. Je provozovatelem serverů iDNES.cz, Expres.cz nebo portálu s jízdními řády iDOS.cz. Provozuje také hudební televizi Óčko a virtuálního operátora Mobil.cz. Mafra patří k největším mediálním domům v Česku, spadá pod Agrofert ze svěřenských fondů předsedy hnutí ANO Andreje Babiše.
Americká společnost Twitter přišla od loňského října, kdy ji za 44 miliard dolarů, tedy zhruba 930,6 miliardy korun, koupil miliardář Elon Musk, téměř o polovinu tržeb z reklamy.
Twitter pod Muskovým velením zchudl, přišel o polovinu příjmů z reklamy
Zprávy z firem
Tituly vydavatelství pravidelně oslovují 3,2 milionu čtenářů tisku a 7,3 milionu návštěvníků internetu. Loni obdobně jako předchozí rok klesl prodaný náklad novin i časopisů. U deníků klesl jak volný prodej, tak předplatné. Inzertní příjmy se meziročně zvýšily v portfoliu tištěných médií, především v segmentu gratis titulů, a také u internetového portfolia.
Podle informací zveřejněných ve výroční zprávě roste záběr aktivit u obsahových onlinových projektů - iDNES.cz a iDNES Premium, jejíž předplatitelská báze se i přes navýšení ceny drží, a daří se i neobsahovým aktivitám (Mobil.cz, aplikace Portmonka).
Válečný konflikt na Ukrajině zvedá poptávku pro bezpilotních letounech. Z toho těží i jejich český výrobce, společnost Primoco UAV, jejíž finanční ukazatele za první pololetí se meziročně více než zdvojnásobily.
Český výrobce dronů zdvojnásobil zisk i tržby. Těží ze zvýšené poptávky kvůli válce na Ukrajině
Zprávy z firem
Letos skupina očekává další nárůst předplatitelů iDNES Premium a pokles prodeje tištěných produktů, celkově ale opět předpokládá, že skončí ve ztrátě. „Nepříznivý vývoj v oblasti vlastního kapitálu vedení společnosti aktivně řeší a diskutuje několik možných variant adekvátních opatření, které mají hospodaření společnosti zlepšit a v následujících letech postupně povedou ke snižování budoucích ztrát," píše se ve výroční zprávě.
V médiích se dříve objevilo, že o koupi vydavatelství jedná podnikatel a majitel energetické skupiny Sev.en Energy Pavel Tykač. Českému rozhlasu letos v únoru řekl, že jednání jsou na začátku. Podle dřívějších informací magazínu Forbes by kromě Tykače mohl být dalším ze zájemců i podnikatel Daniel Křetínský, který vlastní vydavatelství Czech Media Center. Forbes před časem uvedl, že cena Mafry se může pohybovat okolo 150 milionů eur, tedy zhruba 3,6 miliardy korun.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.