Lahve sudy nenahradí. Výstav pivovaru Bernard kvůli covidu klesl

Rodinný pivovar Bernard vystavil v prvním pololetí necelých 170 tisíc hektolitrů piva, meziročně o 0,3 procenta méně. Letošní prodej se podstatně zvýšil v červnu, kdy se znovu otevřely hospody a restaurace, uvedl mluvčí pivovaru Radek Tulis.
„Až do začátku koronavirové epidemie se výstav pivovaru mnoho let kontinuálně zvyšoval. Opatření proti šíření koronaviru mělo na produkci a ekonomiku pivovaru negativní dopad,” uvedl mluvčí. Humpolecký pivovar totiž prodává přibližně 60 procent piva v sudech.
Restaurace a hospody v Česku ale byly nařízením vlády poprvé uzavřené vloni zjara a znovu ve druhé podzimní vlně epidemie od 14. října do 2. prosince. Povolený měly jen prodej přes výdejní okénka nebo rozvozy. Veřejnost do nich pak opět nesměla od 18. prosince, znovu otevřít vnitřní prostory mohly až na konci letošního května.
Pivovar Bernard vystavil letos v červnu skoro 51 800 hektolitrů piva, o 18 procent víc než ve stejném měsíci před rokem. Podle mluvčího se v tom promítly i skokové požadavky na doplnění zásob velkoskladů, pomohlo dobré počasí a začátek dovolených. V roce 2019, kdy ještě prodeji neškodila epidemie, byl červnový výstav humpoleckého pivovaru okolo 44 700 hektolitrů.
Loňský lockdown připravil Pivovary Staropramen o stamilionové provozní zisky. I tak ale rok uzavřely s čistým ziskem ve výši 807 milionů korun. Pomohly dividendy z dceřiných společností.
Pivovary Staropramen připravil lockdown o stamiliony. Exportu se dařilo
Zprávy z firem
Sázka na pivní pálenku
V roce 2020 produkce Rodinného pivovaru Bernard kvůli dopadům epidemie meziročně klesla o 14 procent na 345 tisíc hektolitrů piva. „Lahvové pivo výpadek prodeje sudového piva pochopitelně nemohlo nahradit. Pivovary, které se zaměřují více na lahvové pivo, opatřeními tolik postiženy nebyly,” uvedl Tulis. Doplnil, že pivovar Bernard přesto zachoval plnou zaměstnanost. Pracuje tam 210 lidí a dalších 27 zaměstnanců má Sladovna Bernard v Rajhradě u Brna.
V době protiepidemických opatření pivovar uvedl na trh pivní pálenku vyráběnou z čerstvého ležáku a ze svrchně kvašeného piva ALE. Pálenka dostala několik ocenění na mezinárodních soutěžích a stala se předmětem zájmu na aukcích, kde se láhve prodávaly až za desetinásobek původní prodejní ceny.
Budějovický Budvar zvýšil loni zisk po zdanění o necelých deset procent na 305 milionů korun.
Tržby Budvaru byly loni na rekordu. Pivovar podržela domácí konzumace
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.